• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Liten till

Man kan beställa från babybox.com, tror det är Pampers. Då får man hämta på babyproffsen eller få hemskickad från babyland. Sen kan man beställa på libro, då får man en kod och sedan hämta ut på ica maxi. Loyds apotek har väl också tror jag

• Frallanz

Gillar ni MAM på facebook så får ni en gratis napp :) och gillar ni Bambino så får ni en gratis sked ;)

Har nu 7 nappar och 3 skedar hemma, haha.

• Liten till

Nu har jag hämtar ut babybox nr 4 & 5

Blev så lycklig i morse också då jag gick ut på babylands hemsida och såg att de hade 15% på allt just nu. Så nu är vagnen på väg hem! Brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas för 6200kr! Och då ingår frakt

Precis vad jag väntat på, blev i allafall ca 1100billigare nu, och det är ju inte helt fel

• Stokke
    Liten till skrev 2015-05-15 13:23:59 följande:

Nu har jag hämtar ut babybox nr 4 & 5 smile1.gif

Blev så lycklig i morse också då jag gick ut på babylands hemsida och såg att de hade 15% på allt just nu. Så nu är vagnen på väg hem! Brio smile med sittdel, liggdel, babyskydd och bas för 6200kr! Och då ingår frakt smile1.gif

Precis vad jag väntat på, blev i allafall ca 1100billigare nu, och det är ju inte helt fel smile1.gif

Vad bra!

Tack för infon :)
  • Liten till
    Stokke skrev 2015-05-15 15:54:48 följande:

Vad bra!

Tack för infon :)

Självklart tänkte att fler kanske letar vagn i dessa tider eller alla kanske redan är färdiga med det mesta?

Hur går det för allihopa med förberedelser och allt?
  • Stokke
    Liten till skrev 2015-05-15 16:01:48 följande:
    Självklart smile1.gif tänkte att fler kanske letar vagn i dessa tider smile1.gif eller alla kanske redan är färdiga med det mesta?

Hur går det för allihopa med förberedelser och allt?
    Vi har köpt vagn hos babyproffsen.

Köpte en säng hos babyland förra veckan (då fick vi 10%) rabatt.

Vi är långt ifrån klara. Är en massa små saker som ska köpas. Kommer lägga en beställning på babyland nu i helgen :)
  • bullenochgrisen

Vi är i princip klara med inköpen men långt ifrån färdiga med allt fix :) vi har typ lagt allt i en hög i vardagsrummets så börjar snart bli dags att få allt på sin plats. Väntar på att vagnen ska komma så man kan få piffa till den hihi :) ska bli mysigt att boa på riktigt snart. Bara 8 veckor kvar till bf!

• Stokke
    bullenochgrisen skrev 2015-05-15 18:40:24 följande:

Vi är i princip klara med inköpen men långt ifrån färdiga med allt fix :) vi har typ lagt allt i en hög i vardagsrummets så börjar snart bli dags att få allt på sin plats. Väntar på att vagnen ska komma så man kan få piffa till den hihi :) ska bli mysigt att boa på riktigt snart. Bara 8 veckor kvar till bf!

Hej!

Går in i vecka 34 på söndag.

Läser en blogg, där bloggerskans syster var beräknad till 26/6 och fick barn 12/5!

Lite lätt panik känsla. Vi har just tömt huset på möbler för att släppa in en målarfirma på måndag, som ska måla om tak och väggar i näst intill alla rum. Oj oj vad har vi dragit igång för projekt?! Så här sent i graviditeten ;)

Har massor av fix att fixa innan bebisen kommer.
  • bullenochgrisen

Jag går in i vecka 32 på måndag :)

Hihi ja att du orkar! Även om man inte gör själva måleriet själv så blir man trött och påfrestad att ha målare som springer hemma. Vi har byggarbetare utanför oss som renoverar fasaden, bara det är jobbigt då jag inte kan ha dörren öppen och röra mig som jag vill in och ut, hade velat fixa med massor av saker ute innan man blir för tung som te.x putsa fönster, sätta upp vår bubbelpool och ja små fixa ute så det känns fint, men inget av det gå nu när det är byggställningar överallt och byggarbetare som har sönder hela rabatterna :,( jag som bara vill få det fint! Känns som att mycket handlar om det nu när man är hemm, att få fixa och göra fint fram tills bebis kommer. Har inte direkt orken heller :(

Stokke skrev 2015-05-15 20:14:02 följande:

Hej!

Går in i vecka 34 på söndag.

Läser en blogg, där bloggerskans syster var beräknad till 26/6 och fick barn 12/5!

Lite lätt panik känsla. Vi har just tömt huset på möbler för att släppa in en målarfirma på måndag, som ska måla om tak och väggar i näst intill alla rum. Oj oj vad har vi dragit igång för projekt?! Så här sent i graviditeten ;)

Har massor av fix att fixa innan bebisen kommer.