• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • corran
    Ise skrev 2014-08-30 19:19:38 följande:
    Jag hade en liten blödning i v 6 (lite på pappret bara) och i v 10. Blev jätteorolig! Men det var ingen som helst fara och min son är nu 2 1/2 :) det är rätt vanligt med lite rosa flytningar/småblödningar tydligen så länge det inte blöder mycket och gör ont. Men är du orolig så kan du ju alltid kolla upp det. Men jag tror inte det är någon fara :)
    Skönt att höra att det finns stor chans till att det är normalt! Är väl bara att vänta och se..
    Mensvärk har jag, ganksa mycket emellanåt men det har jag haft ända sen jag plussade så det säger inte så mycket. 
  • Josefine0811

På inskrivningen görs det ny journal och massa prat hos oss och det tidiga UL:ett gör en eller två veckor senare så att man kan se något

Ise skrev 2014-08-30 19:20:39 följande:

Ni som gör ul på inskrivningen - har ni bett om det eller är det rutin att göra det där ni har skrivit in er?

Jag fick inte göra det på min förra inskrivning :/ men det vore ju jätteskönt att få göra det!

• Mariposas
    Ise skrev 2014-08-30 19:20:39 följande:

Ni som gör ul på inskrivningen - har ni bett om det eller är det rutin att göra det där ni har skrivit in er?

Jag fick inte göra det på min förra inskrivning :/ men det vore ju jätteskönt att få göra det!

De har det som rutin där jag går (privat i Malmö) inskrivning + vul i vecka 10 ungefär. Får komma dit tidigare denna gången (v 8+0, hade fått tid ännu tidigare om det inte varit för att jag är iväg på semester veckorna innan) pga ett missfall i juni utan att jag ens bett om det. Är verkligen supernöjd med hur de bemött mig både vid graviditet och missfall :).
  • Serahjay
    Mariposas skrev 2014-08-29 18:01:15 följande:

Visst va du väl från Malmö? Var går du någonstans? Jag går på slottstadens Läkargrupp.

Någon mer från Malmö (eller i närheten) i tråden?

Ja precis! Jag har valt familjens hus vid folkets park. Men varför känner jag igen ditt namn??? Det kan inte va längesen som vi har snackat i samma forum... men vilken?
  • Mariposas
    Serahjay skrev 2014-08-30 21:33:09 följande:
    Ja precis! Jag har valt familjens hus vid folkets park. Men varför känner jag igen ditt namn??? Det kan inte va längesen som vi har snackat i samma forum... men vilken?
    Gissar på att det va i forumet för BF januari. När vi va gravida sist ????.

Bättre lycka denna gång!! ;)
  • Arcoiris

Hallå! Plussade idag och har bf ca 6 maj :)

Tredje barnet (första för min sambo). De andra barnen är 12 och 7 år gamla.

Jag har inte riktigt fattat det än. Sitter och tittar på gravtestet lite då och då ^^.

• Arcoiris

Åå, kommer bli så roligt att berätta för dottern (som är född .07) att hon äntligen ska få ett syskon!

Hon klappar mig på magen då och då och verkar undra vad det är för FEL på min mage som inte har en bebis! ^^

• H@llon
    Marionett skrev 2014-08-30 14:29:36 följande:

Håller tummarna för att det går bra.

Enligt min läkare så ska graviditet o cellförändringar inte påverka varandra så då får man ju lita på det.

Det är verkligen inget man vill behöva gå och oroa sig för.

Tack! Jag har också hört det men blir orolig ändå.
  • Josefine0811

Liva står högst upp på listan om det blir en tjej men killarna är jättesvårt :(

Troyanen skrev 2014-08-31 10:17:55 följande:

Vad är era favorite namn? Pojknamn är väldigt svårt tycker vi

Svar på tråden BF MAJ 2015