septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
vågar ni köpa vinteroverall inför nästa vinter nu? såg att reima har jätterabatter, det är ju skönt att betala 500 istället för 1100. men tänk om jag köper 74 och den blir för liten eller för stor? nej, vågar nog inte....
Jag vill inte ha fler barn men å andra sidan var detta vår fjärde. Det som känns lite tråkigt i det belutet är att minstingen kanske kommer bli lite "ensam" eftersom det är stor åldersskillnad mellan tre och fyran. OM jag hade velat ha fler så hade jag hellre försökt få dem tätt, max 2,5 år än att vänta flera år. De får oftast sååå mycket roligare tillsammans när det inte är så stor åldersskillnad.
Mina barn är 14, 10, 8 år och minstingen är 4 månader.
Jag är precis i samma sits. Jag vill inte heller ha fler barn och detta var min fjärde och dessutom sladdis. Har ungefär samma åldrarna på mina stora som du har, mina är 15, 13 och 9. Dessutom kommer hon inte ha några jämnåriga kusiner då den yngsta är i tonåren nu och den äldsta är 33. Det blir kusinbarnen som blir jämnåriga istället Och sysslingar har hon några jämnåriga Jag är själv sladdis, har tre äldre bröder som var 9, 13 och 17 när jag föddes. Och jag har inte lidit av det, snarare har jag haft en stor fördel av att ha stora syskon som engagerat sig i mig
Mellan mitt första och andra barn är det 2 år och 7 månader. Mellan tvåan och trean är det 4 år. Nu beror det ju självklart på hur barnen är själva men jag tycker fyra år mellan var bättre. Och då var det inte alls jobbigt när tvåan kom och storasyster var 2,5 år. Det har gått smidigt båda gångerna. Ja även nu när vi hade en betydligt större åldersskillnad
hur gör ni i stockholm?
i gbg får man inte ens ansöka till förskolan förran barnet ät 1 år.
jag började kolla runt ett par månader innan vi skulle ansöka, och det räckte.