-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Hemma från jobbet pga förkylning med jättejobbig hosta. Idag känns det lite bättre dock men ska ändå vara hemma imorrn, vill inte riskera gå tillbaka för tidigt o få tillbaka hostan. Innan jag blev gravid har jag alltid försökt bita ihop o gå till jobbet även om jag känt mig halvkass eller innan jag varit absolut helt frisk. Men nu efter plusset så tänker jag vara hemma och vila om jag inte känner mig till 100% kry. Vill inte riskera något. Hur tänker ni?
-
Jag provade postafen. För mig var det att kasta 70 kronor i sjön för att bli extra trött en dag. Illamåendet var precis detsamma.
-
Jag har provat alla möliga läkemedel mot illamående mina två andra graviditeter (har även provat akupunktur) och inget har hjälp. Vet dock att det finns många som blir hjälpta så det är väl bra att prova. Det enda som hänt är att jag blir jätte rastlös av dom och myrkryp i benen och allmänt stressad så det tänker jag inte prova igen.
Det enda som funkar lite på mig iaf i början på graviditeterna är seaband som sätter på handlederna. Men sen är det precis som att jag blir immun mot dom så jag vill inte använda dom för mycket.
-
Det låter bra tycker jag! Man ska ju lyssna på sin kropp för att inte skada den och det blir ju mer viktigt när kroppen är hem till sitt barn :)LillaSandy skrev 2014-09-01 17:14:30 följande:
Hemma från jobbet pga förkylning med jättejobbig hosta. Idag känns det lite bättre dock men ska ändå vara hemma imorrn, vill inte riskera gå tillbaka för tidigt o få tillbaka hostan. Innan jag blev gravid har jag alltid försökt bita ihop o gå till jobbet även om jag känt mig halvkass eller innan jag varit absolut helt frisk. Men nu efter plusset så tänker jag vara hemma och vila om jag inte känner mig till 100% kry. Vill inte riskera något. Hur tänker ni?
-
Det hjälper inte mig med postafen. Har lergigan utskrivet av läkare, rena drömmen illamåendet försvinner nästanagirlnamedbill skrev 2014-09-01 17:12:54 följande:
Förresten, är det någon här som använder/har använt postafen mot illamående? Vad tyckte ni?
Helt -
Jag har också en väldigt dressad arbetsmiljö men kör med svarta långa tights, svarta/mönstrade tunikor, kavaj och ballerinaskor. Har inte en chans att komma i mina tigerfodral längre. Magen putar rejält.JhjärtaK skrev 2014-09-01 12:38:36 följande:Åh, hade gärna kunnat gå till jobbet så men har kostym som "dresscode" så det närmaste bekvämt jag kommer är ett par svarta jeans, haha
-
Hos min mottagning är det specialutbildade barnmorskor som gör vul samt ultraljud. Du får väl höra med henne hur det fungerar där.mandalii skrev 2014-09-01 15:41:56 följande:Okej, jag är lite novis på det här, första barnet. Det var egentligen bara en "droppe" blod i lördags och symptomen är oförändrade, men ändå. Får väl boka in ett nytt privat vul då, det kanske man kan göra genom barnmorskan, har de kanske tom läkare i huset som kan göra vul, är det vanligt?
Boka annars ett privat då behöver du ingen direkt anledning eftersom du betalar för det själv. -
Fick se ett väldigt piggt litet hjärta på vul idag 16 mm. Är i v 9 (8+2). Underbart att få se att det faktiskt är något där och så häftigt att se hjärtat slå så Tydligt och snabbt <3
-
Hej alla blivande mammor!!
Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.
Hur mycket har ni gått upp.
Tycker själv att det är alldeles för mycket! -
Om du hittar kostymbyxor med resårmidja så let me know . Tänkte senare övergå till mina svarta gravidjeans och har även svarta och mörkgrå gravidbyxor i bomull som funkar ok med en kavaj. Sen har jag två gravidkjolar också varav en är rätt så uppklädd men känns lite tidigt att börja med dem nu redan i vecka 10agirlnamedbill skrev 2014-09-01 17:04:14 följande:Ja men då är det ju lite svårare! Men visst borde det finnas kostymbyxor med resårmidja? Om inte annat så jeansleggings!