Inlägg från: agirlnamedbill |Visa alla inlägg
  • agirlnamedbill

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Anonym skrev 2014-09-04 10:14:10 följande:

Om du säger till läkaren att du inte klarar av vaginala undersökningar, att det är som ett övergrepp och att du är extremt förlossningsrädd så brukar de godkänna snitt.

Okej!

Ja jag frågade nog mest för att jag vär rädd men tycker ändå dom kunde förklarat lite och inte bara fnysa. Gick ju bra ändå!
  • agirlnamedbill
    Anonym skrev 2014-09-05 10:07:57 följande:
    Åh så fantastiskt! Vilken vecka är du i?
    Alltså, hon sa att snart v.5 men när jag var sist så sa dom du är nog strax innan v.5 därför syns inget, men kan tänka mig att hon räknade 5 veckor efter befruktning så är väl med vanlig beräkning snart v 7, enligt mina beräkningar 6+4. :)
  • agirlnamedbill
    Sommarsnö skrev 2014-09-07 10:43:25 följande:

Är ute efter lite varmare mammabyxor till i vinter. Har tittat lite på nätet och alla ser ju så extremt fula ut med dessa resårband runt magen. Är det någon här som hittat fina mammabyxor någonstans? Tights har jag redan - jag är som sagt ute efter varma byxor (typ jeans eller liknande) som man kan ha när det är kallt ute.

Om du gillar tights så finns det fodrade tights, vilket jag tycker är jätteskönt!
  • agirlnamedbill

Mitt illamående idag har varit hemskt. Har varit sängliggandes hela dagen och om jag rest mig så har jag börjat skaka. Det känns som att någon trycker på övre delen av magen också.. Någon som vet vad man kan göra åt saken? :(

• agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-09-08 05:50:57 följande:
    Jag hade också ett tryck på övre del av mage igår kväll. Fruktansvärt obehagligt. Ska till bm och skriva in mig idag och ska fråga henne
    Kan det bero på förstoppning kanske..? Berätta gärna vad bm sa. Ska ringa och boka tid idag, nu när jag vet att ett hjärta tickar.
  • agirlnamedbill
    Mars12 skrev 2014-09-08 10:31:59 följande:

Verkar som många här börjar "få mage"... Har syns inget... Fler som det inte syns på?

Är i v10 nu... Fick iofs mage väldigt sent med första barnet.. V.19-20

Jag fick också mage sent med första, fick i vecka 23 typ. Men nu känns min mage gigantisk, men det är ju inte barnet eller livmodern som är så stor men är sjukt svullen.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)