• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

Mitt hår bara trasslar ihop sig, det kliar som faen under mina fötter & i armhålor & jag har världens träningsvärk när jag kommer från jobbet.

Bebis boxas som en liten vilding där inne, mest runt 23-02tiden på natten, ibland en stund på eftermiddagen. Älskar det! (förutom när de kommer rätt på urinblåsan!)

Har iallafall fått i ordning ett skötbord, köpt en hel del tygblöjor & babykläder (begagnat!) för säkert de två-tre första månaderna. Min pojkvän tycker jag är tokig, meeeen... vad ska jag annars göra med all min lediga tid?

Ska till Ikea nästa vecka & köpa nya möbler så min pojkvän kan flytta in på riktigt, just nu sover han bara här typ 3-4 nätter i veckan pga noll förvaring för hans saker (flyttade nyss till större lägenhet = inte så mycket möbler). DET ser jag mest framemot just nu!

• Faer

Har en fråga, vaknade imorse av att mitt ena bröst var alldeles "knöligt" är det något med mjölkproduktionen eller? Efter ett tag var det borta! Haha. Märkligt!

• Mecros
    Faer skrev 2015-04-06 14:50:26 följande:

Har en fråga, vaknade imorse av att mitt ena bröst var alldeles "knöligt" är det något med mjölkproduktionen eller? Efter ett tag var det borta! Haha. Märkligt!

Sådär har jag haft sedan v10 typ. Inget farligt, dem blir typ knöliga när dem har pressats ihop eller hur man ska säga :)
  • ohhello

Var till min barnmorska idag, mätte och lyssnade och pratade. Allt såg väldigt fint och bra ut, så himla skönt att höra. Bebisens hjärtljud ligger på sina 156-158 som vanligt.

Är iallafall glad över att jag inte gått upp så mycket (bara 6kg!) eftersom jag hade högt BMI i början av graviditeten, fast jag är ju bara i v.24+2 än så länge så hinner väl lägga på mig några kilo till. :) Är dock tvungen att göra en sockerbelastning på måndag.

• MiaIa90

Hej på er var också hos bm idag.
    Fick stick i fingret allt bra bra sen blodtryck.
    Lyssnade på hjärtat 144 slag i minuten sen sf måttet var 24.
    Gick idag in i vecka 26 (25).
    Har också gått upp 7kg inte så mycket för gick ner 3kg i början så igentligen har jag bara gått upp 4kg.
    Frågade om att få göra tul men kommer inte få göra de fast att jag är GBP opererad.

• Faer

Nu har dom flesta kanske gått under 100-dagars strecket! För mig är det bara 93 dagar kvar nu och jag ska jobba i ca 7-8 veckor till! Nu känns det som de börjar närma sig med stormsteg!! Vi var och skulle beställa vagn i helgen men hittade ingen direkt... Någon som ha tips på bra vagn om man promenad ofta efter grus och skogsvägar?

• Agentkia
    Faer skrev 2015-04-12 16:02:41 följande:

Nu har dom flesta kanske gått under 100-dagars strecket! För mig är det bara 93 dagar kvar nu och jag ska jobba i ca 7-8 veckor till! Nu känns det som de börjar närma sig med stormsteg!! Vi var och skulle beställa vagn i helgen men hittade ingen direkt... Någon som ha tips på bra vagn om man promenad ofta efter grus och skogsvägar?

Jag tycker brio har stabila och bra vagnar. Ni vill nog ha en med lufthjul om ni kör ofta på grusvägar. Jag gillar crescent comfort och hade själv köpt den om vi skulle köpa vagn till lillen.
  • Mecros
    Faer skrev 2015-04-12 16:02:41 följande:

Vi har köpt brio smile efter rekommendationer från bekanta, jag är en person som är ute mycket både i skogen, på landet och i stan och kommer att gå mycket med vagnen. Vi får väl se när det blir på riktigt men jag tycker att vagnen verkar stabil och med lufthjul. I våran familj spelas det mycket golf så en vagn att kunna rulla fram på golfbanan ostört och lätt har varit ett krav. (Jag ska inte spela men gubben ska och vi ska inte vistas på golfbanan när det är högtryck med folk). Men jag ger ett plus till brio smile iaf!
  • Liten till

Vi har en emmaljunga duo edge kvar efter sonen, den är gigantiskt stor, men så skönt att köra ute på gräs, grus och asfalt. Men däremot så är den alldeles för klumpig att ha i stan och lyfta i och ur bilen. Så vi köper en brio smile nu, men behåller emmaljungan ett tag och ser om den används nåt, annars så säljer vi den i höst. Men sambon är nästan 2m lång så jag vet inte hur bra smile blir för honom. Men jag har också hört positivt om den, och har provat i butik ett par gånger och har fastnat. Så vi ska beställa den, men väntar på nåt bra erbjudande

86 dagar kvar för mig

• Mecros
    Liten till skrev 2015-04-12 20:26:18 följande:

Vi har en emmaljunga duo edge kvar efter sonen, den är gigantiskt stor, men så skönt att köra ute på gräs, grus och asfalt. Men däremot så är den alldeles för klumpig att ha i stan och lyfta i och ur bilen. Så vi köper en brio smile nu, men behåller emmaljungan ett tag och ser om den används nåt, annars så säljer vi den i höst. Men sambon är nästan 2m lång så jag vet inte hur bra smile blir för honom. Men jag har också hört positivt om den, och har provat i butik ett par gånger och har fastnat. Så vi ska beställa den, men väntar på nåt bra erbjudande smile1.gif

86 dagar kvar för mig smile1.gif

Sambon är 187cm lång och brio smile var en av de högaste ligg och sittdelarna just för att passa hans längd. Det finns ett bra erbjudande på blocket, minns inte hemsidans namn nu men vi beställde därifrån, om du behöver babyskydd dvs. 6495kr för sitt/liggdel, chassi, babyskydd + bas.