septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
replica, du planerade ju ett till barn snart, eller hur? då kan ditt barn gå vääldigt lite på dagis ett tag, och sen kan du vara hemma igen med båda barnen...
ni som bor i stockholm och ska sätta in barnet i kö när barnet är 6 månader: hur är det med plats garanti? kommunen ska ju hitta en plats till er inom 4 mån, och då får väl barnet antingen börja på förskolan, eller nollställs köplatsden för er, eller hur funkar det?
jag är också pedagog... fick alldelles nyss ett telefonsamtal från rektorn att skolan gick i konkurs och från september är jag arbetslös, precis somm alla andra inklusive rektor. och jag har ju precis fått löneförhöjning... då är det kanske smartare för oss att ochså få ett barn till inom 1år 9 mån... tänker och tänker och tänker och tänker...blir galen på att väga upp positivt mot negativt... gjorde en lista men ändå pendlar mellan "vill ha ett barn till, vill bli gravid nu" - och "vill inte ha så liten ålderskillnad mellan barnen".
. då är det kanske smartare för oss att ochså få ett barn till inom 1år 9 mån...
Hur många dagar FP tar ni ut per vecka nu?
Märkligt att det är så olika regler. I Halmstad får man sätta barnet i kö när det är nyfött. William står redan i kö till 2 förskolor och 3 skolor. Vi har dock syskonförtur till en privat förskola och skola som är kanon.
Han kommer att skolas in aug 16. Jag börjar jobba jan 16 då är min man ledig och från apr 16 tar våra föräldrar ledigheten. Det blir nog bra tror jag.
ni som bor i stockholm och ska sätta in barnet i kö när barnet är 6 månader: hur är det med plats garanti? kommunen ska ju hitta en plats till er inom 4 mån, och då får väl barnet antingen börja på förskolan, eller nollställs köplatsden för er, eller hur funkar det?
jag är också pedagog... fick alldelles nyss ett telefonsamtal från rektorn att skolan gick i konkurs och från september är jag arbetslös, precis somm alla andra inklusive rektor. och jag har ju precis fått löneförhöjning... då är det kanske smartare för oss att ochså få ett barn till inom 1år 9 mån... tänker och tänker och tänker och tänker...blir galen på att väga upp positivt mot negativt... gjorde en lista men ändå pendlar mellan "vill ha ett barn till, vill bli gravid nu" - och "vill inte ha så liten ålderskillnad mellan barnen".
Har någon erfarenhet av Reggio Emilia? Många privata förskolor här omkring har den pedagogiken eller är inspirerade av det. Har läst en del, men kan inte bestämma mig (oss) för om det verkar bra eller inte. Börjar få lite ångest över det här med förskola, det finns vansinnigt många att välja bland!