• BjörkW

septemberbarn 2014

En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!

• Svar på tråden septemberbarn 2014
  • Kroken
    Bebislängt skrev 2014-12-03 13:58:01 följande:

Kroken och Jensa85: de var inte dåliga i flera dagar i alla fall?

Ungefär 1,5 dygn var Tilde lite ljummen och gnällig. Sen var hon tröttare än vanligt under ytterligare ett dygn. Så 2,5 dygn var hon påverkad av sprutan som vi kunde märka.
  • Jensa85
    Bebislängt skrev 2014-12-03 13:58:01 följande:

Kroken och Jensa85: de var inte dåliga i flera dagar i alla fall?

Sovit massor idag, men kunnat äta utan gnäll o skrik o varit sig själv mer idag!
  • Emma90

Intressant att läsa hur era bebisar har tagit vaccinet. Vi skulle egentligen ha tagit vår igår på 3 månaders dagen men BVC tanten va sjuk så det skjuts upp. Skönt då han helt plötsligt igår vid middagstiden började få ett irriterat öga som bara rinner och rinner.

På tal om syskon. Jag saknar verkligen att va gravid och längtar tills en ny graviditet. Sambon längtar enu mer och om han får bestämma så vill ha på det så snabbt som möjligt igen. Jag kommer dock vilja vänta längre :)

• Mrs West

Vi ska vaccinera vår kille den 22/12. Så risken är att han blir lite dålig dagen efter och kanske in på julafton. 

Jag har för mig att våra andra barn inte reagerade så starkt och tänker att om han blir dålig så är vi ju många som kan hjälpas oss att bära och gulla:)

• Emmask
    Emma90 skrev 2014-12-03 17:03:19 följande:

Intressant att läsa hur era bebisar har tagit vaccinet. Vi skulle egentligen ha tagit vår igår på 3 månaders dagen men BVC tanten va sjuk så det skjuts upp. Skönt då han helt plötsligt igår vid middagstiden började få ett irriterat öga som bara rinner och rinner.

På tal om syskon. Jag saknar verkligen att va gravid och längtar tills en ny graviditet. Sambon längtar enu mer och om han får bestämma så vill ha på det så snabbt som möjligt igen. Jag kommer dock vilja vänta längre :)

Åh roligt att läsa :) Min sambo är varken åt det ena eller andra hållet tror jag. Jag har en tanke om att hejdå mig tills hon är ett år, men vi får se hur det går och vad sambon vill.
  • Bebislängt

Jag är nyfiken på hur era bebisar sover och hur mycket. Har ni börjat få in några rutiner än?

Min bebis sover 2timmar på förmiddagen, 1 timme mitt på dagen och 2 timmar på eftermiddagen typ 16.30-18.30 och det har vi fått in rutin på, superskönt. Samt att vi kliver upp mellan 8-8.30. Däremot är kvällarna lite stökiga och ibland somnar han inte förrän 23 och är då jätteledsen. Nu håller vi på att försöka få honom att somna 21 istället. Men det går sådär. Kan en bebis sova för mycket på dagarna?

• fiialotta3

BjörkW
    Jag tycker att du kan spara kläderna ändå :) om ni inte får fler barn så finns det säkert syskon eller andra släktingar som kommer skaffa barn efter er :) om inte annat så kan eran lille kanske använda kläderna till sina egna barn i framtiden :) min mamma hade sparat favoriter från mig och mina syskon och en del av dem har Vera nu :) tror att hon till och med har kvar nått från när hon själv var bebis, lite kul att se hur mycket som går att använda oavsett hur gammalt det än är :)

• Sandel
    linnéa001 skrev 2014-11-28 15:10:40 följande:
    När det gäller just förskolestart måste ju höstbarn vara det absolut sämsta. Eftersom det är lättast att få plats på hösten så känns det ju som om man måste vänta tills barnet är två år och det vet jag inte om vi klarar heller. Från det att barnet är ett år så måste man ju plocka ut fem dagar/vecka så jag vete 17 hur det ska fungera.

Jag längtar absolut inte efter att bli gravid igen. Tror att dottern blir det första och sista barnet för oss. Vet inte varför jag känner så. Kanske för att vi bor i en tvåa i Stockholms innerstad och inte har lust att hosta upp med fem miljoner för en fyra. En trea fungerar, men jag vill inte ha två barn i en trea (iaf inte när de blir lite äldre). Dessutom ska vi köpa ett hus också. Så trea i stan (minst 3,5 miljoner) + hus "på landet" blir nog runt 5 miljoner kronor. Känns inte som om vi kommer att ha råd med fler barn efter det. Lillan får leka med sina kusiner i stället. Observera att det är killen som vill bo kvar i stan, jag bor lika gärna i förorten. 

Det har inte bara med ekonomi att göra förstås. Jag känner i nuläget att jag inte vill genomgå en till förlossning trots att min nog inte var jobbigare än andras (tog ca 11 timmar från första värken tills hon var ute). Graviditeten var inte heller extrem på något vis, men att göra om det, nja...  

Det kanske är som du säger, att du saknar, men en vän till mig som fick barn i augusti börjar redan prata om syskon. Hon och hennes bror står varandra otroligt nära och har alltid gjort det så jag tror att hon vill ge sin dotter detsamma.
    Grattis till dottern i alla fall! 
  • Sandel
    Mrs West skrev 2014-12-05 11:02:20 följande:

Vi ska vaccinera vår kille den 22/12. Så risken är att han blir lite dålig dagen efter och kanske in på julafton. 

Jag har för mig att våra andra barn inte reagerade så starkt och tänker att om han blir dålig så är vi ju många som kan hjälpas oss att bära och gulla:)

Samma här! Den 22:a. Vi hoppas på en feberfri Jul:) 
Svar på tråden septemberbarn 2014