-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Omöjligt att säga vad det är. Kanske ofarliga blödningar från lättblödande slemhinnor inne i slidan eller ett påbörjat mf. Men vad jag läst mig till så är iaf 2/3 av blödningarna under tidig graviditet ofarliga och leder inte till mf.lammmamma skrev 2014-09-01 12:08:10 följande:
Jag har haft lätta flytningar med "bruna strängar" i sedan i lördags förmiddag. Igår kväll hade jag och sambon sex. Efteråt kom det en del blod. nu på förmiddagen har jag haft en del flytningar med blandade färger allt från brunt, blodrött och rosa.
Är det något att oroa sig över?
Har inte känt av illamåendet nu på ett par dagar men, idag har jag en "mensvärks" liknade känsla i ryggslutet och mår smått illa till och från.
Är i v 7 (6+0)
Oroar du dig mycket eller om det eskalerar så ring din bm och be om ett VUL, ibland kan de se vart blödningen kommer ifrån. Lycka till! -
Vänta inte med att ringa tycker jag, då försvinner det ju massa tider. Ring nu och boka in en tid i vecka 12 exempelvis om du vill vänta lite med första träffen. Du gör det lättare för din bm att planera sin tid om du ringer nu och bokar tid i vecka 12 istället för att ringa först två veckor innan och vilja ha en tidtjej89 skrev 2014-09-01 12:18:41 följande:
Oj råkade bli signatur ''anonym''
Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker?
Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.
Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10.
Fler som väntar med att ringa?
-
Jag skulle ringa och be om en tid för vul. Det är nog bättre att veta än inte veta att allt är ok.lammmamma skrev 2014-09-01 12:08:10 följande:
Jag har haft lätta flytningar med "bruna strängar" i sedan i lördags förmiddag. Igår kväll hade jag och sambon sex. Efteråt kom det en del blod. nu på förmiddagen har jag haft en del flytningar med blandade färger allt från brunt, blodrött och rosa.
Är det något att oroa sig över?
Har inte känt av illamåendet nu på ett par dagar men, idag har jag en "mensvärks" liknade känsla i ryggslutet och mår smått illa till och från.
Är i v 7 (6+0)
-
Var med i första gruppen men har inte varit inne någonting.
Hoppar gärna in här och ger det ett nytt försök :)
Gravid med andra barnet, första försöket i vecka 8 (7+2) bf 17 april. Har en son på 2 somrar tillsammans med min man. Bor 6 mil från göteborg.
Fick magsjuka i lördags, ingen kul kombo alls med graviditet och illamående.
Hur har ni det i era län? Får ni göra vul? -
Noop, eller jag fick göra det men för att datera graviditeten inför kub (som vi själva betalar) då senaste "mensen" var ett mf så den kunde man inte räkna enligt. Bor i Göteborg så antar att vi tillhör samma län?Lillalivetimagen skrev 2014-09-01 13:35:38 följande:
Gravid med andra barnet, första försöket i vecka 8 (7+2) bf 17 april. Har en son på 2 somrar tillsammans med min man. Bor 6 mil från göteborg.
Hur har ni det i era län? Får ni göra vul?
-
I mitt landsting får man inget VUL, det är bara ett rutinultraljud vid vecka 18 som man får . Vi gjorde däremot ett KUB-test med sonen i vecka 13, och kommer göra det denna gång också.
-
Har inte heller ringt. Är i v 9+0 idag och ringer inte innan v 13 i alla fall.tjej89 skrev 2014-09-01 12:18:41 följande:
Oj råkade bli signatur ''anonym''
Hej, var med i den förra April gruppen. Inte vart inne på ett tag, men verkar ha hänt en del tråkiga saker?
Jag är gärna med här i allafall. Gick in i vecka 8 igår, är sjukt trött och har en extrem hunger. sen moler det i magen mest hela tiden.
Har inte ens ringt mvc ännu, tänkt göra det i vecka 10.
Fler som väntar med att ringa?
-
Här görs bara ul i v 18 ca. Men antar att man kan få vul o man har bra skäl. Bor 10 mil norr om Göteborg.Lillalivetimagen skrev 2014-09-01 13:35:38 följande:
Hur har ni det i era län? Får ni göra vul?
-
Jag ska på inskrivning på onsdag, då kommer jag att vara i vecka 8 (7+1). Jag vill så gärna få höra på bebisens hjärta, men förstår att det gör man inte hos bm på inskrivningen. Eller? Finns det någon chans ändå tror ni, om man förklarar sin oro? Fick en miniblödning i helgen nämligen.
Eller ska jag redan nu boka ett privat vul?
-
Oj vad sent. varför väntar du så länge? Jag ringde redan i vecka 5 och då sa hon att det var bra att jag ringde tidigt eftersom tiderna tar slut snabbt. Men kanske är annorlunda där du bor? Om man får missfall innan är det ju "bara" att ringa och avboka.Anonym skrev 2014-09-01 14:56:37 följande:Har inte heller ringt. Är i v 9+0 idag och ringer inte innan v 13 i alla fall.