• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • GrönaDruvan
    Lectin skrev 2015-06-24 18:39:36 följande:

Kunde inte hålla mig utan testade. Mest för att se om sprutan ger utslag. Fick svagt men tydligt plus! Så nu återstår otålig väntan några dagar för att se om det var sprutan eller på riktigt.... Att jag alltid ska krångla till det! Nu blir det ju ÄNNU svårare att försöka tänka på annat ju!

Spännande!!! Hoppas!!!!

Jag tog ett gravtest innan, och jag tycker att jag skymtar ett väldigt väldigt väldigt svagt streck. Så svagt att jag trodde jag inbillade mig.... men mannen såg det också!!!
    Det är iaf inte helt vitt som det brukar vara, sen om det är ett spökstreck eller inte återstår ju att se... jag både tror och tror inte...
  • Lectin
    GrönaDruvan skrev 2015-06-24 20:16:51 följande:

Spännande!!! Hoppas!!!!

Jag tog ett gravtest innan, och jag tycker att jag skymtar ett väldigt väldigt väldigt svagt streck. Så svagt att jag trodde jag inbillade mig.... men mannen såg det också!!!

Det är iaf inte helt vitt som det brukar vara, sen om det är ett spökstreck eller inte återstår ju att se... jag både tror och tror inte...

Ooohhh! Lika spännande där!
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-24 18:39:36 följande:

Kunde inte hålla mig utan testade. Mest för att se om sprutan ger utslag. Fick svagt men tydligt plus! Så nu återstår otålig väntan några dagar för att se om det var sprutan eller på riktigt.... Att jag alltid ska krångla till det! Nu blir det ju ÄNNU svårare att försöka tänka på annat ju!

Oj, vad kul. Eftersom du är så nära bim borde det ju betyda att du är gravid! Men jag förstår om du inte vill ropa hej för tidigt. 
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-06-25 08:37:26 följande:
    Oj, vad kul. Eftersom du är så nära bim borde det ju betyda att du är gravid! Men jag förstår om du inte vill ropa hej för tidigt. 
    Nej det är för kort tid efter sprutan för att jag ska kunna ropa hej. Det står tydligt i produktinformationen att den kan leda till falskt positivt utslag på graviditetstest upp till tio dagar efter sprutan och jag var ju bara på dag nio... Jag var tokivrig så jag får ju skylla mig själv. Men kul att åtminstone få SE ett plus!

Imorgon är det dags att testa igen. Jag har sparat gårdagens test ifall ifall jag får plus imorgon också. Då kan jag jämföra strecken. Svagare imorgon = sprutan ligger bakom, starkare imorgon = egen produktion = gravid, blankt imorgon = det var sprutans fel men ingen klarhet i om jag är preggo eller inte. Jag överanalyserande? Aldrig i livet!
  • VeronikaK
    Lectin skrev 2015-06-25 14:26:31 följande:
    Nej det är för kort tid efter sprutan för att jag ska kunna ropa hej. Det står tydligt i produktinformationen att den kan leda till falskt positivt utslag på graviditetstest upp till tio dagar efter sprutan och jag var ju bara på dag nio... Jag var tokivrig så jag får ju skylla mig själv. Men kul att åtminstone få SE ett plus!

Imorgon är det dags att testa igen. Jag har sparat gårdagens test ifall ifall jag får plus imorgon också. Då kan jag jämföra strecken. Svagare imorgon = sprutan ligger bakom, starkare imorgon = egen produktion = gravid, blankt imorgon = det var sprutans fel men ingen klarhet i om jag är preggo eller inte. Jag överanalyserande? Aldrig i livet!
    Aha, jag fattar. Ja, vem blir inte överanalyserande i det läget.
    Åh, hoppas verkligen att det blir ett "riktigt" plus i morgon. Kan du inte ta ett digitalt där det står antal veckor? Fast det kanske inte ger mer klarhet.

Här har en svag mensvärk redan börjat. Det är tyvärr som det brukar vara, det kommer 1,5 vecka innan mens och går upp och ner fram tills mens. Snart kommer PMS-ångesten också, som ett litet härligt tillägg. :) 
  • Lectin
    VeronikaK skrev 2015-06-25 14:46:06 följande:

Aha, jag fattar. Ja, vem blir inte överanalyserande i det läget.

Åh, hoppas verkligen att det blir ett "riktigt" plus i morgon. Kan du inte ta ett digitalt där det står antal veckor? Fast det kanske inte ger mer klarhet.

Här har en svag mensvärk redan börjat. Det är tyvärr som det brukar vara, det kommer 1,5 vecka innan mens och går upp och ner fram tills mens. Snart kommer PMS-ångesten också, som ett litet härligt tillägg. :) 

Usch då! Men ge inte upp! Än är det lååångt ifrån kört. Det finns ju preggo-anledningar till molvärk också vid den tiden i cykeln!

Jag tror det är på tok för tidigt för digitalt. Har ju inte bim förrän tidigast söndag om äl kom före sprutan. Allra senaste äl är två dygn efter sprutan och då blir bim inte förrän onsdag eller till och med torsdag så jag kaaaaan ju ha en hel vecka kvar!
  • mammave

Lectin: åh så spännande!!! Håller alla tummar!

VeronikaK: nej, inte ge upp redan! Mensvärk o gravvärk kan kännas lika.

Här inväntas mens, springer på toa hela tiden då jag tror den kmr Men hoppas att den uteblir. Funderar på test på lörd, då är det dag 27. Jag har haft mellan 24-30 så man vet inte riktigt när den kan tänkas komma

• Lectin

Åh mammave, jag känner din uppgivenhet ända hit. Håller tummarna så hårt så hårt för att det är falsklarm och det här är din överraskningsmånad.

• Iskristall

Här är en til med uppgivenhet dag äl +11, tempen gick ner i morse. Lär bli mens på måndag här som egentligen väntat

Det kommer aldrig lyckas, lär få vänta på ivf

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea