• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • Arcoiris
    niiina skrev 2014-09-01 22:36:51 följande:

Hej! Jag är i ungefär samma sits! Har två killar på 11 och 8 år och är nu gravid med min sambo som inte har några barn sedan tidigare. Det känns nästan lite extra spännande denna gången Har BF någonstans mellan 4:e-7:e maj beroende på vart man kollar. Har tagit ca 7 test hittills som jag har gömda i ett kuvert i sänglådan som jag plockar fram i smyg för att glutta på. Haha

Vet inte riktigt hur länge till jag orkar hålla det hemligt för barnen. Det blir antingen denna veckan eller nästnästa då de är här igen. Hoppas att de blir glada, men är tveksam

Åh ja hehe vad häftigt!

Dottern som är 7 har längtat efter syskon, men ja vi för se vad storebror säger...

Han såg en av mina gravidappar igår och frågade varför jag hade den! Jag brukar aldrig ljuga men drog en vit lögn att det var för att en kollega är gravid med tvillingar (vilket är sant) och jag letat info till henne ! Lite väl tidigt att berätta känner jag. ..

NI ska berätta redan? Skriv gärna hur de reagerar!
  • Mariposas
    Arcoiris skrev 2014-09-02 17:07:22 följande:
    Åh ja hehe vad häftigt!

Dottern som är 7 har längtat efter syskon, men ja vi för se vad storebror säger...

Han såg en av mina gravidappar igår och frågade varför jag hade den! Jag brukar aldrig ljuga men drog en vit lögn att det var för att en kollega är gravid med tvillingar (vilket är sant) och jag letat info till henne ! Lite väl tidigt att berätta känner jag. ..

Nån som har en bra gravidapp att rekommendera?
  • Lihihi

Jag har lagt på mig något kilo, skulle tro att det är vätska och svullna bröst haha

niiina skrev 2014-09-02 08:52:02 följande:

Har ni gått upp något i vikt? Jag går in i v.6 idag och nu ökat 2 kilo ..men har verkligen inte ätit mer än vanligt.

• Josefine0811

Mariposas jag laddade ner 1177 vårdguidens gravidkalender och en så länge är jag nöjd med den

• niiina
    Arcoiris skrev 2014-09-02 17:07:22 följande:
    Åh ja hehe vad häftigt!

Du menar att jag ska vara försöksperson?

Jag avintsallerade faktiskt min graviditetsapp när barnen kom i måndags. Vill inte att de ska få veta den vägen. Hade nog dragit en likande lögn annars.
    Jag hade nog kunnat berätta redan nu, känner lixom att den här graviditeten kommer gå vägen men å andra sida kanske det räcker med överraskningar för denna veckan. Vi köpte nämligen ett hus igår och allt gick så fort att det nog chockade oss allihop

• niiina
    Mariposas skrev 2014-09-02 17:20:54 följande:
    Testa dig fram! Jag installerade 3 olika appar men behöll Gravidkalendern från babygruppen.
  • Cizzicilia

Var på tidigt UL igår och det var en liten prick och ett tickande hjärta 5+4 skönt!! Inskrivning om 2 veckor!!

• Ise
    Mariposas skrev 2014-09-02 17:20:54 följande:
    Har testat de flesta men tycker babygruppens gravidkalender är bäst! Efter den kommer liberogruppens :)
  • Ise
    Elsta skrev 2014-09-02 16:28:22 följande:

Hej alla glada! Jag heter Elise och är 24 år. Pulsade idag och kommer ha Bf 7 Maj enligt appen :p har en dotter på 1 år och 9 månader och en fästman på 27 år. Vi bor i ett hus i Norrtälje. Ser fram emot den här resan igen :)

Kul :) jag har också BF 7 maj :)
Svar på tråden BF MAJ 2015