• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Phosie
    mandalii skrev 2014-10-10 11:52:44 följande:

Någon mer än jag som har ligamentsmärtor av och till? Jag får det mest när jag reser mig plötsligt, kraftiga nysningar eller vänder mig snabbt i sängen. Kan göra sjukt ont, som kvivar i sidorna i nedre delen av magen.

Usch, jag med.. Man känner verkligen av att livmodern växer!
  • agirlnamedbill

Jag gillade Vincent men var på stan med mannen här om dagen och så var det nåt barn som hette det och mamman hade världens mest irriterande röst och gnällskrek "viiiiiinceeeeent kom nuuuuuuu" så det blir ingen Vincent haha

• Sommarsnö
    Jhalie skrev 2014-10-10 14:00:13 följande:
    Jag har faktiskt ingen aning. Har aldrig gjort snitt.

Ska du göra planerat snitt?
    Nej, inget bestämt alls om förlossningen ännu. Men jag är förlossningsrädd och märker att jag nog förtränger det faktum att jag måste vara med om det på ett eller annat sätt :-/
  • Öholm
    Kiickson skrev 2014-10-10 14:10:42 följande:

Jag har ingen aning om det. Detta är mitt första barn och jag har bara bott här nere i 3 och ett halvt år så =) 

Namn som vi har fastnat för är, om det är en kille så Harry, skulle det bli en kille och han inte skulle se ut som en Harry så har vi Cody som favorit nr 2.

Inspirerad av serien Dexter? Båda namnen figurerar ju där och är väl inte så där jättevanliga i Sverige i alla fall, tänker jag.
  • Hanna 681
    BigMami skrev 2014-10-10 11:12:01 följande:
    Skulle precis skriva att ökad behåring tyder på pojke & så skrev du att du hade fått en han! Men det är ju bara skrönor. I alla fall stämde det på min väninna...
    Det där är nog en skröna när jag väntade min son slutade håret på benen i princip att växa, det var prefekt i sommartider! Den här gången växer håret som vanligt.
  • BigMami
    Hanna 681 skrev 2014-10-10 15:32:56 följande:

Det där är nog en skröna när jag väntade min son slutade håret på benen i princip att växa, det var prefekt i sommartider! Den här gången växer håret som vanligt.

Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..
  • Jhalie
    BigMami skrev 2014-10-10 15:49:48 följande:

Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..

Ja det är skoj. Fick rand med första grabben, ingen med andra och inte heller med tösen.

Mellankillen hade typ konstant hicka vilket tydligen tyder på att de får mycket hår. Ut kom en skallig liten bebis
  • agirlnamedbill
    BigMami skrev 2014-10-10 15:49:48 följande:
    Jag tycker det är kul och kolla dessa "skrönor". Så olika det kan vara smile1.gif Lika med linea nigra randen, jag har aldrig haft någon men har en pojk och två töser..
    Är det randen man får under naveln? Det hade jag med dottern
  • Kiickson
    Öholm skrev 2014-10-10 15:18:38 följande:

Inspirerad av serien Dexter? Båda namnen figurerar ju där och är väl inte så där jättevanliga i Sverige i alla fall, tänker jag.

Har faktiskt inte kollat på Dexter så det visste jag inte :) Harry fastnade vi för då min bror egentligen skulle döpa sin son till men deras bästa kompis hann före dom. Cody har jag alltid gillat :) Gillar korta och lite "ovanliga" namn :)
  • Smulan 89
    Jhalie skrev 2014-10-10 11:04:53 följande:

Nån som börjat fundera på namn än?

Eller som kanske redan bestämt?

Känns som att alla bra namn är upptagna

Och jag och sambon har extremt olika smak gällande allt så det kommer inte bli det lättaste direkt

Namnet har vi alltid haft klara innan bebisen har kommit. Både tjej- och killnamn, eftersom vi inte vetat innan vad det skulle bli. Den här gången har jag alla namnen klara, även andrenamnen för en dotter och ett förnamn till en son. Har två killar sen innan, så killnamnen börjar ta slut.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)