• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • Björan
    Troyanen skrev 2014-08-31 19:43:06 följande:

www.1177.se/Vasterbotten/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ verkar vara vanligt, mina vänner som varit gravida säger att dom haft samma. Hoppas hoppas inget missfall är på g. Om

Det är ett missfall borde ju göra jäkligt ont

Ja det är väldigt vanligt med lite blödningar under grav, ofta när ägget fäster eller för att slemhinnorna är sköra.

Jag har erfarenhet från 2 mf, det gjorde inte så ont men det var en kraftig blödning som varade i 3 dagar och med mycket slem. Så länge man inte blöder mkt tror jag inte det är mf. Är man orolig kan man alltid kontakta gyn för VUL, det gjorde jag för att vara säker.
  • corran
    Troyanen skrev 2014-08-31 19:43:06 följande:

www.1177.se/Vasterbotten/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/ verkar vara vanligt, mina vänner som varit gravida säger att dom haft samma. Hoppas hoppas inget missfall är på g. Om

Det är ett missfall borde ju göra jäkligt ont

Ja det är vanligt med småblödningar tidigt i graviditeten, jag blödde när jag väntade sonen och det gick bra :)

Min blödning har i stort sätt försvunnit nu så det känns bra! Hoppas att det bara var ett sprucket blodkärl eller liknande :)

Håller tummarna för dig att det avtar för dig också! 
  • Eme91

Äntligen får jag också skriva här! Plussade svagt i förrgår och igår var det lite starkare! Bf 10 maj, har en son som föddes aug-13!
    Känns helt overkligt och underbart!
    Finns det någon fb grupp man får vara med i?

• Troyanen

Hur mycket blödde du? För mig har det enbart varit när jag varit på toa och torkat mig. Under hur lång tid blödde du?

corran skrev 2014-08-31 21:30:17 följande:

Ja det är vanligt med småblödningar tidigt i graviditeten, jag blödde när jag väntade sonen och det gick bra :)

Min blödning har i stort sätt försvunnit nu så det känns bra! Hoppas att det bara var ett sprucket blodkärl eller liknande :)

Håller tummarna för dig att det avtar för dig också! 

• jossan90

Kul att jag hittade den här tråden. Jag plussade i fredags och har gjort 4 test efter det. Har BF runt 7 maj. Jag har ont i magen och är nervös för det. Mitt första barn, detta kanske är vanligt. Läst om att det kan göra ont pga av att livmodern växer men även utomkvedshavandeskap. Jag har dock inga blödningar.

• corran
    Troyanen skrev 2014-09-01 07:04:12 följande:

Hur mycket blödde du? För mig har det enbart varit när jag varit på toa och torkat mig. Under hur lång tid blödde du?

Samma här bara på pappret ibland när jag torkar mig, började i lördags och fortsäatte under söndagen (igår). Trodde det slutade igår men då kom det imorse igen... fortfarande extremt lite. 

Tänker inte tro det värsta så länge jag bara har små rosa flytningar. Det kan bero på många saker! Håller tummarna för oss att det bara är ofarliga blödningar. 

Hade exakt såhär när jag väbta sonen i 1.5 vecka i streck höll det på precis såhär. Mellan v 6-7 typ.
  • Zorro
    corran skrev 2014-08-31 17:29:02 följande:
    Beigeaktigt på pappret så upplever att det blir mindre och mindre så det känns bra :) 
    Haft trosskydd i över 24 h nu och inte kommit något alls på det heller :) Halsbränna from hell så det är bra tecken!

Hur mår du? :)
    Skönt att det går åt rätt håll!
    Jodå jag mår bra. Börjar bli rejält svullen på kvällarna bara.
    I lördags kväll var jag lika stor som jag var i vecka 14 med sonen. Haha.. Hlet uppblåst!
    Börjar få lite växtvärk också, men illamåendet har gått över i alla fall!
  • corran
    Zorro skrev 2014-09-01 09:47:24 följande:
    Skönt att det går åt rätt håll!
    Jodå jag mår bra. Börjar bli rejält svullen på kvällarna bara.
    I lördags kväll var jag lika stor som jag var i vecka 14 med sonen. Haha.. Hlet uppblåst!
    Börjar få lite växtvärk också, men illamåendet har gått över i alla fall!
    Ja fast nu har det börjat blöda igen,, dock inte mycket alls bara lite rosa på pappret så hoppet finns än! :)

Samma här haha speciellt på kvällarna är det värst som du säger.
    Så skönt att illamående gett med sig! :) 
  • corran

Testade med digitalt test på bim-3 och fick 1-2 veckor..är på bim + 3 idag pch funderar på att testa. Tror ni det bprde stå 2-3 nu?

En del av mig är ju faktiskt orolig att det är mf på g så vorde riktigt skönt att se om det slått över till 2-3 veckor!

• Missk37

Jag har inte blött något än. Första grav fick jag lite rosa på toa pappret. Andra kom det brunt blod så väntar in något av detta :) tycker inte ni ska vara oroliga för de lilla som kommer, tänk på att man kan blöda lite efter sex med då nått blodkärl kan brista då man är lite känslig där nere :)

Svar på tråden BF MAJ 2015