• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Iskristall
    Shrew skrev 2015-06-17 15:03:26 följande:

Tack! 

Jag tänkte ge min sambo en present som innehåller en body och gravtestet. Han ska ut ikväll så vi får se om jag är vaken när han kommer hem!

Kul! Men jag fattar inte hur du kan hålla dig från att inte berätta!
  • Shrew
    mammave skrev 2015-06-17 18:28:37 följande:

Shrew: grattis! Hade ni försökt länge?

Vi började försöka för drygt ett år sedan, tog sen ca 3 mån paus efter årsskiftet och det här var andra försöket efter pausen. 

Jag har lite ångest över midsommar, ska träffa sambos släkt och blir bjuden på dricka och mat jag inte kan äta. Vet inte om vi borde berätta för blivande farmor redan eller hitta på ursäkter för varför jag inte dricker.
  • mammave

Det där är svårt. Jag skulle inte vilja berätta så tidigt. Man kan ju fejkdricka Jag har haft med alkoholfritt som jag smugit i mitt glas (hällt ut ölen el vinet man fått innan) Då slipper man undranden om varför man inte dricker :-P

• Lectin

Tänk hur det är. I tanken och hjärtat ÄR jag gravid mellan äl och bim... Och inte blir det bättre av att äl-sprutan ger massa extra preggo-symtom som ömma bröstvårtor, illamående, molvärk i livmodern osv.

Äl+5 ungefär idag. Såååå otålig väntan!

• Iskristall

Spännande Lectin Tummarna hålls!

Jag är på äl+6 idag så vi ligger otroligt lika i vår väntan!

• VeronikaK
    Shrew skrev 2015-06-17 10:23:28 följande:

Jag testade igår och fick ett svagt streck och imorse när jag testade med clearblue test så stod det "gravid"! Känns så overkligt! Jag hann inte berätta för sambon om plusset imorse, får överraska honom ikväll. Det lustiga är att när jag kollade på bf så är datumet samma som för min dotter, måste alltså blivit gravid ungefär samma tid för 5 år sedan! 

Stort grattis Shrew! Så roligt!
  • VeronikaK

Har lyckats missa min äl den här gången också! Resor och annat har ställt till det, och jag har ingen aning om äl har varit eller inte. Inga särskilda tecken den här månaden, och eftersom jag varit bortrest har vi bara lyckats få till det då och då. Så inte mycket att hoppas på den här gången.

Nästa gång infaller antagligen äl mitt i sommarstugesemestern och det kommer att bli knepigt att få till det pga trångboddhet. Suck...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea