Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Jag kommer nog också boka tid sent.. Funderar på att göra det i v12. Ska ändå till gyn på fredag och göra VUL så man vet att allt står rätt till. Och jag är ju bara 21 så KUB är nog inget som erbjuds.

• agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-03 06:37:24 följande:

Imorgon går jag in i vecka 11, whoho! Sen är det bara 2-3 veckor kvar innan man kan pusta ut lite mer smile1.gif

Åh vad skönt! Är bara 6+2. Känns som att varje dag tar 3 dagar haha
  • agirlnamedbill
    tjej89 skrev 2014-09-03 14:05:21 följande:
    Jag är 24, blir 25 i november. Har en son som är nio månader. Jag har alltid vart inne på att jag skulle vilja ha tre barn. Men sambon vill bara ha två. Och nu börjar jag känna att två är nog rätt bra :) men vi får se ;)

Du då? :)

Om du bor i Sthlm så erbjuds alla KUB.
    Jag är 21 och har en dotter född -11. Just nu känner jag att jag skulle vilja ha fem barn men få se hur det blir med tiden ^^
  • agirlnamedbill

Och jag bor i Eskilstuna och läste lite om KUB och det verkar inte erbjudas till någon här.. Bara fostervattenprov och sånt till folk över 35.

• agirlnamedbill
    alhi skrev 2014-09-03 18:49:14 följande:

Just ja, har glömt att berätta hur det gick på UL igår.

En bebis klarade sig och tvilling två har tillbakabildats. Hemskt att säga men det känns mer hanterbart och mindre rädsla kombinerat med det.

Så en frissk och kry bebis med hjärta som slog och armar som viftade. Hela 3 cm fr¨ån huvud till rumpa. Oj vad verkligt detta känns nu!

såkandetgå
    Skönt att du inte är alldeles besviken! Det viktiga är ju att få ett friskt barn i alla fall :)
  • agirlnamedbill

Gud vad jag vill ha fredag och få veta om den här bebisen tagit sig till livmodern eller om den också fastnat.. Är så sjukt rädd!

• agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 06:40:02 följande:
    Hur långt gången är du? Har fått för mig att man upptäcker utomkvedes rätt så tidigt, typ vecka 7, för att det gör så in i helvetes ont eller att man börjar blöda så du skall se att det lilla livet nog kommit fram till rätt plats smile1.gif
    Ja, jag hade det i våras och har känt av lite hugg på samma ställe som då (vänster äggstock). Jag är i v 6+3 enligt mina beräkningar..
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 08:51:47 följande:
    Håller tummar och tår inför imorgon!
    Tack!

Får man välja kejsarsnitt fastän att allt ser normalt ut?

Jag vill väl helst att det blir en helt vanlig förlossning och helst utan igångsättning den här gången för fick dubbla värkar sist..
  • agirlnamedbill
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 09:49:42 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar med "om allt ser normalt ut" men antar att du tänker på om man kan få KS trots att man inte har några medicinska skäl? Svaret är ja, har du en extrem förlossningsrädsla så kan man bli beviljad snitt pga humanitära skäl.

Jag har ju personligen medicinska skäl så jag får välja om det blir snitt eller vaginalt.
    Aa jo menade att även om barnet ligger åt rätt håll och det inte är någon fara och så..

För jag bad att få ks med dottern men dom typ fnyste bort att klart man inte får det när allt är som det ska..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)