• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Heystella

VUL idag gick bra! :) Nu väntar jag bara på besked om ÄP blir på mån eller tis, först var det sagt måndag men nu funderade dom på om tis egentligen var bättre :)

• Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-20 12:12:30 följande:

Grattis vad roligt! Håller tummarna att de klarar sig! Här är jag nervös hela dagen. Har en tid för återförande i morgon och de skulle bara ringa om det inte skulle bli något i morgon. Jag går runt och hoppas att mobilen inte ringer! Tycker jag hör hur den ringer ibland. Jag sjukskrev mig idag (ont i magen) men snart kommer en kompis hit så då får jag annat att tänka på.

Åh, vad pirrigt! Hoppas att telefonen håller sig tyst! hur många befruktade har ni då?
  • Hanna31
    Linda8110 skrev 2014-11-20 12:30:10 följande:

Grattis! Men varför väntar de till på måndag?

För att kunna återföra en femdagars blastocyst! Det är tydligen bättre så om möjlighet finns så väljer man det alternativet i första hand! (Privat klinik i Gbg)
  • 1983an
    EmyJ skrev 2014-11-20 10:07:37 följande:

Lycka till imorgon :) Jag har inte tänkt på det där med kaffe, jag dricker ifs kaffe väldigt sällan så det är kanske därför jag inte har reflekterat över det :) Är det dåligt att dricka under en stimulering menar du?

Jag vet inte hur det är under själva stimuleringen, därför jag ville höra om någon av er hört nåt. Jag dricker kaffe på morgonen. Under ruvningen och ev grav dricker jag inte alls. Har läst på utländska ivfsiter där de rekommenderar att utesluta helt.

Tack detsamma :)
  • Hanna31
    Linda8110 skrev 2014-11-20 12:30:10 följande:

Grattis! Men varför väntar de till på måndag?

Så här står det på min kliniks hemsida:

Blastocystodling

Efter fem till sex dagars odling bör embryot ha nått blastocyststadiet och innehålla 150-200 celler. Embryot, som då kallas blastocyst, har ökat i storlek och cellerna har delat upp sig till en inre cellmassa (senare fosterceller) och trofektodermala celler (senare moderkaka). Även äggskalet har ändrat utseende och blivit tunnare.

Innan blastocysten fäster vid livmoderslemhinnan, bildas ett hål i äggskalet och blastocysten kläcks ur sitt skal. Om behandlingen ger fem eller fler befruktade ägg, väljer vi oftast att odla alla vidare. De embryon som utvecklas till blastocyster ger ökad möjlighet till graviditet.

Blastocystodling kallas också för långtidsodling.
  • Linda8110
    Hanna31 skrev 2014-11-20 13:35:28 följande:
    Så här står det på min kliniks hemsida: smile1.gif

Blastocystodling

Efter fem till sex dagars odling bör embryot ha nått blastocyststadiet och innehålla 150-200 celler. Embryot, som då kallas blastocyst, har ökat i storlek och cellerna har delat upp sig till en inre cellmassa (senare fosterceller) och trofektodermala celler (senare moderkaka). Även äggskalet har ändrat utseende och blivit tunnare.

Innan blastocysten fäster vid livmoderslemhinnan, bildas ett hål i äggskalet och blastocysten kläcks ur sitt skal. Om behandlingen ger fem eller fler befruktade ägg, väljer vi oftast att odla alla vidare. De embryon som utvecklas till blastocyster ger ökad möjlighet till graviditet.

Blastocystodling kallas också för långtidsodling.
    Hihi jag vet vad blastocyst är för något jag blev bara förvånad att de bara odlar blasto när det är ert första försök. Där jag går så vågar de inte bara göra blastisar vid första försöket. Men ja det ökar ju chanserna :) Jag hoppas sätta in en blasto denna gång!
  • Hanna31
    Linda8110 skrev 2014-11-20 14:14:30 följande:
    Hihi jag vet vad blastocyst är för något jag blev bara förvånad att de bara odlar blasto när det är ert första försök. Där jag går så vågar de inte bara göra blastisar vid första försöket. Men ja det ökar ju chanserna :) Jag hoppas sätta in en blasto denna gång!
    Jaha, ok, ja jösses det är så olika rutiner på olika ställen! Håller tummarna för oss båda oavsett blastocyst eller inte!!
  • Linda8110
    Hanna31 skrev 2014-11-20 14:19:02 följande:
    Jaha, ok, ja jösses det är så olika rutiner på olika ställen! Håller tummarna för oss båda oavsett blastocyst eller inte!! smile1.gifsmile1.gif
    Ja jag hoppas att inte helgen kommer ivägen så det inte blir en blasto för mig :)
  • Heystella

Då var det bestämt ÄP på tisdag 25/11! Ahhh, känns som jag väntat på den dagen i evigheter och nu är det så nära!

• Heystella

Känner mig som den ständiga uppdateraren av listan?haha! :)

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana, läkarbesök 27/11
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ 
    (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    7 nov - Hanna31
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    11 Nov - 1983an
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
    v.48 - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    17 nov - 1983an
    18 + 20 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit
    19 nov - Hanna31
    Vecka 46 - EmyJ
    21 nov - Samira84
    25 nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - LadyMaria
    14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1
    19 nov - Så vit

Plus Testdag
    18 nov- trina
    29 nov - LadyMaria
    30 nov - Sjöblomman
    2 dec - Libra1
    2 dec - Flygekorre
    4 dec - Så vit

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    LadyMaria - Nr 2 (1a försöket i Juni)

EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1
    Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa