• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Ellonbellon
    faerie skrev 2015-05-07 11:55:37 följande:
    Skönt att inte vara ensam om att vara less. Jag är inte så less på gravideteten i sig, den tycker jag mest är mysig och kul, men livet i allmänhet känns trist just nu. Sitter på jobb och drömmer mig bort liksom. Har inga vettiga arbetsuppgifter nu och ingen motivation att ta tag i något....

Var bor du om jag får fråga? Trist att bara få 8 månader :(
    Jag är inte heller less på själva graviditeten, men lite på allt runt omkring. Svårt att förklara! Är dock lite less på att ha foglossningen, och nu de senaste nätterna har jag inte sovit bra på grund av att jag inte längre kan ligga bra på sidan (heller), så det är svårt att finna en sovställning... Är lite trött på att ha ont och att vara trött, men inte på att vara gravid :D

Bor i Norge. Jag får 8 månader och sedan har pappan 10 veckor. Jag hade hellre haft 1.5 år eller i alla fall ett år, men det blir 10 månader ungefär med semesterveckorna.
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-05-07 18:57:16 följande:

Så här blev mitt. Är nöjd med form och allt. Men kanske är något strävt tyg. Ska också göra ett till med lite mjukare tyg :) 

Åh ditt blev jätte jämnt och fint! Vad använde du i kanterna? Rullad vadd eller vanlig bomull?
  • pompom
    faerie skrev 2015-05-07 11:30:55 följande:

Idag går jag in i vecka 31. En kollega slängde ur sig ett klumpigt "det där kommer nog bli en stor historia!" om min mage. Suck...har känt mig väldigt nere och tillbakadragen, lättirriterad och sur på senaste. Orkar ingenting och har ingen lust. Känns som om jobbet är helt meningslöst och har egentligen viljan att ta tag i saker där hemma, men när jag väl kommer hem är jag så mentalt slut av all ältan att jag inte pallar. Räknar bara ner dagarna tills jag kan gå ifrån jobbet nu. 

Kroppsligt mår jag dock bra, känner lite mer ryggvärk och får fortfarande ganska ont av att gå snabbt (sammandragningar eller kramp, vet ej men det är inte bekvämt i alla fall). Har börjat sova lite sämre nu, lillen ramlar runt därinne och det känns ju mer och mer allt eftersom han blir större.

Är det fler än jag som inte bara känner sig glada? Jag är helt uppgiven, och självklart längtar jag efter lillen, men just nu känns det mesta tungt. 

Jag har också fått höra en massa kommentarer om min mage. Folk ger sig inte och frågar "är du säker på att det inte är tvillingar, du är sååå stor" trots att jag varit på två ultraljud. 
    Och dessa hormoner ställer till det med humöret emellanåt.. 
    Tycker det kan vara svårt att låta sig själv vara bitter och trött när man känner sig som så.
    Men det blir snart bättre, helt fantastiskt och underbart!! :D
  • pompom

Och vad otroligt duktiga ni är som sytt era egna babynest!! Wow! 
    Verkligen superfina!
    Själv tänkte jag beställa min från Pulli, där får man välja tyger i alla fall :) 

• Jennie1
    Liten till skrev 2015-05-08 07:54:50 följande:
    Åh ditt blev jätte jämnt och fint! Vad använde du i kanterna? Rullad vadd eller vanlig bomull?
    Din såg lite mjukare ut än min iaf. Tror nog att bebisen uppskattar det mer, det ytliga är det nog mer vi som bryr oss om... ;P

Jag tog ut stoppingen (löst vadd) från en gammal sittdyna, känns som att mitt tålamod hade brustit om jag skulle köra på rullad vadd. Har läst att det kan vara lite trixigt att få in den rullade vadden så det fick bli så här istället. Vad använde du för stopping?
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-05-08 10:12:18 följande:

Din såg lite mjukare ut än min iaf. Tror nog att bebisen uppskattar det mer, det ytliga är det nog mer vi som bryr oss om... ;P

Jag tog ut stoppingen (löst vadd) från en gammal sittdyna, känns som att mitt tålamod hade brustit om jag skulle köra på rullad vadd. Har läst att det kan vara lite trixigt att få in den rullade vadden så det fick bli så här istället. Vad använde du för stopping?

Tog stoppning från ikea kuddar. Det är mycket billigare än att köpa vanlig lös bomull. Sen hade jag en bäddmadrass som jag klippte ut botten av.

Ja tålamodet höll väl på att gå åt fanders ett par gånger, men det gick rätt så bra ändå inte alltför många svordomar
  • Liten till
    pompom skrev 2015-05-08 09:23:51 följande:

Och vad otroligt duktiga ni är som sytt era egna babynest!! Wow! 

Verkligen superfina!

Själv tänkte jag beställa min från Pulli, där får man välja tyger i alla fall :) 

Tack ja jag var också inne på att beställa ett först, men nu när jag bra jobbar 50% så behövde jag nåt att göra
  • Ellonbellon

Fina babynests! Min moster sydde åt mig då jag inte tror att jag kan sy det själv. Det blev lite låga kanter tyckte jag, men det duger fint. Hon körde 100% bomull, det var väldigt viktigt (sa hon). Hon är väldigt duktig på att sy så det kanske är ett tips om fler ska sy själva :). Och så måste man tvätta tyget före.

Ang. Att alla säger att ni har stor mage, jag gillar min stora mage! Jag ligger på översta strecket på min kurva och många tror att jag snart ska föda! Visst är det tungt och i vägen, men blir bara glad att det syns, så var stolta istället för att ta det som något negativt! Ert barn mår ju bra! :)
    Jag ser det som positivt, alla erbjuder plats på t-banan till exempel :D

• pompom
    Ellonbellon skrev 2015-05-08 12:42:08 följande:

Fina babynests! Min moster sydde åt mig då jag inte tror att jag kan sy det själv. Det blev lite låga kanter tyckte jag, men det duger fint. Hon körde 100% bomull, det var väldigt viktigt (sa hon). Hon är väldigt duktig på att sy så det kanske är ett tips om fler ska sy själva :). Och så måste man tvätta tyget före.

Ang. Att alla säger att ni har stor mage, jag gillar min stora mage! Jag ligger på översta strecket på min kurva och många tror att jag snart ska föda! Visst är det tungt och i vägen, men blir bara glad att det syns, så var stolta istället för att ta det som något negativt! Ert barn mår ju bra! :)

Jag ser absolut det inte som något negativt med stor mage, den är superhärlig!
    Älskar även att jag gått upp på resten av kroppen, har aldrig kännt mig så kvinnlig som nu :D 
    Haha ja visst är det skönt att få sitta på tåget! Har dock fått fråga själv många gånger ändå, för många tittar ofta i sina telefoner eller tidningar :)
  • faerie
    Ellonbellon skrev 2015-05-08 12:42:08 följande:

Håller med superfina babynests, har också tänkt sy mitt eget men inte kommit till skott ännu. 

Nejdå, jag tycker inte ens att min mage är så särskilt stor, så det kändes mest konstigt att någon sade att "det blir en stor historia"...man bara "jaha?" . Hahah, men folk har ju så olika erfarenheter av gravidmagar, det går ju liksom nästan inte att jämföra med någon annan för alla blir olika stora. Den växer på bra och som den ska hittills i alla fall och det är det som räknas :)