• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • agirlnamedbill

Visst finns det vagnar med platta där större syskon kan stå? Min dotter är 3 och har ingen vagn längre men kan vara bra med en barnvagn där hon kan stå ifall man vill gå långa promenader eller så. Vad finns det för modeller/märken med sånt?

• JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-10-05 15:38:19 följande:

Visst finns det vagnar med platta där större syskon kan stå? Min dotter är 3 och har ingen vagn längre men kan vara bra med en barnvagn där hon kan stå ifall man vill gå långa promenader eller så. Vad finns det för modeller/märken med sånt?

Jag tror att i princip alla vagnmärken har så att man kan fästa på en ståbräda för lite äldre syskon. Vi kommer att behöva en till dottern som kommer vara snart 3 år när bebisarna kommer.
  • Madelen b

Jag hade en änglapinga vid förra graviditeten mysigt ja, fin ja, om man ger bebisen en skyddsängel är de jättefint;) men efter bebisen var född använde jA den aldrig, var bara ivägen;)

Får se hur ja gör nu!

• agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-10-05 16:03:13 följande:
    Jag tror att i princip alla vagnmärken har så att man kan fästa på en ståbräda för lite äldre syskon. Vi kommer att behöva en till dottern som kommer vara snart 3 år när bebisarna kommer.
    Hmm okej.. För jag kommer köpa vagn från blocket så tänkte om det är nån speciell modell man ska titta efter. Jag kan NOLL om vagnar.
  • DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-10-05 17:01:12 följande:

Hmm okej.. För jag kommer köpa vagn från blocket så tänkte om det är nån speciell modell man ska titta efter. Jag kan NOLL om vagnar.

Tips! Åk till en butik där barnvagnar säljs. Kläm, känn, provkör, prova fälla ihop osv. Prata med personalen i butiken om era behov. Sen kan ni söka efter den eller de modeller som ni gillade på blocket.
  • Kiickson
    Madelen b skrev 2014-10-05 16:30:18 följande:

Jag hade en änglapinga vid förra graviditeten mysigt ja, fin ja, om man ger bebisen en skyddsängel är de jättefint;) men efter bebisen var född använde jA den aldrig, var bara ivägen;)

Får se hur ja gör nu!

Kan tänka mig att den är iväg när bebisen är född. Men under tiden den lilla ligger i magen är det mysigt med pingla. Jag har inte tänkt använda den efter att bebisen är född =)
  • BigMami

Man kan ju hänga pinglan i sufletten på vagnen eller så. Jag kortade snöret och hade den som ett vanligt halsband

• agirlnamedbill
    Kiickson skrev 2014-10-05 17:38:53 följande:
    Kan tänka mig att den är iväg när bebisen är född. Men under tiden den lilla ligger i magen är det mysigt med pingla. Jag har inte tänkt använda den efter att bebisen är född =)
    Trodde det var själva grejen med en sån att barnet blir van vid ljudet när den är i magen och sedan lugnas av det när den är född?
  • agirlnamedbill
    DiplomatiskaJag skrev 2014-10-05 17:33:02 följande:
    Tips! Åk till en butik där barnvagnar säljs. Kläm, känn, provkör, prova fälla ihop osv. Prata med personalen i butiken om era behov. Sen kan ni söka efter den eller de modeller som ni gillade på blocket.
    Tack för tipset! Vart säljer dom barnvagnar? Haha som jag sa NOLL koll.
  • jenny7906
    agirlnamedbill skrev 2014-10-05 18:43:45 följande:
    Tack för tipset! Vart säljer dom barnvagnar? Haha som jag sa NOLL koll.
    Om du bor runt Sthlm så är Barkarby ett tips LekMer, Babyproffsen.. I Uppsala mittemot IKEA finns 2st barnvagnsaffärer (Barnens Land). I Häggvik finns BigBaby, i Väsby AutoBaby, i Huddinge Syskonhuset.

I Sthlm Babyland nära Odenplan, Bonti ligger där i närheten också och så butiken på Sveavägen har Babyexperten...

Flera av dessa butiker är återförsäljare till ett specifikt märke och sen har den några andra.

I övriga Sverige har har jag ingen aning men sök på dessa butiker och se om dem har butiker nära dig :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)