Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Idag fick jag reda på att min graviditetspenning blev godkänd! Så skönt :) går hem 22a maj. Det gick fort, mina papper kom in 13 april så 10 dagar tog det :)
Idag fick jag reda på att min graviditetspenning blev godkänd! Så skönt :) går hem 22a maj. Det gick fort, mina papper kom in 13 april så 10 dagar tog det :)
Hur mycket har ni handlat till era små?
Vad har ni budgeterat att det kommer kosta?
Jag mår lite små panik, när jag börjar räkna ihop vad allt kommer kosta.
Hur mycket har ni handlat till era små?
Vad har ni budgeterat att det kommer kosta?
Jag mår lite små panik, när jag börjar räkna ihop vad allt kommer kosta.
Jag har räknat med att lägga mellan 2-10000 till. Vi har säng med allt till, för madrass, täcke kudde och alla påslakan kostar ju lite, så det är skönt att ha klart. Har en del kläder, men ska nog komplettera lite till sen när jag packar upp och sorterar in.
Vagn har vi en med sitt och liggdel, men det blir nog en ny brio smile ändå, jag vill ha en liten och smidig vagn! Den vi har är emmaljunga duo edge -08, det var den typ största som fanns då.
Sen är det alla småsaker som fattas. Febertermometer, amningsinlägg, våtservetter, blöjor. Hmm. Nu kommer jag inte på mer, är kanske ganska färdig ändå
Amningskudden har jag sytt nytt överdragskläderna så den är jag nöjd med!
Ett babygym är det jag kikar efter just nu, men kollar mest tradera och blocket, men har den så otroligt kort tid ändå.
Jag vill inte räkna ihop vad jag har lagt på bebissaker men jag har nog inte snålat utan köpt det jag ville ha, hade lagt undan pengar långt innan för att just kunna köpa det jag vill till bebis. Men här är min lista :)
Kläder: bodys, klänningar, tjocktröjor, onepice, strumpor, hjälmmössa och solhatt, pyjamas. Det mesta från Newbie.
Till amning: amnings BHar utan bygel, amningsinlägg, bröstpump elektrisk, amningskudde, salva för såriga bröstvårtor, enstaka nappflaskor fall ifall, nappar, amningsnapp.
Lämna hemmet: babyskydd, barnvagn Bugaboo donkey har vi valt, Skötväska från stadium, regnöverdrag och myggnät, kudde, täcke och påslakan, lakan, fårull, filt, krokar, lattehållare, skötunderlägg, vagnleksak.
Säng och sängkläder: spjälsäng Brio cout Two har vi köpt, madrass, madrassöverdrag och plastad frotté, babytäcke, lakan och påslakan för flera byten, spjälskydd, Sänghimmel och stativ, Sängmobil, ljusslinga till sovrummet så man slipper tända i taket vid amning, skötbord från Troll att ha ovanpå spjälsängen, skötbädd, baby vakt, Babynest från tradera.
Till skötsel: skötbädd till tvättmaskinen, mobil eller leksak ovanför tvättmaskinen, blöjor, Blöjförvaring/ blöjpåse ( typ sån man har plastpåsar i för att underlätta förvaringen, mycket snyggare också hihi) kräkhanddukar från ikea, mild tvål och schampo, salvor så som bephanten, idomin och inotyol, stora tops, barn olja och mandelolja, babyinsats till badkaret, torra tvättlappar, våtservetter att ha med när man är ute, Dregglisar.
Eventuellt: Babygym Mumin, babygunga från akta graco sweetpeace, speldosor.
Till vintern: åkpåse, handvärmare till handtaget på vagnen, overall, mössor, vantar oh tossor, hjulskydd och varmare filtar.
Jag har väldigt mycket kläder i stl.50-62 hemma, skötbord, spjälsäng med tillbehör, babygym & en hel massa tygblöjor. Allt köpt begagnat.
Annat på vår inhandlarlista är:
Barnvagn
Babyskydd
Babysitter
Babynest (kommer vara hemifrån när babyn är 1-2mån så tänkte att det skulle vara behändigt som 'resesäng' just då)
Amningskudde/bh/inlägg/osv
Skötväska +skötgrejer
Badbalja
Mobil att ha över säng/skötbord
Bärsjal
Så vad behöver man mer? Tänker som så att jag nog hinner märka vad som behövs när bebisen kommit ut, men det jag har nu/inhandlarlistan verkar vara det som känns bäst att ha hemma före... Känns som att man har noll koll & min mamma är inte alltid till hjälp för min yngsta bror är 18 & hon säger att hon knappt hade hälften av vad jag har. Oops?!
Tack för alla listor på vad ni har köpt.
I morgon är det 70 dagar kvar till BF, så vi åker och beställer vagn, säng, babyskydd.
Tänkte passa på att köpa de första kläderna också.
Åter igen tack!
Hoppas min lista kan vara till någon hjälp :)
kul med bebis inköp, hoppas ni hittar massa fint :) Jollyroom. Se har jag köpt många fina saker till bebis :) vecka 27+4 idag och jag är i stort sett klar med alla inköp hihi :) bara lite små saker kvar som saker till skötbordet osv.
Tack för alla listor på vad ni har köpt.
I morgon är det 70 dagar kvar till BF, så vi åker och beställer vagn, säng, babyskydd.
Tänkte passa på att köpa de första kläderna också.
Åter igen tack!