• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    mammave skrev 2015-06-23 21:36:49 följande:

Jo, har använt äl-tester men inga utslag

Man kan ju ha äl ändå, men visst är det konstigt att det inte ger utslag. Brukade du få utslag tidigare?

Jag brukade alltid få det (sist men det var ju 6 år sedan) och jag fick det sedan efter missfallet men nu verkar det krångla.
  • GrönaDruvan

Testade med äl test igår och det blev plus..men det kan ju vad jag förstår betyda både gravid och att mens är på gång...

• Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-06-24 11:42:53 följande:

Testade med äl test igår och det blev plus..men det kan ju vad jag förstår betyda både gravid och att mens är på gång...

Jaså? Där ser man! Att det kunde betyda graviditet visste jag men inte mens. Det har jag aldrig stött på förut. Hur kommer det sig? Har du några symtom som kan tyda på det ena eller det andra?
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-24 12:31:59 följande:
    Jaså? Där ser man! Att det kunde betyda graviditet visste jag men inte mens. Det har jag aldrig stött på förut. Hur kommer det sig? Har du några symtom som kan tyda på det ena eller det andra?
    Inte jag heller! Vad är det testet reagerar på innan mens? Hade jag fått positivt äl-test några dagar innan mens (om jag dessutom visste att jag redan haft äl dne cykeln) hade jag slängt mig på ett grav-test direkt! :)
  • GrönaDruvan
    VeronikaK skrev 2015-06-24 13:21:23 följande:
    Inte jag heller! Vad är det testet reagerar på innan mens? Hade jag fått positivt äl-test några dagar innan mens (om jag dessutom visste att jag redan haft äl dne cykeln) hade jag slängt mig på ett grav-test direkt! :)
    Jag ska kolla och skicka hit strax...

Jag har tagit gravtest men det var negativt. Läste att vissa plussar tidigare med ältest än med gravtest...lite dumt att kanske hoppas nu förståss...
  • Lectin

Gah!!!! Värk i tjejmagen!!! Så där så det riktigt krampar. Hugger till om jag vrider på mig eller lyfter. Minns inte att jag hade så ont av spruta eller pms förra rundan. Galet att till och med sånt får en att hoppas. Hade vi inte varit i bebisverkstaden hade jag fått söka vård om det höll i sig.

• mammave

Veronika: jo, förra gångerna jag testade när vi försökte få sonen så plussade jag med äl-testen. Men dessa två ggr verkar det inte bli plus ens på äl-stickorna

• Lectin

Kunde inte hålla mig utan testade. Mest för att se om sprutan ger utslag. Fick svagt men tydligt plus! Så nu återstår otålig väntan några dagar för att se om det var sprutan eller på riktigt.... Att jag alltid ska krångla till det! Nu blir det ju ÄNNU svårare att försöka tänka på annat ju!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea