En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
Jag har också köpt en bola men tänkte vänta till efter rul då det nog också blir lite mer officiellt :)
Jag har också köpt en bola men tänkte vänta till efter rul då det nog också blir lite mer officiellt :)
Jag äter gravidmultivitaminer från apoteket, niferex järntabletter och omega 3. Idag tror jag att jag för första gången kunde känna kanten på livmodern :) såg även idag att jag fått en mörk rand från naveln o neråt, men den är väldigt svag än så länge iaf. Sen var jag på tidig glukosbelastning igår och det gick bara bra :) inte alls så jobbigt som jag läst att det varit för några andra. Någon anna som gjort tidig glukosbelastning? visst får alla göra de senare i graviditet? Och så har jag fått svårt för att äta potatis i de flesta former. Är det vanligt att man får svårt att äta vissa saker?
Vi tror vi väntar en kille och jag gillar namnen jack, Bill, ebbe, Lo. Min sambo gillar dem dock inte, så vi får väl se. Hinner ju ännu fundera ett bra tag :)
Vi kommer ta reda på det. Var på ett privat ul i v 12 och kvinnan sa att hon tror det är en pojke och hon berättade och visade varför hon trodde det. Men hon sa att det är inte alls helt säkert att hon har rätt dock. Men hon trodde det iaf.
Ja hon som gjorde vårat privata ultraljud i v 12 gav sig på en gissning om vårt barns kön och hon visade på skärmen varför trodde de var det könet. Men hon sa också att det inte alls är 100% säkert att det är rätt. Spännande att se på rul i v 19 om de säger samma :)
Du kanske borde be om en kontroll så det inte är blodtrycket eller sockret. Sen kanske din bm kan kolla ditt järnvärde innan du börjar ta tabletterna? Bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite.
Jag har inte alls mått illa men jag har den senaste veckan fått stora problem med att maten växer i munnen på mig. Det är jättejobbigt. Vet inte vad man ska göra. Spelar ingen roll om jag äter sånt jag är sugen på eller brukar tycka är gott. Jag är i v 12+5.
Jag undrar om ni berättat för jobb/vänner att ni väntar barn? När har ni gjort det/planerar ni att göra det?
Jag tar också nässpray varje kväll. Använder nezeril. Det är ju inte bra, men valet är det eller att inte kunna sova vilket ju inte heller är bra.
Influensavaccin. Ta eller inte ta?
Hur länge tar ett rul?