Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Sambon är 187cm lång och brio smile var en av de högaste ligg och sittdelarna just för att passa hans längd. Det finns ett bra erbjudande på blocket, minns inte hemsidans namn nu men vi beställde därifrån, om du behöver babyskydd dvs. 6495kr för sitt/liggdel, chassi, babyskydd + bas.
Ska till BM idag. Hoppas att få lyssna på hjärtljuden.
Gick in i v29 i går och har således 11 veckor till BF. Samt max 9 veckor kvar att jobba. Kan endast bli 7 veckor också :) vi får se.
Fick reda på att en kund väntar barn i november, kändes som en evighet till November. Tänk att vi alla har gått och väntat precis lika länge.
Nu har dom flesta kanske gått under 100-dagars strecket! För mig är det bara 93 dagar kvar nu och jag ska jobba i ca 7-8 veckor till! Nu känns det som de börjar närma sig med stormsteg!! Vi var och skulle beställa vagn i helgen men hittade ingen direkt... Någon som ha tips på bra vagn om man promenad ofta efter grus och skogsvägar?
V.26 idag, 105 dagar kvar.
Igår var jag på sockerbelastning för att testa om jag har graviditetsdiabetes. Om barnmorskan inte ringer idag så är mina värden bra, så jag hoppas på att hon inte hör av sig. Några timmar kvar tills de stänger! :)
Annars har jag börjat få enorma besvär med att sova, precis alla positioner är obekväma. Ligger jag på sida så tycker bebisen att det blir trångt och intryckt och börjar protestera, samt att jag får ont i axeln/höften, rygg ska man ju helst inte ligga på och mage är ju rätt uteslutet.. Har både kuddar och täcke runt omkring men ändå, sjukt obekvämt!
Igår var jag på sockerbelastning för att testa om jag har graviditetsdiabetes. Om barnmorskan inte ringer idag så är mina värden bra, så jag hoppas på att hon inte hör av sig. Några timmar kvar tills de stänger! :)
Annars har jag börjat få enorma besvär med att sova, precis alla positioner är obekväma. Ligger jag på sida så tycker bebisen att det blir trångt och intryckt och börjar protestera, samt att jag får ont i axeln/höften, rygg ska man ju helst inte ligga på och mage är ju rätt uteslutet.. Har både kuddar och täcke runt omkring men ändå, sjukt obekvämt!
Oj, jag vet inte egentligen varför man inte ska ligga på rygg? Har bara hört det från flera?
Att pulsådern får för högt tryck på sig så man kan dö? Alltså, snälla om någon vet vad som är sant - berätta! Blir ju rädd varje gång jag hamnar för länge på rygg.
Vecka 27! :) börjar få mer sammandragningar nu och vaknar lätt på natten.
Frågade barnmorskan på sjukhuset när jag var på RUL om det här med att sova på rygg. Hon sa att vill inte bebisen att du ligger på rygg eller om man ligger på en pulsåder så kommer man att märka det hur djupt man än sover då kroppen varnar en.
Litar på hennes ord då det är en av de mest erfarna barnmorskorna på hela sjukhuset.
Idag är jag så lycklig har precis bokat och bestämt att åka till ullared på lördag ska handla massor till bebis och lite till mig själv. Ja såklart massor till sonen med
Sambon får minst
Så alla ni som har tips på vad som behövs till ett juli barn! Sonen kom juni december, och det är ju snart 6 1/2 år sen så jg har säkert glömt massor. Amningsinlägg, kläder, hoppgunga, nappar, mammakläder, bitring, babygym, står redan på listan. Mer?