• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • dumdummast
    MadArp skrev 2014-11-03 10:48:10 följande:

Maria fattar totalt dina känslor!!! Sänder massor med kramar och orka kämpa vidare!!

Kliniken ringde precis till mig, inga av våra ägg har delat sig under helgen, med andra ord ingen befruktning.. Det var barnmorskan som ringde och lämnade besked, läkaren ska ringa i em och berätta mera... Så himla ledsen!

Nej vad tråkigt. Bara bryta ihop och sen ta sig upp igen.

Massa massa kramar <3
  • Mariah1986

Madarp neeeeej va ledsen jag blir för din skull skit oxå har Hållö tummarna för dig hela dagen tusan oxå ! :( förstår att du måste va fruktansvärt ledsen !! Du får berätta sen vad läkaren har sagt !! Just de om du orkar och vill och du kanske har samma fråga som du kanske redan tänkt fråga din läkare vad som räknas som ett försök egentligen !!?Stor styrke kram

Apropå dåliga nyheter kliniken ringde nyss och vi ska lägga ner för denna gången då kroppen har ägglossat ;( och hormon börderna hade sjunkit så den 24 /11 har jag tele tid med läkaren så nu har man tusen frågor och de jobbigaste är att ja vet att vi inte kommer få börja igen förens januari då dom har jul stängt :( man är ju helt förstörd idag :(

De va ju meningen att vi skulle lyckas ju alla vi tjejer !!! ;(

Dumdummast håller tummarna. Att de ska gå bra för dig denna ivf behandling !!

• MadArp

Nästa gång icsi, måste vänta nu tills 2 blödningen innan vi får köra igång igen..

• Mariah1986

Madarp börjar ni i januari med nästa gång då ? Våran klinik har jul stängt ett par veckor under december januari därav får vi vänta ???? tydligen är det bara en ynka procent som drabbas av att man ägglossat mitt under behandlingen ????

• kaatriin

Jag blir så ledsen när jag läser att de inte går som planerat för er tjejer, måste vara sjukt jobbigt å jag lider verkligen med er!!

Jag fick goda nyheter idag! Jag har ungefär 16 fina äggblåsor å den minsta är 10 å dom största 18, så de blir äggplock på fredag för mig! :) sen ska dom "gro" eller vad man säger i 5 dygn så på onsdag nästa vecka sätt förhoppningsvist ett befruktat ägg tillbaka :) jag ä super glad, nervös och livrädd samtidigt som jag är väldigt förväntansfull inför de hela :)

Jag hoppas verkligen att de kommer lyckas för er andra snart!! Kämpa på brudar, de här fixar vi :)

• MadArp
    Mariah1986 skrev 2014-11-03 21:16:08 följande:

Madarp börjar ni i januari med nästa gång då ? Våran klinik har jul stängt ett par veckor under december januari därav får vi vänta ???? tydligen är det bara en ynka procent som drabbas av att man ägglossat mitt under behandlingen ????

Maria, jag vet i te när nästa försök blir, allt hänger på min kropp, jag behöver 2 blödningar innan nästa start. Vi får alltså börja igen när 2 blödningen börjar och med min oregelbundna cykel så vet ingen när det kan tänkas bli....
  • snorklan
    MadArp skrev 2014-11-04 06:19:51 följande:
    Maria, jag vet i te när nästa försök blir, allt hänger på min kropp, jag behöver 2 blödningar innan nästa start. Vi får alltså börja igen när 2 blödningen börjar och med min oregelbundna cykel så vet ingen när det kan tänkas bli....
    Varför behöver man vänta 2 blödningar? Så ledsen för din skull, stor kram. 
  • MadArp
    snorklan skrev 2014-11-04 11:41:42 följande:

Varför behöver man vänta 2 blödningar? Så ledsen för din skull, stor kram. 

Den första blödningen kallas behandlings blödning och nu är kroppen så full med hormoner så de vill ge kroppen återhämtning och att jag ska få en egen blödning.. Det va så dom sa.. Jävligt drygt att vänta, o snart är det bu jul och nyår med massa röda dagar så tror det blir tidigast i januari....
  • Mariah1986

Är det någon av er andras kliniker mer än den jag går på i Linköping som har jul stängt ? Tycker de låter konstigt med jul stängt samtidigt som madarp skrev så är de ju massa röda dagar och då kanske vissa saker skulle infalla dom dagarna och då funkar det ju inte iaf !

• dumdummast

Mariah1986: Här har dom också jul stängt. Vet dock inte hur länge. Eller jag tror att dom har stängt.

I morgon är fjärde ultraljudet. Nervös är bara förnamnet. Då får jag veta om det blir nå äggplock eller om vi ska avbryta. Hoppas för allt i världen att det har vuxit till sig.

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober