septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Hej, har följt tråden nu ett tag och detta blir mitt första inlägg :) dottern är född 11 september och så härligt det är :) vi har blivit välsignade med en toknöjd tjej som sovit hela nätter sen hon var ca 1 mån, somnar 9 på kvällen och sover ända till 10 på dagen. Ljuvligt för mig.
Största anledningen till att jag skriver nu är för att jag såg, tror det var dasha? Vars bebis fått en inflammation i ögat? Hur uppenbarade den sig. Har märkt nu på e.m att det tårar mycket ur dotterns öga och kommer då som gult gegg men hon verkar heller inte besvärad av det. Ska självklart ringa BVC direkt på måndag :)
Kul också att läsa om alla era underverk och vilken utveckling dom gör :) känns också lite skönt att det finns flera här vars barn inte ännu vänt sig, så man känner att man inte är ensam om det :)
Försökte lägga in en bild men skriver från ipaden så vet inte riktigt hur man gör :)
igår gjorde jag för tjock puré, så han fick äta den själv. jag fyllde på skeden, han fick ta skeden och lasta in den i munnen. Det blev jättegrisigt men han lyckades att äta upp 2/3 delar. det västa var när han flera ggr kletade igen sina näsborrar...
Hej, har följt tråden nu ett tag och detta blir mitt första inlägg :) dottern är född 11 september och så härligt det är :) vi har blivit välsignade med en toknöjd tjej som sovit hela nätter sen hon var ca 1 mån, somnar 9 på kvällen och sover ända till 10 på dagen. Ljuvligt för mig.
Största anledningen till att jag skriver nu är för att jag såg, tror det var dasha? Vars bebis fått en inflammation i ögat? Hur uppenbarade den sig. Har märkt nu på e.m att det tårar mycket ur dotterns öga och kommer då som gult gegg men hon verkar heller inte besvärad av det. Ska självklart ringa BVC direkt på måndag :)
Kul också att läsa om alla era underverk och vilken utveckling dom gör :) känns också lite skönt att det finns flera här vars barn inte ännu vänt sig, så man känner att man inte är ensam om det :)
Försökte lägga in en bild men skriver från ipaden så vet inte riktigt hur man gör :)
Min dotter hade ögongegg för någon vecka sedan. 1177 rekommenderade att tvätta med bröstmjölk och det hjälpte (mycket bättre än vatten). Det kräver ju dock att man ammar. Min flicka hade även tårar i ögat.
Hej! Våran dotter hade också geggiga ögon, började i det ena och sen spred det sig till andra. Jag fick också problem. Jag gjorde rent med koksaltlösning(1 krm salt till 1 dl kokat vatten). Det gick bort på knappt en vecka.
Skönt med sömnen, förresten :)
Blir så avundsjuk när jag får höra att vissa har barn som sover hela nätter. För min son blir det bara värre med sömnen hela tiden, han är fem månader och två veckor. Har de senaste veckorna vaknat varrannan timma ibland varje timma o gråtit. Va gör ni som har barn som sover så läge! Har provat att ge gröt på kvällen men märker ingen skillnad. Tror att det är tänderna för han är helt ivrig och för in allt i munnen och biter så hårt. Jag hoppas de blir bättre när tänderna tittat ut.
Han har även sedan en månad tillbaka börjat sova på sidan/ magen och vänder ryggen till så fort han somnat så himla gulligt! Förutom sömnen så är han hur go som helst om dagarna och han utvecklas så mycket nu, han började vända sig från rygg till mage redan innan han blev tre månader nu vänder han från mage till rygg med så han ligger oc rullar fram och tillbaka. För några dagar sedan så fick han bara ut mama mitt i sitt jollrande och nu skriker han ma ma ma hela tiden pendlar mellan mama och baba och maba hahah blir ju sp glad när han säger mamma trots att han inte vet meningen av det än :)
Han blir snart sex månader och jag har faktist helammt än så länge han har får smaka på gröt någon kväll men inte särskilt mycket han ligger ändå två streck över medelkurvan så jag känner att han får tillräckligt med näring genom bröstmjölk och har inte känt behovet av att böra med mat innan sex månader. Sen är det ju så skönt att amma. Känns lite svår nu ibörjan medat, om man ska ge burk elller laga maten. Hur gör ni?
igår gjorde jag för tjock puré, så han fick äta den själv. jag fyllde på skeden, han fick ta skeden och lasta in den i munnen. Det blev jättegrisigt men han lyckades att äta upp 2/3 delar. det västa var när han flera ggr kletade igen sina näsborrar...
Har hört att bebisar inte ska äta majskrokar, någon som vet vad det beror på? Är det för att de inte ska fylla ut magen med sånt som inte ger så mycket näring kanske?
Min bebis fick smaka idag när vi var bortbjudna och älskade det, plus höll sig sysselsatt medan jag drack kaffe hehe. Så vill ju gärna fortsätta ge :D