Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Åh vad kul att du också gillar den, den är verkligen super fin och kommer bli perfekt som skötväska :)
Jag har beställt mycket från jollyroom i bebis väg, men vet inte hur det går till med barnvagn där ifrån. Ring dom eller Maila och fråga! =75210426][quote-nick]Liten till skrev 2015-04-25 17:50:36 följande:[/quote-nick]Bullen och grisen- superfin väska! Tänkte nog faktiskt kopiera dig och köpa en likadan
Går och velar om jag ska beställa en brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas till babyskyddet från jollyroom, de tog 7290 för hela paketet. Då är det dessutom fraktfritt. Men jag funderar hur smidigt det är om något händer, antingen nu eller under förlossning, samt om något går sönder på tex vagnen? Inte lika enkelt som en fysisk butik känner jag.[/quote]
Hur som så är det ett riktigt bra pris.
Min kollega har just det kittet. Hon är super nöjd.
Dock säger en annan kollega att brios babyskydd är mindre än Maxi-cosin så de fick beställa en större stol relativt tidigt eftersom deras son växte ur skyddet.
Någon här i juligruppen som har en trevlig blogg? Är sugen på att läsa lite fler. Eller tips till någon bra? :)
Någon mer som börjat beställa eller hämta ut alla babyboxar
Jag hämtade min från apotek hjärtat idag. Väldigt bra saker, men jag blev så full i skratt! Det finns en sån där liten liten påse med creme i, varuprov. Så står det face på den. Ok schysst tänker jag, snällt med en bra ansiktskräm till mig som mamma. Men Nix! Det är ansiktskräm till bebisen? Eh ja för många bebisar använder det, eller? tyckte det var lite småkul i allafall.
Hej hej!
Tänkte hoppa in här om det går bra :)
Väntar första barnet 23 Juli är 33år och bor i Västerås.
Ska bli väldigt spännande och roligt. Vi väntar en liten grabb som börjar bli mer och mer vild i magen!
Hej hej!
Tänkte hoppa in här om det går bra :)
Väntar första barnet 23 Juli är 33år och bor i Västerås.
Ska bli väldigt spännande och roligt. Vi väntar en liten grabb som börjar bli mer och mer vild i magen!
Var på första föräldrautbildningen igår. Är ni förstföderska så tycker jag verkligen ni ska dit:) väldigt lärorikt!
Var på första föräldrautbildningen igår. Är ni förstföderska så tycker jag verkligen ni ska dit:) väldigt lärorikt!
Hoppas allt är bra med er.
Här är de bra går in i vecka 29 (28) i morgon och ska samtidigt till bm lyssna på hjärtat och mäta sf mått ska nog bli stucken i fingret också.
När brukar man lämna pisseprov?
Hur ligger ni till med all planering för bebisens saker?
Oj var jättelänge sedan jag skrev i denna tråden märker jag nu!
Många månader har gått och nu är man i v.30 Kan inte fatta att tiden har gått
så fort..... Kul att se att alla går igenom vad som behövs tills bebis.
Vi beställde barnvagn Brio Smile paketet redan för ca 2 månader sedan, jag vet kanske lite väl tidigt. Men vill inte ha alla utgifter i slutet just innan barnet kommer. Plus att vi håller på att att renovera huset samtidigt så man får som planera sina köp.
Sedan har vi faktiskt köpt endel begangnat, tycker inte alls man behöver köpa allt nytt så länge sakerna är fräscha. Vi köpte en spjälsäng, babygym och en sån där batteridriven babygunga på blocket och är då supernöjd. Vissa kläder har vi köpt på klädbytardagar och vissa har vi förstås köpt nya.
Sänglakan, täcken och filtar har vi köpt nytt.Det enda som vi egentligen saknar är ett babynest vilket jag tycket verkar behändigt så kan barnet ligga bekvämt vart man än är i huset.