-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Anonym igen, suck, haha
Krämpor*
Anonym skrev 2014-09-02 15:54:48 följande:Det brukar komma ett gäng veckor där alla symptom bara försvinner och man mår bra. Har för mig att det är mellan v 12-13 och sen framåt några veckor innan rul. Plötsligt finns det inga tecken på graviditet. Inget illamående tex och kanske inga andra krämpor. Ofta har inte sparkarna kommit igång heller, så den blivande mamman kan lätt bli orolig och misstänka att något är fel. Fast det bästa är att njuta, för sen kommer nya kämpar -
När jag fick mitt första barn för nästan 13 år sen bodde jag också i en tvåa. Låter som hon har ett deppigt liv.hemlig89 skrev 2014-09-02 14:49:51 följande:Vet faktist inte. Hon säger det är dålig timing att vi har dålig lägenhet (2rok) och att vi ej har fast jobb både två. Sen en massa annat konstigt. Hon är sjukskriven sen 10år tbx. Hon har ingen att umgås med på dagarna o gråter för hon saknar sin son(min sambo) trots att de pratar i tele o ses ngn gång i veckan. De ungicks varje da förr o bär han träffade mig fick han ett eget liv. Hon ogillar väl de.. Så vet inte, hon mår väl själv dåligt eller nåt o det går nu ut över vårat beslut att behålla :/
-
Återupptäckte precis en sak som jag minns från mina första graviditeter här på FL . Känslan av att det faktiskt går FRAMÅT när man ser trådar som skapas med BF efter "min" månad. Som att det nu dyker upp trådar på temat "Vi som väntar barn i maj 2015".
Sakta men säkert... -
Nu har även mitt illamående tilltagit med råge. Usch vad jobbigt det är, bara tanken på att stiga upp ur soffan gör mej kallsvettig. För att inte tala på tröttheten, ramlar i säng strax efter kl 21 varje kväll trots soffläge hela dagen. Är riktigt orolig för hur jag ska klara mina jobbnätter framöver. Går på imorn kväll, har varit ledig i 9 nätter så sist jag jobbade hade jag inte hunnit bli så trött. Får nog avslöja mej för kollegan som nog kommer att undra över denna plötsliga trötthet.
-
Hihi[, jag har tänkt samma sak. Snart kommer det tom en junitråd, kan ju inte vara så långt kvar :) quote=73916648][quote-nick]Elbea skrev 2014-09-02 17:20:13 följande:[/quote-nick]Återupptäckte precis en sak som jag minns från mina första graviditeter här på FL . Känslan av att det faktiskt går FRAMÅT när man ser trådar som skapas med BF efter "min" månad. Som att det nu dyker upp trådar på temat "Vi som väntar barn i maj 2015".
Sakta men säkert...[/quote] -
Skönt! var på vul idag 6+3 och hon tyckte sig kunna se ett svagt blinkande ( ja såg inget) men ska dit den 12 igen för att vara säker!Fr1da skrev 2014-09-02 14:35:32 följande:
Såg ett tickande när jag var i v 6+2. Nu v 9+6 och inskrivning imorgon. Tjoho! :)
Känns sådär:/ -
Oki, som jag skrev ovan så var hon osäker på hjärtat idag 6+3 så ska tillbaka då jag är i v 7+6 hoppas se det tydligare då:(JhjärtaK skrev 2014-09-02 15:34:25 följande:
I vecka 7+1 gjorde vi VUL och såg hjärtat denna graviditet. I vecka 8+1 med dottern.
Vill bara krypa ner i sängen under täcket i 2v! -
Oki hoppas de är så för mig med! Hon anade ett svagt tickande idag men var osäker, ska tillbaka om 10 dagar då i v 7+6 så hoppas att de syns bättre då!!naughtyn skrev 2014-09-02 15:49:31 följande:
Vecka 7+1 såg vi hjärtat slå. Tio dagar tidigare gjorde vi också ett vul men då var embryot för litet ännu.
-
Var i våras och gjorde VUL när jag enligt mig var i vecka 6+6 men gynekologen som gjorde sa att det snarare var i början på veckan och hon kunde vara se något som "liknade hjärtaktivitet" så är nog rätt så svårt att se såpass tidigt. En vecka senare såg man hjärtat tydligt. Tyvärr blev det mf några dagar senare men det berodde ju inte på hjärtat iaf.Madelen b skrev 2014-09-02 17:47:46 följande:Oki, som jag skrev ovan så var hon osäker på hjärtat idag 6+3 så ska tillbaka då jag är i v 7+6 hoppas se det tydligare då:(
Vill bara krypa ner i sängen under täcket i 2v! -
Nä har läst lite och sett att de är många som inte sett något så tidigt!!JhjärtaK skrev 2014-09-02 19:43:25 följande:Var i våras och gjorde VUL när jag enligt mig var i vecka 6+6 men gynekologen som gjorde sa att det snarare var i början på veckan och hon kunde vara se något som "liknade hjärtaktivitet" så är nog rätt så svårt att se såpass tidigt. En vecka senare såg man hjärtat tydligt. Tyvärr blev det mf några dagar senare men det berodde ju inte på hjärtat iaf.
Så vi håller tummarna tills motsatsen är bevisad!