• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • JhjärtaK
    Madelen b skrev 2014-10-13 18:10:38 följande:
    Ja hur vet man det lixom, jag har bara kollat då dem inte närmat sig bästföre!
    Ibland står det förpackningsdatum men annars får man ju bara kolla att bäst före inte närmar sig
  • emmasdag
    mandalii skrev 2014-10-13 15:44:49 följande:

KUB imorgon! Ihhhh, är såååå nervös. Kommer då att vara i vecka 13+2.

Självklart är det viktiga att allt ser bra ut och att barnet är friskt, men tror ni att man kan försöka se barnets kön själv, om inte läkaren vill säga något?

Min syster sa att man kunde hålla utkik efter "tre streck" om det var en flicka.Vad tror ni?

Lycka till imorgon :D mysigt o få kika på bebis!

Jag gjorde NUPP i måndags, då i vecka 13+4. Hon sa att de flesta bebisarna ser likadana ut så tidigt, så hon vågade inte sig på en gissning :)
  • Kiickson

Jag har hamnat i någon dålig period när det gäller mat. Jag är hungrig och så men inte direkt sugen på något, och när jag väl äter så växer de bara i munnen på mig och jag vill inte svälja. Jag får tvinga i mig maten, vilket inte är kul.

Har ni nå tips och förslag på vad som kan passa att äta, vad har ni ätit om ni varit/är i en sån period?

Jag gick in i vecka 14 igår och det kom helt plötsligt då. Inte haft problem med mat tidigare (förutom korv som fått mig att spy hela graviditeten) bara haft problem med illamående. Känns ju inte kul att man inte vill eller kan äta riktigt när man har en liten som växer och behöver det...

• agirlnamedbill
    Kiickson skrev 2014-10-13 19:06:04 följande:

Jag har hamnat i någon dålig period när det gäller mat. Jag är hungrig och så men inte direkt sugen på något, och när jag väl äter så växer de bara i munnen på mig och jag vill inte svälja. Jag får tvinga i mig maten, vilket inte är kul.

Har ni nå tips och förslag på vad som kan passa att äta, vad har ni ätit om ni varit/är i en sån period?

Jag gick in i vecka 14 igår och det kom helt plötsligt då. Inte haft problem med mat tidigare (förutom korv som fått mig att spy hela graviditeten) bara haft problem med illamående. Känns ju inte kul att man inte vill eller kan äta riktigt när man har en liten som växer och behöver det...

Jag blir inte heller sugen på nåt så där.. Mår illa eller blir jättemätt rätt fort. Jag kan knappt äta kött. Idag kunde jag trycka i mig en halv pizza utan problem, men oftast så får jag kämpa.
  • LillaSandy

Jag har inte alls mått illa men jag har den senaste veckan fått stora problem med att maten växer i munnen på mig. Det är jättejobbigt. Vet inte vad man ska göra. Spelar ingen roll om jag äter sånt jag är sugen på eller brukar tycka är gott. Jag är i v 12+5.

Jag undrar om ni berättat för jobb/vänner att ni väntar barn? När har ni gjort det/planerar ni att göra det?

• Kiickson
    agirlnamedbill skrev 2014-10-13 19:14:49 följande:

Jag blir inte heller sugen på nåt så där.. Mår illa eller blir jättemätt rätt fort. Jag kan knappt äta kött. Idag kunde jag trycka i mig en halv pizza utan problem, men oftast så får jag kämpa.

Precis då är det för mig. Börjar må illa eller så blir jag jätte mätt nästan direkt, men känner mig då hungrig efter en liten stund igen.

Man vill ju kunna äta för att ge bebis det den behöver...
  • FCet
    Fridhaa skrev 2014-10-13 14:31:11 följande:

Måste fråga en sak!

Jag arbetar som undersköterska enbart natt 80%

Vården är ett slitsamt arbete därför är jag tacksam över att man får gå 2 Månader inna beräknad Bf MEN!

Är det bara jag som upplever mina kolleger som överbeskyddande ?

Jag får inte göra si eller så.. Jag vill inte se mina kolleger slita men jag tänker sjävklart på vad jag gör och vad jag inte bör göra.

Kan bara inte släppa tanken..

Jobbar själv som röntgensjuksköterska, jag arbetar precis som vanligt. Mina kollegor särbehandlar inte mig. Det känns bra, jag orkar och vill jobba. Skulle det kännas tungt så skulle jag nog säga ifrån. :)
  • Kiickson
    LillaSandy skrev 2014-10-13 19:18:53 följande:

Jag har inte alls mått illa men jag har den senaste veckan fått stora problem med att maten växer i munnen på mig. Det är jättejobbigt. Vet inte vad man ska göra. Spelar ingen roll om jag äter sånt jag är sugen på eller brukar tycka är gott. Jag är i v 12+5.

Jag undrar om ni berättat för jobb/vänner att ni väntar barn? När har ni gjort det/planerar ni att göra det?

Förut kunde jag äta utan problem, speciellt det jag är sugen på. Men inte ens så är det nu.

Vi berättade för de närmsta vännerna och familjen veckan efter vi fick ett plus.

Chefen blev jag tvungen att berätta för i samma veva då jag blev sjukskriven pga inflammation i patellan (knäna) och inte kunde äta antiinflammatoriska mediciner och det stog på sjukintyget.
  • Hanna 681
    Bell13 skrev 2014-10-13 07:19:07 följande:
    Vilken kroppsform har du då?
    Svårt att beskriva långa ben, markerad höft

, normalstor rumpa tror jag. Jag köpte ett par av märket Proud, från Colonelle. Snygga, men dyra. De går att dra åt både i höft och upptill ovanför mage. Sedan har jag ett par från HM, men de sitter inte lika bra.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)