• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

Var på första förberedelsekursen idag, vi pratade om förlossningen, är det är dags att komma till BB & hur det går till. Mycket visste man ju från förut om man någonsin läst om det, men ändå intressant att lyssna på. Nästa gång ska vi prata smärtlindring & sånt.

Gick med i en lokal mammagrupp för oss med sommarbebisar på facebook också, varav jag träffade flera av medlemmarna på kursen. Kul!

Bebisen var lite inaktiv där inne i magen i helgen, bara någon liten duns då & då viket oroade mig lite, men nu är det full fart sen igårkväll igen. Kanske den bara var lite trött?

Ska på besök till barnmorskan på torsdag igen, & efter denna gång ska det tydligen bli besök varannan vecka istället för 1ggr/månad? Ojoj, det märks att de börjar dra ihop sig så småningom. Tycker veckorna rusar iväg just nu. :)

• faerie

Idag går jag in i vecka 31. En kollega slängde ur sig ett klumpigt "det där kommer nog bli en stor historia!" om min mage. Suck...har känt mig väldigt nere och tillbakadragen, lättirriterad och sur på senaste. Orkar ingenting och har ingen lust. Känns som om jobbet är helt meningslöst och har egentligen viljan att ta tag i saker där hemma, men när jag väl kommer hem är jag så mentalt slut av all ältan att jag inte pallar. Räknar bara ner dagarna tills jag kan gå ifrån jobbet nu. 

Kroppsligt mår jag dock bra, känner lite mer ryggvärk och får fortfarande ganska ont av att gå snabbt (sammandragningar eller kramp, vet ej men det är inte bekvämt i alla fall). Har börjat sova lite sämre nu, lillen ramlar runt därinne och det känns ju mer och mer allt eftersom han blir större.

Är det fler än jag som inte bara känner sig glada? Jag är helt uppgiven, och självklart längtar jag efter lillen, men just nu känns det mesta tungt. 

• faerie
    Faer skrev 2015-05-05 13:21:14 följande:
    Vecka 31 nu! Hjälp va tiden börjar gå fort nu!
    Visst går det fort! Man hinner knappt med! :)
  • Ellonbellon
    faerie skrev 2015-05-07 11:30:55 följande:

Idag går jag in i vecka 31. En kollega slängde ur sig ett klumpigt "det där kommer nog bli en stor historia!" om min mage. Suck...har känt mig väldigt nere och tillbakadragen, lättirriterad och sur på senaste. Orkar ingenting och har ingen lust. Känns som om jobbet är helt meningslöst och har egentligen viljan att ta tag i saker där hemma, men när jag väl kommer hem är jag så mentalt slut av all ältan att jag inte pallar. Räknar bara ner dagarna tills jag kan gå ifrån jobbet nu. 

Kroppsligt mår jag dock bra, känner lite mer ryggvärk och får fortfarande ganska ont av att gå snabbt (sammandragningar eller kramp, vet ej men det är inte bekvämt i alla fall). Har börjat sova lite sämre nu, lillen ramlar runt därinne och det känns ju mer och mer allt eftersom han blir större.

Är det fler än jag som inte bara känner sig glada? Jag är helt uppgiven, och självklart längtar jag efter lillen, men just nu känns det mesta tungt. 

Jag är sjukskriven 100% av foglossning men vart också sjukt trött och less på jobbet innan jag gick. Kändes bara så meningslöst! Nu är jag less på lite av allt, har väldigt stor mage så sover dåligt på grund av det och väldigt ont i fogar och rygg. Orkar ingenting, måste kunna sitta med ofta etc. Är i vecka 32! Man får tycka att allt är lite sKit ibland och längta tills det är över.

Mest irriterad är jag över att jag bor i ett land där jag bara får vara hemma 8 månader. Har tio veckor semester efter det, men tänkte spara en eller två till sommar och jul. Pappan har ju tio veckor efter det också, men tycker/tror inte att sonen är redo för dagis vid ett år
  • faerie
    Ellonbellon skrev 2015-05-07 11:52:16 följande:
    Jag är sjukskriven 100% av foglossning men vart också sjukt trött och less på jobbet innan jag gick. Kändes bara så meningslöst! Nu är jag less på lite av allt, har väldigt stor mage så sover dåligt på grund av det och väldigt ont i fogar och rygg. Orkar ingenting, måste kunna sitta med ofta etc. Är i vecka 32! Man får tycka att allt är lite sKit ibland och längta tills det är över.

Mest irriterad är jag över att jag bor i ett land där jag bara får vara hemma 8 månader. Har tio veckor semester efter det, men tänkte spara en eller två till sommar och jul. Pappan har ju tio veckor efter det också, men tycker/tror inte att sonen är redo för dagis vid ett år
    Skönt att inte vara ensam om att vara less. Jag är inte så less på gravideteten i sig, den tycker jag mest är mysig och kul, men livet i allmänhet känns trist just nu. Sitter på jobb och drömmer mig bort liksom. Har inga vettiga arbetsuppgifter nu och ingen motivation att ta tag i något....

Var bor du om jag får fråga? Trist att bara få 8 månader :(
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-05-04 09:43:51 följande:

Jag håller på att sy mitt babynest nu! :) Ganska roligt, får se hur resultatet blir sen. Har hört att den ska vara mkt bra de första månaderna, så förhoppningsvis får man lite användning av den. Vad har du beställt för tyg?

Jag är rädd att mitt är lite för strävt, men det går säkert bra ändå.

Hur blev babynestet? Mitt blev ok, lite ojämnt runt om bara, det blev lite tjockare på ena sidan. Ska försöka göra ett till någon dag, har massor av tyg. Ska se om jag kan få in en bild.
  • Jennie1
    Liten till skrev 2015-05-07 16:18:25 följande:
    Hur blev babynestet? Mitt blev ok, lite ojämnt runt om bara, det blev lite tjockare på ena sidan. Ska försöka göra ett till någon dag, har massor av tyg. Ska se om jag kan få in en bild.

Så här blev mitt. Är nöjd med form och allt. Men kanske är något strävt tyg. Ska också göra ett till med lite mjukare tyg :)