• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • VeronikaK
    GrönaDruvan skrev 2015-06-25 22:47:22 följande:

Ge inte upp tjejer. Inget är säkert förräns mensen kommit!
    Eftersom jag inte läst hela tråden, har ni alla barn sen innan?
    Här känns det också som mens på g...men med två gravtest som fått ytte pytte små svaga streck, så hoppas jag ändå. Troligtvis färgrester/spökstreck.

Eftersom det är en tråd för 35+ som vill ha en trea så har de flesta två barn sedan tidigare. ;) Något undantag finns nog.

Håller tummarna för er i helgen!
  • Issa2
    Lectin skrev 2015-06-26 17:15:32 följande:

Ja! Glömde ju säga: välkommen Issa2!

Tack!! ????Känns lite konstigt att vara här igen. Var aktiv för 6 år sen. Trodde nog att det slår vara nog med två men nej. Så nu nojjar jag över om jag ska lyckas få ombord min make, Hur det ska gå att ta ut spiralen, Hur svårt det kommer vara att bli gravid igen när jag är över 36. Lika bra att ta allt på en gång trots att jag inte har tagit mig över steg ett än. ????
  • Lectin
    Issa2 skrev 2015-06-26 19:20:47 följande:

Tack!! ????Känns lite konstigt att vara här igen. Var aktiv för 6 år sen. Trodde nog att det slår vara nog med två men nej. Så nu nojjar jag över om jag ska lyckas få ombord min make, Hur det ska gå att ta ut spiralen, Hur svårt det kommer vara att bli gravid igen när jag är över 36. Lika bra att ta allt på en gång trots att jag inte har tagit mig över steg ett än. ????

Jag kände likadant när jag började försöka igen och kom tillbaka till familjeliv. Kändes både ovant och nostalgiskt!
  • Issa2
    Lectin skrev 2015-06-26 20:21:50 följande:

Jag kände likadant när jag började försöka igen och kom tillbaka till familjeliv. Kändes både ovant och nostalgiskt!

vart kommer alla frågetecken ifrån i mina inlägg? jag sitter o skriver på mmobilen men lägger inte in dem. Ser lite dramatiskt ut.

Såg i din profil att vi jobbar efter samma mall. Du är 78 va?Fick ett barn 08 och ett 11. jag är 79 ,fick ett barn 09 och ett 12. ????
  • Lectin
    Issa2 skrev 2015-06-26 21:31:01 följande:

vart kommer alla frågetecken ifrån i mina inlägg? jag sitter o skriver på mmobilen men lägger inte in dem. Ser lite dramatiskt ut.

Såg i din profil att vi jobbar efter samma mall. Du är 78 va?Fick ett barn 08 och ett 11. jag är 79 ,fick ett barn 09 och ett 12. ????

Frågetecknen kommer när man använder mobilens smileys. Vi är vana i tråden att tolka dem! Tror nästan alla gjort samma miss första gångerna här på mobil.

Ja då är vi ju nästan parallella! Förutom att jag är 77a och hunnit fylla 38 nu... Min profil är inte uppdaterad sedan förra omgången här på familjeliv när dottern (11an) var en glimt i mammas öga.
  • Issa2
    Lectin skrev 2015-06-26 22:08:53 följande:

Frågetecknen kommer när man använder mobilens smileys. Vi är vana i tråden att tolka dem! Tror nästan alla gjort samma miss första gångerna här på mobil.

Ja då är vi ju nästan parallella! Förutom att jag är 77a och hunnit fylla 38 nu... Min profil är inte uppdaterad sedan förra omgången här på familjeliv när dottern (11an) var en glimt i mammas öga.

Himla bra! Kände mig lite tonårsdramatisk där en stund. Hur går det för alla då? Tar det lång tid? Har inte reflekterat så mkr innan men nu när man läser runt så verkar det som att när du fyller 35 så trycks off knappen in. Nu är jag ju mentalt inte äldre än 27 men jag är ganska säker på att instruktionerna till mina äggstockar inte inkluderade en stoppknapp vid 35 (42 möjligen)
  • GrönaDruvan
    VeronikaK skrev 2015-06-26 16:45:45 följande:
    Eftersom det är en tråd för 35+ som vill ha en trea så har de flesta två barn sedan tidigare. ;) Något undantag finns nog.

Håller tummarna för er i helgen!
    Haha...just det ja...så var rubriken! Blandar ihop trådarna jag är med i lite
  • Fronten

Här har jag haft äl i dag ( troligtvis) som jag nog inte hade förra månaden. Räknar ändå detta som tredje försöket till en liten trea. Jag hoppas inte min stoppknapp heller är vid 35, jag vill gärna ha två till om jag får önska då de två jag har varandra och nära i ålder- 4,5 år.

Håller tummarna för många plus här

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea