• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros
    Liten till skrev 2015-04-02 08:15:51 följande:

GLAD PÅSK!

Hoppas ni får en härlig påskhelg allihopa!

Detsamma! glad påsk!
  • Liten till
    KramKolan skrev 2015-04-02 10:37:20 följande:

Tack detsamma! Sonen blev magsjuk inatt så påsken blir inte riktigt som planerat...

Men vad tråkigt! Ja magsjuka är inte roligt...
  • ohhello

Ska på 25v-kontroll nästa vecka. Ska förhoppningsvis få träffa "min" barnmorska den här gången - hon har varit sjuk alla de andra gångerna förutom den första.

Samma tur har jag haft med tandläkaren, blivit ombokad 4 gånger nu pga hon varit hemma med sjukt barn eller varit sjuk själv. :(

Mår iallafall bra, är tillbaka på jobb nu (50%) & det är så härligt att se andra människor än familjen! Hade dock världens träningsvärk efter gårdagen & sov värdelöst inatt.. & tror jag dragit på mig en förkylning, är dock ledig över påsken så ska vila & kurera mig! :)

• soturi

Hjälp! Mina bröst KLIAR! Inte nog med att det rinner om dom, nu kliar dom så jag blir tokig, vad kan man göra?? Har smörjt in dom med fetaste salvan jag äger men det lindrar inte ens lite :(

• Ellonbellon
    soturi skrev 2015-04-05 13:21:11 följande:

Hjälp! Mina bröst KLIAR! Inte nog med att det rinner om dom, nu kliar dom så jag blir tokig, vad kan man göra?? Har smörjt in dom med fetaste salvan jag äger men det lindrar inte ens lite :(

Jag har till och från problem med att brösten och magen kliar, det är huden som spricker och då kliar det. Jag smörjer in med kräm så mycket jag bara kan och går utan BH så mycket jag kan också, då kliar det mindre.

Tyvärr läcker mina bröst också men tycker det är enklare att ha en tröja med lite mjölkfläckar än att det ska klia.

Har letat tips men det tycks inte finnas något som hjälper. Däremot tycker jag det är skönt när mannen smörjer in magen med någon kräm. Det är väl det där med omtanken som gör halva grejjen. Har inte bett honom smörja in brösten än men gissar att han inte skulle ha något emot det ;)
  • Ellonbellon

På tisdag går jag in i vecka 28 och den senaste veckan har varit "tung". Alltså magen känns tyngre, och den är mer och oftare spänd än tidigare. Bara lite obehagligt, inte ont. Kan dock inte ligga på rygg längre, och sidan är inte heller skönt längre, vet inte hur det ska gå? Har ju foglossning också, som dock känns bättre nu efter vila från jobbet. Ska till läkaren på onsdag och då hoppas jag på att utöka 50% sjukskrivning till 100%, för det har verkligen varit bra för min kropp att slippa sitta på jobbet och stressen man får där.

Annars är lillkillen livlig och han känns mycket starkare än tidigare. Har ju känt honom starkt i tio veckor, men nu är det mer kraft. Dessutom blir det väl lite trängre där inne så det påverkar väl säkert också.

Bara tre månader kvar... :)

• Whizzer

82 dagar kvar här, plus/minus 14 dagar om man ska vara realistisk då ;)

Här är det oxå full snurr i magen emellanåt, jag känner mig väldigt tillfreds med livstecknen. Däremot märker man ju att man har begränsat med energi/dag, svårt att portionera så den räcker hela dagen bara.

Den 27e april börjar min graviditetspenning (tidigare havandeskapspenning). Ska bli oerhört skönt att gå hem från jobbet och "vila" sig i form. Jobbar som sjuksköterska på en akutvårdsavdelning (inriktning hjärtsjukvård och intensivvård) vilket innebär rätt så stressiga arbetsdagar i konstiga arbetsställningar emellanåt. Man märker ju efter varje vecka hur "trögare" man blir i både tanke och handlingssätt. Svårare att komma intill patienterna om det skulle behövas oxå (T.ex hjälpa till med omvårdnad, sätta nålar eller utföra HLR, intubera osv).

Nu i veckan är det dags för andra glukosbelastningen (yeah!) förhoppningsvis går det lika bra som den första + att det blir vanligt BM-besök efteråt med lite mäta och lyssna som belöning.

Hoppas alla haft en trevlig påsk!