• Mariah1986

Sprutstart 19 oktober

Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

• Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • snorklan
    Donna78 skrev 2014-11-05 15:49:53 följande:

Jag har tagit pergotime och tog igår Ovitrelle-sprutan (cd 15) men känner absolut ingenting (förutom huvudvärk). Inget ökat sekret, ingen molvärk. Kl 21:30 ikväll är det 36 h sedan sprutan. Känner ni alltid av sprutan el hur är det? Är rädd att jag tog den för tidigt... ????

Jag har aldrig känt av ägglossningen när jag tagit ovitrelle. Försök att inte känna efter så mycket, det är omöjligt att säga vad som är "riktiga" signaler från kroppen när man tar så mycket hormoner.
  • Mariah1986

Dumdummast så kände jag med eller jag känner så än att två veckors sprutande för ingenting det tar hårt på en !

Jag har inte kommit över de än för de som skrämmer mig nu är att tänk om man ägglossar mitt i hormon stimuleringen nästa gång med humm men jag tror att jag kommer få börja med spray nästa gång ska bli ett intressant samtal med läkaren den 24 . Har ni fått nått besked om när ni kan börja igen ? Om de nu inte tar sig på vanlig väg vill säga .

Detta räknas väl ändå inte som ett försök för varken dig eller mig ?

• dumdummast

Mariah1986 : Jo det tar fruktansvärt hårt. Trodde först inte att det skulle vara så jobbigt som det är.

Men det kanske funkar bättre för dig det långa protokollet. Har du hört nå när ni får börja?

Vi får mest troligt börja i januari. Allt hänger på mensen. Men det kommer väl nu om ca. 2 veckor. Sen borde nänästa komma mitt i julhelgen då är det stängt till sjunde januari. Så starten blir väl slutet på januari. Skulle ha telefon samtal med läkaren våran kring den 25/11. Då skulle vi lägga upp en plan.

Nej det räknas inte. Till mig har dom sagt att Det inte räknas som ett försök fören dom satt in ett embryo. Vilket i all sorg är jävligt tur.

Kram

• Mariah1986

Dumdummast vilken tur att detta inte räknas som något försök tur i oturen ! För detta är ju inte billigt någonstans . Ja eller hur jag trodde inte heller att det skulle ta så hårt på en men det har det verkligen och vi ska prata om hur vi ska gå vidare med den 24 kul iaf att vi ligger så lika i allt alltid roligt att följas åt och att stötta varandra de är vara vi som håller på ivf som verkligen kan förstå varandras känslor helt . Vi kommer nog med att börja i januari som tidigast och min mens cykel verkar ligga som din ungefär.

Idag har jag inte känt av hormonerna känner mig lite lugnare framför allt och humöret sviktar inte lika mycket vilket är skönt . Vad sa dom om dina sprutor som du har kvar ? Jag skulle spara på allt som är oöppnat och lägga allt i kylen även orgalutranet !

Kram

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-05 19:36:18 följande:

Jag hoppas de lyckas på naturlig väg för er dumdummast! :)

Hoppas jag med. Fast chansen är oerhört liten. Men tagit ovitrellen nu i allafall

Gick det bra för sig att ta den?
  • kaatriin
    dumdummast skrev 2014-11-06 00:10:08 följande:

Hoppas jag med. Fast chansen är oerhört liten. Men tagit ovitrellen nu i allafall

Gick det bra för sig att ta den?

Ovitrellen, är de ägglossningssprutan?

Ja de gick bra att ta den isåfall (min heter pregnyl), kändes lite men absolut inte som orgalutranet gjorde :) hur gick de själv att ta den? :)
  • dumdummast
    Mariah1986 skrev 2014-11-05 21:56:31 följande:

Dumdummast vilken tur att detta inte räknas som något försök tur i oturen ! För detta är ju inte billigt någonstans . Ja eller hur jag trodde inte heller att det skulle ta så hårt på en men det har det verkligen och vi ska prata om hur vi ska gå vidare med den 24 kul iaf att vi ligger så lika i allt alltid roligt att följas åt och att stötta varandra de är vara vi som håller på ivf som verkligen kan förstå varandras känslor helt . Vi kommer nog med att börja i januari som tidigast och min mens cykel verkar ligga som din ungefär.

Idag har jag inte känt av hormonerna känner mig lite lugnare framför allt och humöret sviktar inte lika mycket vilket är skönt . Vad sa dom om dina sprutor som du har kvar ? Jag skulle spara på allt som är oöppnat och lägga allt i kylen även orgalutranet !

Kram

Nej ska man se nå som är bra i denna situation så får det nog vara det. Vi har dessutom bara två försök landstings betalade här. Hur många har ni?

Jo, det är ju så. Jag har en väldigt nära vän som jag pratar mycket med och spyr galla över när allt blir jobbigt. Så även om hon inte är situation så är det guld värt.

Men precis som du säger så kan ingen förstå hur det är fören/om man någonsin kommer dit själv.

Ja, vad roligt då får vi följa åt nästa sväng också :).

Vad bra att vi ligger lika mitt i allt detta :).

Hon sa bara att jag skulle läsa på dom hur dom ska förvaras ingenting annat. Jag har dock bara två orgalutran kvar. Men på apoteket har dom orgalutranet framme. Alltså inte i kylen.

Menopuren öppnad jag en ny i tisdags för 25 IE så den är bara att kasta. För den håller blandad i 28 dagar.

Ååh vad skönt det är. För som där jäkla hormonerna ställer till kaos i livet känner jag.

Kram
  • dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-06 09:48:03 följande:

Ovitrellen, är de ägglossningssprutan?

Ja de gick bra att ta den isåfall (min heter pregnyl), kändes lite men absolut inte som orgalutranet gjorde :) hur gick de själv att ta den? :)

Japp det är det. Visste dock inte att det fanns olika av den också ;).

Jo det gick bra att ta den. Så nu borde ägget lossna inom 36 timmar.
  • kaatriin

Jag är skit nojjig över att jag ska få ägglossning idag, kan ju liksom hända. Eller?! :p

• dumdummast
    kaatriin skrev 2014-11-06 16:44:02 följande:

Jag är skit nojjig över att jag ska få ägglossning idag, kan ju liksom hända. Eller?! :p

Som jag fatta min läkare så ja det kan det. Men jag hon kanske bara mena för oss.

Tog du bara ägglossning sprutan igår?
Svar på tråden Sprutstart 19 oktober