septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Har en kompis som fick en infektion och böld i bröstet. Har för mig att de tömde den på var och sen fick hon penicillin.
Hur har ni gjort med napp? När brukar man börja med det?
Vi har börjat med napp när barnen varit ca 5 dagar. Då har mjölken kommit och de har lärt sig att amma, iaf var det så för oss.
Har min i magen min kikar in lite här i alla fall.
Första fick napp på bb. Sen funkade inte amningen. De två andra fick vänta någon vecka, tills jag kände att amningen funkade. Kommer göra lika med fyran.
Angående mjölkstockning och bröstböld. Försök att amma mest på den sidan som det sitter. Massera samtidigt från bölden mot bröstvårtan. Det gör superont jag vet! Sök vård. Skydda brösten från drag och kyla. Finns ullinlägg att ha i bhn.
Lycka till!
Tänker att min unge redan har blivit förstörd nu med amningsnappen men ska väl lära sig att amma utan så småningom. Usch, vad svårt. Och det lam ju dröja jättelänge.
Tänker att min unge redan har blivit förstörd nu med amningsnappen men ska väl lära sig att amma utan så småningom. Usch, vad svårt. Och det lam ju dröja jättelänge.
Och det blev inte konstigt när du hade vanlig napp också?
Visste inte att napp motverkar psd, då känns det ju ännu mer motiverat att börja. Iaf på nätterna.