• zazzyzaz

BF MAJ 2015

Hej! Plussade för några dagar sedan och har BF runt 1 maj 2015! Nu väntar spännande veckor & jag hoppas allt går bra. Detta är vårt andra barn, har en son född Januari 2013. Fler som nyligen plussat med BF slutet april/början maj 2015?

• Svar på tråden BF MAJ 2015
  • corran
    Troyanen skrev 2014-09-03 09:19:27 följande:

Vad söt du är som tänker på mig :)efter klockan 9.00 på morgonen igår så kom det pyttelite som kom. Imorse var det inget böid i trosskyddet, däremot när jag torkade mig. Har helt klart gått ner. Nästan säker på att det "bara var en blödning". Har inte haft ont, och inga klumpar har kommit. Ser fortfarande ljust på framtiden. Hur går det för dig?

Va skönt att höra!! :) 
    Inte kommit något sen igår vid lunchtid så det känns bra här också :)
  • niiina
    Arcoiris skrev 2014-09-02 22:09:43 följande:

Haha precis! ????

Grattis till huset!

Tack!
  • niiina
    H@llon skrev 2014-09-03 09:17:53 följande:

Jag åkte till akuten inatt då jag haft mycket kraftiga smärtor av och till på em, kväll och natt. Fick göra VUL och läkaren tyckte det såg ut som att jag är mycket tidigt i graviditeten, ca 4 v. Om man räknar från min senaste mens är jag i v 6 (5+4). Hon hittade även en 4 com stor cysta. Så nu är jag orolig över att det är nåt fel på fostret och att cystan skulle va cancer. Hon sa åt mig att ringa gynmott och boka tid för nytt UL om minst 10 dagar för ytterligare undersökning då hon förhoppningsvis kan se mer om fostret blivit större. Hon sa att det lilla hon såg ser ut som en normal tidig graviditet men blir orolig ändå.

Det jag vill fråga er är om någon har erfarenhet av cystor? Läste att man kan få som mycket kraftig mensvärk av dem och det är så jag får nu, ofta. Kommer det bli bättre? Värre? Kommer bli galen om det ska göra såhär ont till nästa UL..

Oj, din stackare! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av cystor men hoppas och önskar att den är helt ofarlig och att ditt lilla embryo utvecklas precis som den ska.

Stor styrkekram till dig!!
  • Troyanen

Bara för att jag sa så började jag blöda igen. Blir galen !!

corran skrev 2014-09-03 09:28:00 följande:

Va skönt att höra!! :) 

Inte kommit något sen igår vid lunchtid så det känns bra här också :)

• Elsta
    corran skrev 2014-09-02 20:49:53 följande:

Här är det också bf 7e maj :) har en son som jsut fyllt 1 år!

Hur mår du? :)

Jag mår bra, lite molvärk och är sjukt trött! Hur mår du?
  • Elsta
    jossan90 skrev 2014-09-03 07:05:00 följande:

Jag fyller 24 i höst och har också BF 7 maj :) Min fästman är också 27 , hehe mycket gemensamt. Har dock inga egna barn sen tidigare men två bonusbarn på 4 och 6 år :)

Kul med första barnet :)
  • Babymama2

Hej! Hittade nyss denna sida o tråd! Plussade i förra veckan! Gravid i v 5+1 med andra barnet BF 4 maj än så länge! Har en son på 1,5 år!

• corran
    Troyanen skrev 2014-09-03 10:19:58 följande:

Bara för att jag sa så började jag blöda igen. Blir galen !!

Åh så typiskt! Men det är fortfarande inga mängder eller?
  • H@llon
    niiina skrev 2014-09-03 10:15:31 följande:

Oj, din stackare! Jag har tyvärr ingen erfarenhet av cystor men hoppas och önskar att den är helt ofarlig och att ditt lilla embryo utvecklas precis som den ska.

Stor styrkekram till dig!!

Tack, det behövs..
  • Björan
    H@llon skrev 2014-09-03 09:17:53 följande:

Jag åkte till akuten inatt då jag haft mycket kraftiga smärtor av och till på em, kväll och natt. Fick göra VUL och läkaren tyckte det såg ut som att jag är mycket tidigt i graviditeten, ca 4 v. Om man räknar från min senaste mens är jag i v 6 (5+4). Hon hittade även en 4 com stor cysta. Så nu är jag orolig över att det är nåt fel på fostret och att cystan skulle va cancer. Hon sa åt mig att ringa gynmott och boka tid för nytt UL om minst 10 dagar för ytterligare undersökning då hon förhoppningsvis kan se mer om fostret blivit större. Hon sa att det lilla hon såg ser ut som en normal tidig graviditet men blir orolig ändå.

Det jag vill fråga er är om någon har erfarenhet av cystor? Läste att man kan få som mycket kraftig mensvärk av dem och det är så jag får nu, ofta. Kommer det bli bättre? Värre? Kommer bli galen om det ska göra såhär ont till nästa UL..

Jag hade en cysta i juni som gjorde sjukt ont, det va en gulkropp som hade brustit. Smärtan försvann efter några dagar.

Jag ska på VUL på mån för att se att allt är bra, gyn sa att en cysta inte ska vara farligt för graviditeten men den kan ta plats i livmodern.

Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BF MAJ 2015