-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Gått upp 1-3 kg (beroende på om man räknar precis innan denna graviditet eller innan min graviditet i våras) och är i vecka 10 och det känns sådär. Jag höll på att gå ner i vikt (var inte överviktig men började närma mig 25 i BMI) när jag blev gravid och poff hade jag gått upp två av de sex kilona som jag hade gått ner. Nu är jag bara två kilon ifrån min "nära 25 i BMI"-vikt och det känns inte kul alls! Samtidigt mår jag så jäkla illa om jag inte äter ofta och i illamåendet så kan jag bara få ner onyttigheter nästan.FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:
Hej alla blivande mammor!!
Jag har nu i v 8 (7+4) har redan gått upp 4kg.
Hur mycket har ni gått upp.
Tycker själv att det är alldeles för mycket!
Jag hoppas att det stannar upp lite när illamåendet lägger sig och att jag orkar börja träna igen. -
Hej. Är ny i tråden. V 10 är jag i och äntligen börjar helvetes illamåendet avta lite grann. Skönt!! Dessvärre har man en negativ svärmor som inte är speciellt glad för vår skull. Hon vet att jag tagit åt mig och är lite ledsen men Har varken fått ett grattis eller en ursäkt för att hon enbart vart negativ och icke-stöttande till mig o min sambo.. Så just nu undviker jag att träffa henne. :/
-
Ja sånt är inte alls kul. Här är det min mamma som är negativ. Visst jag är 21 och min man 22 men har redan ett barn på 3 år, jobb och min man pluggar på högskola. Undviker att ta upp ämnet med min mamma bara.hemlig89 skrev 2014-09-02 08:21:17 följande:
Hej. Är ny i tråden. V 10 är jag i och äntligen börjar helvetes illamåendet avta lite grann. Skönt!! Dessvärre har man en negativ svärmor som inte är speciellt glad för vår skull. Hon vet att jag tagit åt mig och är lite ledsen men Har varken fått ett grattis eller en ursäkt för att hon enbart vart negativ och icke-stöttande till mig o min sambo.. Så just nu undviker jag att träffa henne. :/
-
Har inte gått upp något alls. Vågen visar precis samma som innan. Är i v 10 (9+1)FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:
-
Gick in i v 8 idag och vågen visar -2kg men så mår jag grymt dåligt oxå. Har börjat mina båda andra graviditeter med ett viktras på 10 kg och på bf dagen har min vikt varit min normalvikt!
-
Åh stort grattis! Underbart : )Josephine92 skrev 2014-09-01 22:27:18 följande:
Fick se ett väldigt piggt litet hjärta på vul idag 16 mm. Är i v 9 (8+2). Underbart att få se att det faktiskt är något där och så häftigt att se hjärtat slå så Tydligt och snabbt <3
-
Jag är i vecka 8 (7+0) och har ingen aning, har ingen våg hemma. Men uppskattar att jag kanske gått upp 2 kilo.FCet skrev 2014-09-02 00:22:48 följande:
-
Gick in i vecka 8 idag, hurra! : ) Imorgon ska jag på inskrivning med sambon, spännande.
-
Åååhh förra graviditeten gick jag totalt upp 28 kilo. Men dessa försvann 3v efter förlossningen.
Vill verkligen inte gå upp så mycket.
Mådde även illa hela tiden och spydde en hel del.
Denna gång har jag inte mått illa nått eller spytt.
Tror jag får börja och ändra min kost. Inte för att jag äter så mycket, verken mat eller sötsaker :/ inte alls kul och börja graviditeten med att ha gått upp 4 kilo i vecka 8. Hur mycket kommer jag att väga i slutet av graviditeten liksom :O -
Vad tråkigt med din svärmor. Vad är anledningen till hennes negativitet?hemlig89 skrev 2014-09-02 08:21:17 följande: