septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Kroken och Jensa85: de var inte dåliga i flera dagar i alla fall?
Intressant att läsa hur era bebisar har tagit vaccinet. Vi skulle egentligen ha tagit vår igår på 3 månaders dagen men BVC tanten va sjuk så det skjuts upp. Skönt då han helt plötsligt igår vid middagstiden började få ett irriterat öga som bara rinner och rinner.
På tal om syskon. Jag saknar verkligen att va gravid och längtar tills en ny graviditet. Sambon längtar enu mer och om han får bestämma så vill ha på det så snabbt som möjligt igen. Jag kommer dock vilja vänta längre :)
Vi ska vaccinera vår kille den 22/12. Så risken är att han blir lite dålig dagen efter och kanske in på julafton.
Jag har för mig att våra andra barn inte reagerade så starkt och tänker att om han blir dålig så är vi ju många som kan hjälpas oss att bära och gulla:)
Intressant att läsa hur era bebisar har tagit vaccinet. Vi skulle egentligen ha tagit vår igår på 3 månaders dagen men BVC tanten va sjuk så det skjuts upp. Skönt då han helt plötsligt igår vid middagstiden började få ett irriterat öga som bara rinner och rinner.
På tal om syskon. Jag saknar verkligen att va gravid och längtar tills en ny graviditet. Sambon längtar enu mer och om han får bestämma så vill ha på det så snabbt som möjligt igen. Jag kommer dock vilja vänta längre :)
Jag är nyfiken på hur era bebisar sover och hur mycket. Har ni börjat få in några rutiner än?
Min bebis sover 2timmar på förmiddagen, 1 timme mitt på dagen och 2 timmar på eftermiddagen typ 16.30-18.30 och det har vi fått in rutin på, superskönt. Samt att vi kliver upp mellan 8-8.30. Däremot är kvällarna lite stökiga och ibland somnar han inte förrän 23 och är då jätteledsen. Nu håller vi på att försöka få honom att somna 21 istället. Men det går sådär. Kan en bebis sova för mycket på dagarna?
BjörkW
Jag tycker att du kan spara kläderna ändå :) om ni inte får fler barn så finns det säkert syskon eller andra släktingar som kommer skaffa barn efter er :) om inte annat så kan eran lille kanske använda kläderna till sina egna barn i framtiden :) min mamma hade sparat favoriter från mig och mina syskon och en del av dem har Vera nu :) tror att hon till och med har kvar nått från när hon själv var bebis, lite kul att se hur mycket som går att använda oavsett hur gammalt det än är :)
Vi ska vaccinera vår kille den 22/12. Så risken är att han blir lite dålig dagen efter och kanske in på julafton.
Jag har för mig att våra andra barn inte reagerade så starkt och tänker att om han blir dålig så är vi ju många som kan hjälpas oss att bära och gulla:)