• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • H@llon
    jossan90 skrev 2014-09-02 06:39:54 följande:

Det känns inte som akuta smärtor lixom mer obehagligt och ibland hugger det till lite mer. Skönt att de finns andra som har samma. Jag är rätt nojjig av mig, började läsa om utomkvedhavandeskap och blev jätterädd men har inga blödningar alls.

Fick en tid den 22 September för inskrivning, vill att tiden ska gå liiiite fortare nu :) Är rätt orolig över att det ska hända något innan dess, men antar att man kanske ska slappna av lite och njuta ;)

Jag har fått akutont ett par gånger, skulle säga 9 på vas-skalan. Kommer som attacker och håller i kanske 10 min. Har ringt 1177 och han jag pratade med sa att det kan göra riktigt ont i början. Har pratat med två vänner som fått barn bara för att få höra hur andra haft och de har också haft riktigt ont och det gick bra för dem. Går dock och nojar mig ändå..
  • jossan90
    H@llon skrev 2014-09-02 08:08:45 följande:
    Jag har fått akutont ett par gånger, skulle säga 9 på vas-skalan. Kommer som attacker och håller i kanske 10 min. Har ringt 1177 och han jag pratade med sa att det kan göra riktigt ont i början. Har pratat med två vänner som fått barn bara för att få höra hur andra haft och de har också haft riktigt ont och det gick bra för dem. Går dock och nojar mig ändå..
    Vilken vecka är du i? Det känns lugnande det du skriver men det är som du säger. Man oroar sig ju ändå...
  • niiina

Har ni gått upp något i vikt? Jag går in i v.6 idag och nu ökat 2 kilo ..men har verkligen inte ätit mer än vanligt.

• H@llon
    jossan90 skrev 2014-09-02 08:26:02 följande:

Vilken vecka är du i? Det känns lugnande det du skriver men det är som du säger. Man oroar sig ju ändå...

Jag är i vecka 6 (5+3)
  • YztiC

Gick in i vecka 6 idag! (5+0) känns fortfarande så himla overkligt, har ju försökt i 1,5 år.
    Enda känningen jag har är otroligt ont i brösten, riktigt ont!
    Hur tidigt tror ni att man kan be om UL? Vill bara se att något verkligen är där.

• Josefine0811

Va roligt jag är också 5+0 Idag :) Jag har tid för tidigt UL den 25 september.

YztiC skrev 2014-09-02 09:49:35 följande:

Gick in i vecka 6 idag! (5+0) känns fortfarande så himla overkligt, har ju försökt i 1,5 år.

Hur tidigt tror ni att man kan be om UL? Vill bara se att något verkligen är där.

• NenaShebelle
    YztiC skrev 2014-09-02 09:49:35 följande:

Nu vet jag inte var du bor. Men jag har valt en privat (barnmorskegruppen, Gbg) och får göra ett ul vid inskrivning nu på måndag (vet ej vilken vecka jag är i, någonstans mellan 6-8). Detta till en kostnad av 200:-

Sedan kanske du kan be om detta ändå i ditt fall då ni faktiskt försökt så länge, förståeligt att ni är pirriga och nervösa. Grattis förresten!
  • corran
    Troyanen skrev 2014-09-02 05:20:07 följande:

Jag har inte ont eller så. Skulle fått mens i fredags. Tänk om alla stickor jag kissat på har visat fel. Den 18 september ska vi till min gyn. Jag har ju som sagt pco så har fått hjälp med hormoner. Längtar verkligen dit, då skall vi göra ett ultraljud

Skulle också ha fått mensen i fredags! Skönt att få göra ett vul och se så allt såtr rätt till!! :) Håller tummarna för det! Hur är dina blödningar idag?
  • Troyanen

Jag blöder lite fortfarande. Kontaktade min läkare, men han säger att han inte kunde se något så här tidigt. Han ville att jag gör ett gravtest om en vecka. Nu har jag inte blödigt på 2 timmar, alltid något :)

corran skrev 2014-09-02 10:22:44 följande:

Skulle också ha fått mensen i fredags! Skönt att få göra ett vul och se så allt såtr rätt till!! :) Håller tummarna för det! Hur är dina blödningar idag?

• YztiC
    NenaShebelle skrev 2014-09-02 10:09:42 följande:
    Nu vet jag inte var du bor. Men jag har valt en privat (barnmorskegruppen, Gbg) och får göra ett ul vid inskrivning nu på måndag (vet ej vilken vecka jag är i, någonstans mellan 6-8). Detta till en kostnad av 200:-

Sedan kanske du kan be om detta ändå i ditt fall då ni faktiskt försökt så länge, förståeligt att ni
    är pirriga och nervösa. Grattis förresten!
    Jag bor nära Borås! Det finns en privat här i närheten men vill helst inte till honom ^^
    Jag skall till barnmorskan nästa vecka den 11 så skall se om hon kan försöka fixa ett UL åt mig. Hoppas hoppas.
Svar på tråden BF MAJ 2015