• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • tjej89
    Josephine92 skrev 2014-09-20 16:32:16 följande:

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

Vid min första graviditet började jag använda mammakläder i vecka 25 typ. Syntes ingenting mer än lite svullen.

Men vid en andra graviditet kommer tydligen magen fortare, oftast. Så nu i vecka 11 tycker jag det är vårt att dölja och har faktiskt redan dragit på mig en mammatröja ibland.

Jämför inte med andra. Alla kroppar är så olika. Alla bebisar ligger olika. Helt plötsligt kommer magen explodera och du kommer typ vara lite glad att du slapp "kånka runt" på den sen vecka 10 typ ;)
  • mandalii

Tack för ert stöd söta ni! Vi bestämde oss för att åka in till gynakuten, fick vänta tre långa timmar, men kan säga att det var såååå värt det när vi fick se att vårt mirakel mådde prima! Plutten var nu 3 cm lång och jag är längre gången än jag trott, 9+6. Den lille rörde på sig för fullt och armar och ben var i full rörelse. Så häftigt, mäktigt, obeskrivligt. Nu kan jag andas ut för den här gången.

• alhi
    mandalii skrev 2014-09-21 00:36:36 följande:

Tack för ert stöd söta ni! Vi bestämde oss för att åka in till gynakuten, fick vänta tre långa timmar, men kan säga att det var såååå värt det när vi fick se att vårt mirakel mådde prima! Plutten var nu 3 cm lång och jag är längre gången än jag trott, 9+6. Den lille rörde på sig för fullt och armar och ben var i full rörelse. Så häftigt, mäktigt, obeskrivligt. Nu kan jag andas ut för den här gången.

Stort grattis!!!!! Nu slipper du oroa dig Hjärta
    såkandetgå
  • JhjärtaK
    Josephine92 skrev 2014-09-20 16:32:16 följande:

Gått in i vecka 12 idag, enligt appen minskar risken för mf med 90 % efter denna vecka så nu hoppas jag bara att den här veckan ska gå väldigt fort! Hittar ju tusen små tecken eller känslor som man tolkar till att något ska vara fel hela tiden. Läser om alla som redan behöver mammakläder och undrar varför inget sånt börjar hända mig, inget tryck över magen, ingen viktuppgång.. Förstås individuellt men man nojar ju för allt. Har också som en stickande känsla vid äggstockarna som jag undrar över..

Var lugn! Jag väntar två st och är i vecka 13 och har fortfarande mina vanliga kläder. Det är väldigt individuellt
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-21 00:36:36 följande:

phpw0w1wJ83260.jpg

Vilken fin :) vad skönt att allt såg bra ut.
  • silverfirren

Va kul med alla bilder på dom små liven!

Vi har bestämt att berätta för mina föräldrar ikväll, vet dock att det inte är något dom kommer bli så glada för så är jätte nervös :(

• cu2013
    DiplomatiskaJag skrev 2014-09-20 16:33:45 följande:

Jag har haft dessa sammandragningar i lite mer än en vecka och ingen blödning. Jag har vart gravid förut och tycker jag känner igen känslan fast då vaf det sista veckorna. Kan man ha UVI utan andra symptom?

Jag har läst ngnstans att man kan ha uvi utan symptom när man är gravid, men jag vet inte. Jag kissar typ hela tiden och det har svidit lite (men inte alls som när jag har uvi annars) så det kändes som att det kunde vara värt att testa. Tycker också att det liknar sammandragningarna som man drogs med i slutet av graviditeten, men hoppas såklart på det bästa. Känns ju som att det är lite tidigt för livmodern att börja förbereda sig redan?
  • Mars12

Tjoho, vecka 12 idag :) Första morgonen utan illamående, hoppas det håller i sig!

Hur många här har tänkt ta reda på kön? :)

• Bell13
    Mars12 skrev 2014-09-21 08:21:01 följande:

Tjoho, vecka 12 idag :) Första morgonen utan illamående, hoppas det håller i sig!

Hur många här har tänkt ta reda på kön? :)

Vad skönt att slippa illamående. Vi har bestämt att vi ska ta reda på kön. Jag tror spontant att jag väntar en pojke så det blir spännande att se om jag har rätt :)
  • DiplomatiskaJag
    cu2013 skrev 2014-09-21 08:17:46 följande:

Jag har läst ngnstans att man kan ha uvi utan symptom när man är gravid, men jag vet inte. Jag kissar typ hela tiden och det har svidit lite (men inte alls som när jag har uvi annars) så det kändes som att det kunde vara värt att testa. Tycker också att det liknar sammandragningarna som man drogs med i slutet av graviditeten, men hoppas såklart på det bästa. Känns ju som att det är lite tidigt för livmodern att börja förbereda sig redan?

Jag har aldrig nånsin haft uvi och hoppas jag slipper det i fortsättningen med.

Ja jag tycker också det känns lite väl tidigt för livmodern att förbereda sig. Men känns oxå konstigt att det skulle vara nåt fel eftersom det för mig hållt på så länge och ingen blödning.

Bara vänta och se då!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)