• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    JhjärtaK skrev 2014-09-21 16:38:44 följande:
    Skönt! Hoppas att det håller i sig!

Vi tänkte ta reda på det om de vill visa. Hoppas lite på att det kanske kan synas redan på UL på onsdag, är då i vecka 14 enligt kub men det kanske är för tidigt än. Men iom att de troligtvis har samma kön så vore det kul att veta om det blir tre tjejer som barn eller två killar och en tjej
    Jag har varit inställd på att man kan se det nu vid NUPP men det kanske är för tidigt alltså? Någon annan som vet? Könsorganen är ju iaf utvecklade då enligt vad jag läst.
  • Madelen b

Vi ska kolla kön! Ja har sådant kontrollbehov så behöver få veta;)

Har en pojke sedan innan o de säger ju att de är 70% chans att andra barnet är av samma kön! Ja tror starkt att de är en till pojke:)

• JhjärtaK
    Sommarsnö skrev 2014-09-21 18:20:05 följande:
    Jag har varit inställd på att man kan se det nu vid NUPP men det kanske är för tidigt alltså? Någon annan som vet? Könsorganen är ju iaf utvecklade då enligt vad jag läst.
    Ja kanske är det för tidigt. Hon som gjorde kub sa att hon inte såg något iaf men såklart kollade hon inte speciellt i det området.
  • julii

Hej:) jag tänkte hoppa in här om de är okej. Jag är i vecka 9 med vårt första barn. Har försökt i 1,5år varav flera kurer pergotime och för 3 veckor sedan plussade jag :) kan knappt förstå det ännu. Jag är väldigt trött så sover iaf nån timme mitt på dagen, ont i brösten, kissnödig mest hela tiden, får gå upp ca 4-6 gånger på en natt förut har jag aldrig behövt kissa mitt i natten:) sen så har jag väldiga humörsvägninar och jätte känslig. Däremot mår jag inte alls illa, har gjort det kanske 3 gånger om jag inte ätit på länge. Är de fler som inte mår illa? Blir ju så nojig att något ska vara fel :p

• Sommarsnö
    julii skrev 2014-09-21 19:26:10 följande:

Hej:) jag tänkte hoppa in här om de är okej. Jag är i vecka 9 med vårt första barn. Har försökt i 1,5år varav flera kurer pergotime och för 3 veckor sedan plussade jag :) kan knappt förstå det ännu. Jag är väldigt trött så sover iaf nån timme mitt på dagen, ont i brösten, kissnödig mest hela tiden, får gå upp ca 4-6 gånger på en natt förut har jag aldrig behövt kissa mitt i natten:) sen så har jag väldiga humörsvägninar och jätte känslig. Däremot mår jag inte alls illa, har gjort det kanske 3 gånger om jag inte ätit på länge. Är de fler som inte mår illa? Blir ju så nojig att något ska vara fel :p

Jag har inte heller mått speciellt illa - det kommer mest när jag åker bil har jag märkt men det kan jag göra ändå så det behöver inte bero på graviditeten. Har läst att det är ganska många som inte mår illa när de är gravida så du behöver inte alls vara orolig.
  • julii
    Sommarsnö skrev 2014-09-21 20:05:49 följande:

Jag har inte heller mått speciellt illa - det kommer mest när jag åker bil har jag märkt men det kan jag göra ändå så det behöver inte bero på graviditeten. Har läst att det är ganska många som inte mår illa när de är gravida så du behöver inte alls vara orolig.

skönt att höra :)
  • DiplomatiskaJag
    agirlnamedbill skrev 2014-09-21 16:55:36 följande:

Jag minns inte hur det kändes, och alla får ju inte lika mycket, tänkte bara berätta eftersom jag iaf tycker det är lugnande när andra haft ont eller nåt och det gått bra :)

Tack för att du delar med dig :)
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-09-21 18:25:17 följande:

Vi ska kolla kön! Ja har sådant kontrollbehov så behöver få veta;)

Har en pojke sedan innan o de säger ju att de är 70% chans att andra barnet är av samma kön! Ja tror starkt att de är en till pojke:)

Jag är rätt säker på att det är 50% chans att det är samma kön?
  • tjej89
    julii skrev 2014-09-21 19:26:10 följande:

Jag mår "bara" lite illa när magen är tom/inte ätit på länge. inte spytt än. Mådde precis lika när jag väntade min son. Spydde två ggr då pga matos/mat lukter.

Njut av att slippa illamående!
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-09-21 20:36:13 följande:
    Jag är rätt säker på att det är 50% chans att det är samma kön?
    Stod 70% där jag läste om de och de är ja säker på! Sedan vilken källa som stämmer är ju en annan femma ????
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)