• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Åh så frustrerande VeronikaK! Håller en tumme för att ni ändå "råkat" träffa äl. Förlåt mitt dåliga minne men har du regelbunden cykel så du ändå vet när bim är ungefär? Visst är det väl typ två veckor sedan du fick mens, eller är jag ute och cyklar (fnissar våldsamt åt egna ordvitsen... )?

• VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-23 10:52:57 följande:

Åh så frustrerande VeronikaK! Håller en tumme för att ni ändå "råkat" träffa äl. Förlåt mitt dåliga minne men har du regelbunden cykel så du ändå vet när bim är ungefär? Visst är det väl typ två veckor sedan du fick mens, eller är jag ute och cyklar (fnissar våldsamt åt egna ordvitsen... )?

Haha, den var bra! Du är inte ute och cyklar, det är ungefär två veckor sedan jag hade mens (2 v + 2 dagar). Men förra gången kom äl ungefär på dag 13 (tror jag). Jag brukade ha ganska regelbunden mens men sedan missfallet har jag bara hunnit ha två och de har varit på 27 och typ 31 dagar, men det är väl hyfsat regelbundet ändå. Brukar dock ha äl-symptom och den här månaden har jag inga alls. 

Lycka till själv förresten, det börjar väl dra ihop sig mot bim för din del?
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-06-23 12:48:21 följande:

Haha, den var bra! Du är inte ute och cyklar, det är ungefär två veckor sedan jag hade mens (2 v + 2 dagar). Men förra gången kom äl ungefär på dag 13 (tror jag). Jag brukade ha ganska regelbunden mens men sedan missfallet har jag bara hunnit ha två och de har varit på 27 och typ 31 dagar, men det är väl hyfsat regelbundet ändå. Brukar dock ha äl-symptom och den här månaden har jag inga alls. 

Lycka till själv förresten, det börjar väl dra ihop sig mot bim för din del?

Knepigt. Ja då borde det ju vara nu i faggorna men känner du inget kan ju kroppen ha hoppat över den här gånge. Bara att vänta och se då. :-/

Njao jag har en bit kvar även om jag vill testa NU NU NU! Bim söndag/måndag. Har rätt många test hemma så jag tänker testfrossa med början på fredag. Äl-sprutan kan ge falskt positivt upp till tio dagar och dag elva efter sprutan är på fredag.
  • mammave

Har bim fred-månd tror jag, så vi ligger ganska lika Lectin. Men jag är ju lite inne på aty jag inte har äl pga testen Men hoppas gör man ju ändå.

Veronika: hoppas bara du haft äl utan tecken. Ni får smyga undan på semestern o ta en snabbis ngnstans

• VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-23 20:49:08 följande:

Har bim fred-månd tror jag, så vi ligger ganska lika Lectin. Men jag är ju lite inne på aty jag inte har äl pga testen Men hoppas gör man ju ändå.

Veronika: hoppas bara du haft äl utan tecken. Ni får smyga undan på semestern o ta en snabbis ngnstans

Ja, om man är kreativ borde det kunna gå ändå. :)

Hur är det för dig denna gång, har du använt äl-test? Jag har gjort det men utan utslag. Fast hoppade iofs över 2 dagar vilket ju var osmart.
  • Lectin

Jag fick heller inte mer utslag än en pyttestegring på äl-testen den här månaden och har ändå sett äggblåsan växa till (på ul) och haft symtom... Det ena behöver ju inte utesluta det andra så ge inte upp hoppet helt tjejer!

• GrönaDruvan

Hej alla!
    Hoppas det är ok om jag hoppar in här.
    Jag tror att jag skrev något inlägg i början på ts, men är inte säker, och är lite för mycket att läsa igenom..

Jag blir 37 år i december och vi försöker nu med nr.3...
    Har bim om 3-5 dagar, och har testat negativt 4 ggr denna omgång
    Är en riktig testoman ibland.
    Är på försök 6, så börjar bli orolig att det inte blir någon mer bebis

Första barnet tog sig på försök 3 och andra barnet på försök 1....så detta känns väldigt länge nu...
    Tajmingen denna månad var iaf väldigt bra, då äl var någon dag efter vi kom hem från semestern....så därför vill jag såååå gärna att det tar sig nu, annars känns det ju omöjligt.

• Iskristall

Spännande tjejer! Då är vi ju flera med bim runt helgen!

Jag har bim på måndag. Håller tummarna för oss alla!

• Lectin

Välkommen (tillbaka) Grönadruvan! Ja, visst är det frustrerande när månaderna går och inget händer. Håller tummarna för oss alla nu!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea