-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag hoppar också in i den här nya tråden!
Jag är i vecka 6, väntar mitt andra barn och för min man är det första barnet. Dottern är 3 år, fyller 4 ungefär en månad efter den lilla i magen är beräknad. -
Följer med i nya tråden. Är i v 8 (7+1) och såg den lilla räkan på VUL i onsdags, så lycklig och längtar nu tills de första 12 veckorna är över så man kan släppa oron ( nästan iaf)
Är en efterlängtad graviditet efter många års försök, räkan blev till genom vår andra IVF <3
Jag är väldigt gravid. Sjukt illamående men fick lergiga utskrivet som peppar peppar funkar. Trög i magen och supertrött! -
kul med så många här i tråden =)
jag skrev på en annan tråd och fråga om någon visste hur man kunde ta bort att man kan skriva ett anonymt inlägg och då fick jag som svar att det enda sättet är att anmäla tråden och skriva till familjeliv och hoppas att de kan ändra på det.. idiotiskt att det inte kan finnas några inställningar man själv kan ändra -
Hej på er! Ja har bf 2 april och gick in i vecka 10 idag! Så spännande ! Vi har en son på 14 månader
-
Haha... :D det var jag...
JhjärtaK skrev 2014-08-29 12:23:17 följande:Som synes . Kanske beror på om man har android eller iPhone eller om man har den gamla eller nya appen kanske? Jag har iPhone och den nya appen.
-
Vad jag förstår kan du köra på som vanligt fram till v 15-17 sisådär. Givetvis beroende på hur det känns själv. Att lyssna inåt och verkligen känna efter är nog klokt. Får du ont i bäcken, höfter osv efteråt? Överväg att göra något annat. Är det jobbigt med för höga pulsnivåer vid tex intervaller? Ta det lite lugnare.Trollfröken skrev 2014-08-29 12:35:47 följande:
Hänger också gärna med i den här tråden! Har en dotter sen tidigare, hon är 2,5 år!
Vet inte om det redan har diskuterats träning i tråden, men jag funderade lite på löpning så här tidigt i graviditeten (v.6+2 idag)... Jag har ju sprungit hela sommaren så det borde väl gå bra innan man börjar bli tung? Vad tror ni/hur gör ni?
Än så länge kör jag på som vanligt. Springer iofs inte så mycket eftersom jag har problem med lederna sedan gammalt men tränar mycket och hårt. Hoppar och springer gärna intervaller ibland, lyfter tungt osv. Hitttills har jag vid några tillfällen känt att jag lägger mig på något mildare nivå på intervaller. Ska strax köra ett benpass med en del hopp och annat och planerar en lugn löptur imorgon. Ett pass i taget, ingen prestige tänker jag .
Nu är jag bara i v 7 så särskilt stora förändringar har det ju inte blivit än. Är mest nyfiken på hur mitt illamående reagerar på träningen och om jag kommer kunna fortsätta motivera mig till träning när illamåendet blir värre (jag älskar att träna, så motivation har jag aldrig problem med annars). -
Fick feeling och startade den här:
www.familjeliv.se/forum/thread/73893327-traningstokig-och-gravid-har-kan-vi-snacka-traning-under-hela-graviditeten-utbyta-tips-och-rad-och-peppa-varandra
Häng på ni som tränar eller vill träna! Mycket eller lite, tungt eller lätt, långsamt eller snabbt spelar ingen roll. Ingen prestige eller prestationshets, bara välmående! -
i måndags var jag på tidigt ul och fick se ett hjärta slå :) var så sjukt nervös innan så att jag var illamående. Blev tillbakaflyttad 5 dagar så inte lika långt gången som jag trodde.
Nu vill jag att vecka 12 ska komma så jag kan bli officiell :) -
Grattis till det tickande hjärtat :) jag längtar också till mitten av september när vi ska berätta den glada nyhetenDiplomatiskaJag skrev 2014-08-29 17:20:53 följande:
i måndags var jag på tidigt ul och fick se ett hjärta slå :) var så sjukt nervös innan så att jag var illamående. Blev tillbakaflyttad 5 dagar så inte lika långt gången som jag trodde.
Nu vill jag att vecka 12 ska komma så jag kan bli officiell :)
-
Apropå berätta den glada nyheten - vet någon var man kan köpa tröjor eller muggar och liknande med farmor, morfar, moster osv på? Vore så kul att berätta på det sättet