septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Han har dock blivit väldans arg det senaste dygnet. Hoppas att min mjölk inte gör att han får ont i magen...
Det låter som du har det väldigt jobbigt. Har du prövat amningsteet från Weleda? Det finns att köpa i hälsokostbutiker. Jag kan ju inte svära på att det är pga det som jag har så mycket mjölk men det är kanske värt att testa om du verkligen vill amma. Jag tycker dock det är lite överreklamerat.
Mysigt att amma? Definitivt inte. Min tjej har ett bra grepp (inga sår på mina bröst) och hon verkar få i sig tillräckligt (jag har gott om mat), men satan vad det gör ont. Det är visserligen bättre nu efter två veckor, men det är fanimej inte skönt. Har konstant ont i bröstvårtorna och bara att ha täcket mot brösten gör ont. Dessutom avskyr jag att ha bh på mig, men något måste jag ju ha för att lägga i skydden som suger upp när jag börjar läcka.
Ska man pumpa när man har överflöd av mjölk? Är livrädd för att börja producera ännu mer.
Kikar in hos alla mammor trots att min bebis ff ligger i magen. Slemproppen har börjat gå idag och magen kör hela tiden så vi får väl se när den lille behagar att titta ut.
Bebislängtan, om du bara får ut 3ml efter 20 min pumpning så tycker jag oxå det verkar kört. Du borde ha mkt mer mjölk nu. Är det bara till bekymmer så tycker jag du med gott samvete ska flaskmata istället.
Kikar in hos alla mammor trots att min bebis ff ligger i magen. Slemproppen har börjat gå idag och magen kör hela tiden så vi får väl se när den lille behagar att titta ut.
Bebislängtan, om du bara får ut 3ml efter 20 min pumpning så tycker jag oxå det verkar kört. Du borde ha mkt mer mjölk nu. Är det bara till bekymmer så tycker jag du med gott samvete ska flaskmata istället.
Jag har gett upp pumpen helt och lägger istället tiden på att amma bebisen med hjälp av amningsnapp. Tycker det är så svårt att veta hur mycket han får i sig bara men vi ger ju ersättning också så att han blir mätt. Det går som sagt framåt, han kan ligga vid bröstet länge utan att bli arg nu så han får nog i sig en del ändå så vi har inte ökat ersättningen det här senaste dygnet.
Vet inte riktigt var jag ska lägga ribban. Känns fördelaktigt att delamma tycker jag. Är det någon som har erfarenhet av det?
Trött jag är, det heter nog inte stanning, tänkte på äggstanning... har för mig att det kallades något speciellt när brösten övergick från att producera råmjölk tlll riktigt mjölk. Nu är jag dock för trött för att ta reda på vad det kallades.
Jag dricker också kopiösa mängder vatten varje dag men tycker ändå att jag jämt är törstig. Jag har fått låna en pump av min syster, men inte testat den än. Enligt henne var det inte svårt att pumpa men vi får väl se. Det är en elektrisk pump, men det kanske alla är nuförtiden. Ska nog köpa såna där koppar som samlar upp mjölk jag också. Går det bra att mata med sked? Min lilla grimaserar som sjutton när vi försöker få i henne d-dropparna med sked, men det är kanske dropparna som smakar konstigt. Svårt att veta.
Egentligen skulle jag vilja pumpa och mata med flaska eller kopp ett tag för att låta brösten vila lite men flaska rekommenderas ju inte så tidigt om jag förstod det hela rätt. Mjölkstockning låter jättejobbigt. Det är inget jag haft, men mjölkstanning fick jag på BB och det var inte skönt.
Kanske en dum fråga men hur mycket ska dom äta om man har pumpat ut mjölk och ger dom flaskan? Våran dotter är 3 veckor nu.