septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
i UK tror dem att järnberikad mat gör mer skada än nytta om barnet inte lider av järnbrist. tog ni förresten själva järntabletter under graviditeten? vad tyckte ni? gillade ni dem?
Brewilma, ta 1 nypa socker i ersättningen, det gör susen för min kille som allra helst bara ammar.
William har nu fått gröt i 1 vecka, han får nästan ett helt mål nu fast jag ammar lika mycket ändå.
Han är ff vettskrämd när man badar honom, stackarn.
Han är ff vettskrämd när man badar honom, stackarn.
Usch, vi får verkligen hoppas det blir bättre, har för mig att dottern var lite likadan. Man glömmer så fort;)
Vera har fått smaka på gröt några gånger nu och idag var första gången hon fick till det och kom på hur man ska göra :)
Fler vara barn fått ett j*kla humör nu?
Ludwig har..
Och efter att han vaknat första omgången på kvällen är han omöjlig att somna om utan tutten (han tar ej napp).. Han gråter o skriker massor, känner inte igen honom.. Förr kunde han somna om o var hur trygg som i sin säng :-/
Jag hoppas på att vi har börjat då min lite rutiner. Den senaste veckan har hon somnat mellan 22-23. Eftersom hon inte tar napp så ligger hon som klistrad vid bröstet och äter i ca en timme innan hon somnat ordentligt. Men det gör inte mig något för då kan jag sitta i soffan och slappa. Hon vaknar igen någon gång på natten och då får hon en slurk i min säng och sen somnar vi igen. Tror bara det är närheten hon är ute efter. Sen vaknar hon till vid halv 6 och äter lite till somnar Om och sover till halv åtta. Det är så gott att jag kan gången och lägga mig ca kommer 23. Känner mig mer utvilad nu än jag gjort sen i somras.
Fler vara barn fått ett j*kla humör nu?
Ludwig har..
Och efter att han vaknat första omgången på kvällen är han omöjlig att somna om utan tutten (han tar ej napp).. Han gråter o skriker massor, känner inte igen honom.. Förr kunde han somna om o var hur trygg som i sin säng :-/
Min lille har haft ett väldigt gott humör de senaste dagarna. Ler, pratar och är mkt sällskapssjuk:)
Har börjat att ge en hel portion gröt nu och han verkar stå sig lite bättre på det. Han äter dock ff ofta 2ggr på natten. Äter era ff ofta på natten?
Idag nästan 4 mån 64 lång och 7,2kg, tycker inte han ska behöva äta mer på natten nu...
Min lille har haft ett väldigt gott humör de senaste dagarna. Ler, pratar och är mkt sällskapssjuk:)
Har börjat att ge en hel portion gröt nu och han verkar stå sig lite bättre på det. Han äter dock ff ofta 2ggr på natten. Äter era ff ofta på natten?
Idag nästan 4 mån 64 lång och 7,2kg, tycker inte han ska behöva äta mer på natten nu...