-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Med mer blod blir den ju varmare. Jag har hållit 37.3 sedan jag plussade. Är van vid ca 36.5 så jag känner mig "febrig" alltid. Börjar få yrsel och riktiga blodsockerfall sedan igår och tror det är den ökade blodmängdenJhjärtaK skrev 2014-09-01 09:44:55 följande:Ja det låter troligt. Tror att kroppen min går lite bananas gällande temperaturen och det är därför jag svettas så.
-
Haha exakt samma för mig! Första dagen med hårsnodd i brallorna, fungerar hur bra som helst! :)JhjärtaK skrev 2014-09-01 09:47:16 följande:
Första dagen med hårsnodd i byxorna. Bästa beslutet någonsin! Kunde ha mina vanliga jobbyxor rätt så länge mha en hårsnodd och lite längre toppar när jag väntade dottern och hoppas på samma sak denna gång. Så skönt att det inte sitter åt lika mycket runt midjan.
-
Tips på att dölja magen: använd sjal som hänger ner en bit. Och håll händerna borta från magen! Dvs sitt inte med en hand på magen på ex jobbet, så avslöjades nämligen en fd kollega till mig
-
Vilken härlig dag =)
Barnen sov länge och var otroligt enkla idag. På med kläder och iväg till förskolan. När jag kommer hem blev det en dejt med toastlen. Underbart att må illa så fort det går några timmar mellan målen . Känner mig positiv oh glad idag. För nästan 5,5 år sedan så fick jag missfall den här dagen, i v 9+0 (började blöda en vecka innan fostret kom ut), så detta har varit min lilla milstolpe förutom v 13 Nu är v 13 nästa milstolpe och sen ultraljudet i vecka 18 ca. Allt är underbart och liten kommer i början på april =) -
Jag har köpt på mig lite snyggare "mjukisbyxor". Tur att det är mode just nu haha :DJhjärtaK skrev 2014-09-01 09:47:16 följande:
Första dagen med hårsnodd i byxorna. Bästa beslutet någonsin! Kunde ha mina vanliga jobbyxor rätt så länge mha en hårsnodd och lite längre toppar när jag väntade dottern och hoppas på samma sak denna gång. Så skönt att det inte sitter åt lika mycket runt midjan.
-
Jag har haft lätta flytningar med "bruna strängar" i sedan i lördags förmiddag. Igår kväll hade jag och sambon sex. Efteråt kom det en del blod. nu på förmiddagen har jag haft en del flytningar med blandade färger allt från brunt, blodrött och rosa.
Är det något att oroa sig över?
Har inte känt av illamåendet nu på ett par dagar men, idag har jag en "mensvärks" liknade känsla i ryggslutet och mår smått illa till och från.
Är i v 7 (6+0) -
Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker?
Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.
Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10.
Fler som väntar med att ringa?
-
Oj råkade bli signatur ''anonym''
Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker?
Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.
Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10.
Fler som väntar med att ringa?
-
Så var det för mig också med milstolpen kring mitt mf i våras som hände i vecka 8+0, började också få bruna flytningar/blöda en vecka innan det verkligen hände. Kändes så skönt att passera de två datumen och min oro har lagt sig!Smulan 89 skrev 2014-09-01 10:21:38 följande:
Vilken härlig dag =)
Barnen sov länge och var otroligt enkla idag. På med kläder och iväg till förskolan. När jag kommer hem blev det en dejt med toastlen. Underbart att må illa så fort det går några timmar mellan målen . Känner mig positiv oh glad idag. För nästan 5,5 år sedan så fick jag missfall den här dagen, i v 9+0 (började blöda en vecka innan fostret kom ut), så detta har varit min lilla milstolpe förutom v 13 Nu är v 13 nästa milstolpe och sen ultraljudet i vecka 18 ca. Allt är underbart och liten kommer i början på april =)
Nästa milstolpe är kub i vecka 12+0 om drygt två veckor, längtar! -
Åh, hade gärna kunnat gå till jobbet så men har kostym som "dresscode" så det närmaste bekvämt jag kommer är ett par svarta jeans, hahaagirlnamedbill skrev 2014-09-01 11:03:55 följande:Jag har köpt på mig lite snyggare "mjukisbyxor". Tur att det är mode just nu haha :D