• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • kaatriin

Tack! Jag har känt hugg vid typ äggstockar på höger sida, annars har jag ömma bröstvårtor, humörsvängningar samt så är jag sjukt trött hela tiden.

Ja dagarna är fruktansvärt långsamma, snudd på olidligt! ;)

Förstår dina känslor, kan inte vara varken kul eller lätt. Men snart är de ju januari!! :) ja de är väl de man ska försöka göra, leva normalt. Men de är nog inte lätt! Jag skickar styrke kramar! :)

Kram

• dumdummast

Snart dags för test kaatriin :)

Jag har inte varit aktiv här på ett tag nu. Blev mycket tyngre än jag trodde att avbryta allihopa.

Så här här det varit en jobbig tid har nu börjat hitta tillbaka samt även jobbat två pass den dess. Jag jobbar natt och slutade typ sova ingen bra kombination vill jag lova.

Men ja nu är det bara leva som vanligt till det är dags för nästa gång. Har även en resa och se framemot i mars, samt julen som jag ÄLSKAR .

Jag och maken har även lagt upp en plan om vad vi ska göra om det inte fungerar på landstingsfinansierade försöken vilket känns oerhört bra..

Hoppas allt är bra med er

Kram

• kaatriin

Tiden går äckligt långsamt tycker jag, är 9 långa dagar kvar tills testet! Men men, bara köra på tills de ;)

Åh va mysigt med en resa, vart bär de av då? :)

Ja julen är de bästa på hela året enligt mig, älskar allt som har med julen att göra :)

Kram

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-21 15:38:35 följande:

Tiden går äckligt långsamt tycker jag, är 9 långa dagar kvar tills testet! Men men, bara köra på tills de ;)

Åh va mysigt med en resa, vart bär de av då? :)

Ja julen är de bästa på hela året enligt mig, älskar allt som har med julen att göra :)

Kram

Ååh så drygt, kan tänka mig att man går och typ räknar tiden :).

Två veckor till teneriffa memed pappa och hans kvinna den ska maken och hans syskon och föräldrar med så ska blir riktigt trevligt .

Jo, jag med så första advent blir det julpynt för hela slanten .

Läkaren från ivf kliniken skulle antingen ringa i dag eller till vecka. När vi avbröt våran behandling så trodde jag att det bar tvungen att gå en mens och sen kunde man börja vid nästa mens. Men hade tydligen fel. Hon ringde i dag och jag fick mens i morse så nu kör vi igen .

Sprutstart söndag
  • kaatriin

Men åh va skönt! :) åk iväg å njut!! :)

Åh va glad jag blir för din skull!! är så himla blödig nu så jag blev tårögd :') haha

Nu vet du ju precis hur allt går till också, eventuella smärtor osv :)

Nu hoppas vi för din skull att här går för sig :) heja heja!!

Kram

• Mariah1986

Dumdummast va härligt att du fick komma igång igen och så snart va glad jag blir !!! Visst va det jobbigt att avbryta jag tänker på det fortfarande våran klinik ringer på måndag ska bli intressant att se vad DL. Säger men jag misstänker att det inte kommer bli något försök förens i januari

Katrin jag håller håller tummarna stenhårt för dig att de ska bli ett fint pluss !!!

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-21 18:21:46 följande:

Men åh va skönt! :) åk iväg å njut!! :)

Åh va glad jag blir för din skull!! är så himla blödig nu så jag blev tårögd :') haha

Nu vet du ju precis hur allt går till också, eventuella smärtor osv :)

Nu hoppas vi för din skull att här går för sig :) heja heja!!

Kram

Jo jag längtar som en dåre dryga fyra månader kvar :).

Ja, kom som en chock när hon sa att men då kör vi i gång med sprutor. Känns riktigt skönt men samtidigt lite jobbigt. Men mest bra givetvis .

Ååh gulle dig :)
    Mariah1986 skrev 2014-11-21 18:57:06 följande:

Dumdummast va härligt att du fick komma igång igen och så snart va glad jag blir !!! Visst va det jobbigt att avbryta jag tänker på det fortfarande våran klinik ringer på måndag ska bli intressant att se vad DL. Säger men jag misstänker att det inte kommer bli något försök förens i januari

Katrin jag håller håller tummarna stenhårt för dig att de ska bli ett fint pluss !!!

Tackar, känns bra. Bara ren flyt att jag fick mens i dag och att läkaren ringde.

Förstår det. Hoppas du får glädjande besked.

Jag frågade om dom nya reglerna nu. Här i Västerbotten är inte beslutet taget än så bra vänta och se :)
  • kaatriin

Åh jag är så lycklig så jag spricker snart!!!

Gjorde ett test för en timme sen, å de visade PLUSS!!!! Skulle egentligen ta ett om 1 vecka men vi kunde inte hålla oss :)

Ska ta fler test imorgon bitti igen för att vara helt säker!

Åh lyckan är total!!

Nu hejjar jag på er andra! :) stor kram!

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-22 23:29:28 följande:

Åh jag är så lycklig så jag spricker snart!!!

Gjorde ett test för en timme sen, å de visade PLUSS!!!! Skulle egentligen ta ett om 1 vecka men vi kunde inte hålla oss :)

Ska ta fler test imorgon bitti igen för att vara helt säker!

Åh lyckan är total!!

Nu hejjar jag på er andra! :) stor kram!

Ååh vad roligt GRATTIS!
  • kaatriin

Gjorde 2 test till nu å även dom är positiva!! :') så himla glad!!!

Tack dumdummast! Kram

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober