• BjörkW

septemberbarn 2014

En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!

• Svar på tråden septemberbarn 2014
  • misa85

Sally sover iaf första sträckan i sitt babynest och i sin säng som står precis emot vår säng eller i nestet bredvid mig om vi sover i gästrummet. Andra sträckan blir oftast på magen då hon har super svårt att komma till ro pga alla magproblem hon har :(

• Patricia Helena
    BjörkW skrev 2014-10-04 10:22:52 följande:

Inatt sov vår plutt första natten i sin egna säng. Han verkade tycka det var skönt att slippa mamma och pappa ett tag ;) Var mest vi som tyckte det var jobbigt att inte bara kunna lägga en hand på magen och känna att han andas.

Hur sover era små? :)

Vår lille sover i sin vagn på natten bredvid sängen. Han storm trivs i den, sov oroligt med oss i sängen, och hans spjälsäng står för långt bort tycker jag, och då får jag panik om jag inte kan ha han nära och lyssna på han.
  • blondi99

Första natten som jag fick sova 3 timmar i streck :) behövde bara amma 2 gånger och hon somnade på en gång efter det. Vår dotter sover i vår säng i sitt babynest, jag vill ha henne nära så jag kan känna och höra att hon andas. Är så nojig att hon ska sluta andas.

• Brewilma

Våran dotter sover i sin spjälsäng som står precis bredvid våran säng. Vi har lagt hennes babynäst i sängen så att hon sover i det, spjälsängen kändes så himla stor annars.

Är det någon här som pumpar ut bröstmjölk och ger i flaska ibland? Hur gör ni när ki värmer bröstmjölken i sådana fall?

• Kroken

På natten sover Tilde i vår säng, mellan oss, eller så sover hon på mig. På dagen sover hon i vagnen, på mig eller i sitt babynest i soffan.

• fiialotta3

Blondi99, det där lät precis som min natt! Min lilla tjej har sovit 3 h, ammat, sovit 3 h igen, ammat och sen sovit igen ;) känner mig riktigt pigg idag faktiskt :) har henne också nära just för att kunna kolla om hon fortfarande andas, supernojig över att hon ska sluta :/

• Milla 79

Våran Oliver sover i en sovpöl bredvid mig i sängen på nätterna och på mig, i babygymmet, i babysittern eller i soffan på dagarna :)

• BjörkW

Har nästan dåligt samvete över hur bra jag mår! Har en väldigt nöjd bebis som vill amma 3 gånger per natt och sover snällt där emellan. Ställer larm var 4 timme men han vaknar oftast efter 2-3 av sig själv och vill ha mat. Vi går promenader varje dag med vagnen och han är nästan bara missnöjd på skötbordet, men hur kul kan det vara att ligga där liksom ;) Sen är han väldigt kräkig så tvättmaskinen går varm, men vi hinner med att både laga mat, äta, städa och sova :) Över förväntan än sålänge!

• Bebislängt
    BjörkW skrev 2014-10-05 20:17:24 följande:

Har nästan dåligt samvete över hur bra jag mår! Har en väldigt nöjd bebis som vill amma 3 gånger per natt och sover snällt där emellan. Ställer larm var 4 timme men han vaknar oftast efter 2-3 av sig själv och vill ha mat. Vi går promenader varje dag med vagnen och han är nästan bara missnöjd på skötbordet, men hur kul kan det vara att ligga där liksom ;) Sen är han väldigt kräkig så tvättmaskinen går varm, men vi hinner med att både laga mat, äta, städa och sova :) Över förväntan än sålänge!

Känner likadant. Vår bebis skriker bara när han precis har vaknat och är hungrig. Han älskar att ligga på skötbordet :D. Men jag tror att de första veckorna är rätt lätta. Tror att det blir tuffare när de är runt månaden.

Jag har nästan slutat blöda nu efter två veckor. Så himla skönt! Hoppad det inte kommer tillbaka.
  • septemberfjorton

Jag är så bortskämd nu, sambon har varit hemma sedan Ingrid föddes för tre veckor sen och ska vara det en vecka till. Han sover med henne bredvid sig i en sleepcarrier medan jag sover med hunden på övervåningen(jag har sömnproblem och det gick inte att slappna av med henne). Han kommer upp med henne när hon vill äta, ungefär tre gånger mellan 03 och 11, då jag sover. Är livrädd att sköta henne helt själv sen när sambon börjar jobba igen, hu.

Svar på tråden septemberbarn 2014