• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Stokke
    bullenochgrisen skrev 2015-05-15 22:46:39 följande:

Jag går in i vecka 32 på måndag :)

Hihi ja att du orkar! Även om man inte gör själva måleriet själv så blir man trött och påfrestad att ha målare som springer hemma. Vi har byggarbetare utanför oss som renoverar fasaden, bara det är jobbigt då jag inte kan ha dörren öppen och röra mig som jag vill in och ut, hade velat fixa med massor av saker ute innan man blir för tung som te.x putsa fönster, sätta upp vår bubbelpool och ja små fixa ute så det känns fint, men inget av det gå nu när det är byggställningar överallt och byggarbetare som har sönder hela rabatterna :,( jag som bara vill få det fint! Känns som att mycket handlar om det nu när man är hemm, att få fixa och göra fint fram tills bebis kommer. Har inte direkt orken heller :(

Precis, visst vill man ha det fint omkring sig.

Som tur är kommer ett gäng med familj och vänner och hjälper till idag.

Jag har fixat så det blir korvgrillning till lunch och bakat en rabarberpaj till kaffet.

Det som känns jobbigast nu, är att allt ska in om en vecka igen ;)

Dock ska vi köpa en del nya möbler så jag säljer och skänker bort en del.

Tänkte boka en försterputtsare nu när alla fönster ändå är tomma. Samt en städfirma som får städa bort allt damm efter målarna ;)

Ha en fin dag!
  • Anehhs

Var ett tag sen man var aktiv här! Går in i vecka 33 imorgon och allt till bebisen är i stort sett inhandlat. På måndag ska bebisens rum tapetseras och nytt tak ska läggas sen kan jag äntligen börja inreda allt=)

Har haft fullt upp med husköp och flytt så veckorna har verkligen gått fort! Snart är vår lilla tös här=)

Hoppas allt är bra med er andra!

• Moritzia

Hej, tänkte hoppa in här då jag har BF 6/7, första barnet :)

Går hemma med foglossning de luxe sen några månader tillbaka och försöker fixa i ordning det sista. Tycker dock att tiden går sakta! Nån mer som tycker det är segt just nu?

• Stokke
    Moritzia skrev 2015-05-16 18:11:49 följande:

Hej, tänkte hoppa in här då jag har BF 6/7, första barnet :)

Går hemma med foglossning de luxe sen några månader tillbaka och försöker fixa i ordning det sista. Tycker dock att tiden går sakta! Nån mer som tycker det är segt just nu?

Välkommen ! Jag har BF 4/7.

Vet ni vad ni väntar?

Jag tycker tiden går fort, oj oj vecka 34 i morgon. Finns inte en chans att jag kommer hinna sitta ner och slappna av innan bebisen kommer. Detta är helt och hållet självförvållat ;) jag skyller inte på någon annan.
  • Moritzia
    Stokke skrev 2015-05-16 20:41:01 följande:

Välkommen ! Jag har BF 4/7.

Vet ni vad ni väntar?

Jag tycker tiden går fort, oj oj vecka 34 i morgon. Finns inte en chans att jag kommer hinna sitta ner och slappna av innan bebisen kommer. Detta är helt och hållet självförvållat ;) jag skyller inte på någon annan.

Tack!

Barnmorskan som gjorde ultraljudet trodde att hon såg en pojke, men ville inte lova något till 100 %. Så nej vi vet inte säkert vad vi väntar. Vet ni? :)

Jag går in i vecka 34 på onsdag, men tycker tiden går sååå segt just nu! Mest eftersom jag inte kan göra så mycket som jag vill här hemma på grund av foglossningen. Det får bli lite småfixande då och då..
  • Stokke
    Moritzia skrev 2015-05-16 20:55:21 följande:
    Tack!

Barnmorskan som gjorde ultraljudet trodde att hon såg en pojke, men ville inte lova något till 100 %. Så nej vi vet inte säkert vad vi väntar. Vet ni? :)

Jag går in i vecka 34 på onsdag, men tycker tiden går sååå segt just nu! Mest eftersom jag inte kan göra så mycket som jag vill här hemma på grund av foglossningen. Det får bli lite småfixande då och då..
    Vi vet att det är en kille vi väntar.

Det är vårt första barn så allt känns spännande :)

Stackars dig som har foglossning, jag har klarat mig ifrån det. Peppar peppar.

Jag går på vattengympa för gravida och det är helt underbart.
  • ohhello

Mindre än 20 arbetsdagar kvar till mammaledigheten!

Min pojkvän & jag ska till Uppsala och handla det sista vi behöver på lördag nästa vecka, & sen flyttar han in på riktig. Sen är vi klara för bebisens ankomst även om det är rätt länge kvar, går ju bara in i v.31 på tisdag. Men skönt att ha allt fixat!

Ska hämta ut min fina skötväska från Babymel på posten nu på måndag också. Det enda riktigt nya jag unnat mig bland allt begagnat. :)

Namnen är klara också, har både kill & tjejnamnet påkommet och sen får vi väl se vem det är som ploppar ut vid födseln! Nästa ultraljud är i v.37, tror ni det finns någon möjlighet att se könet då? Det är visserligen nära inpå födseln, men skulle vara kul att veta.

• Moritzia
    Stokke skrev 2015-05-16 21:14:53 följande:

Vi vet att det är en kille vi väntar.

Det är vårt första barn så allt känns spännande :)

Stackars dig som har foglossning, jag har klarat mig ifrån det. Peppar peppar.

Jag går på vattengympa för gravida och det är helt underbart.

Åh så mysigt med en liten pojke, grattis :)

Det är första för oss också och jag längtar verkligen! Håller med om att allt är väldigt spännande. Vi är i princip klara med alla inköp (endast babyskydd plus blöjor kvar), men har desto mer att ställa i ordning här hemma.

Skönt att du har sluppit undan foglossning, inget roligt att vara såhär begränsad. Önskar att jag kunde gå på vattengympa eller yoga, men kroppen säger nej. Jag är glad när jag kan göra lite rehab och styrkeövningar på mina bra dagar. Men men, bara 51 dagar kvar nu ;)
  • soturi

Vecka 32 imorgon, tiden går sååå långsamt. Har inga problem alls förutom att mina fötter blir ruskigt varma om nätterna, mår oförskämt bra! Min navel petar inte bara ut, den verkligen har ett eget liv, jag hatar den och det är det första alla påpekar.. så fjantigt att tjura över en navel haha :)

Hade en hund, mitt livs kärlek som vi fick avliva i december och jag har mått skit över detta fram tills en månad sen när vi på ren chansning tog över min mammas katt, och nu har jag börjat nojja mig över att bebis ska vara allergisk. Jag tror inte jag klarar av det, jag behöver ha djur i min närhet och hund är det inte ens tal om på lääänge, uscha :(

Blev erbjuden föräldrakurs men jag jobbar det datumet och det går inte flytta på, amningskurserna ska vi inte gå på då vi ska flaskmata och pumpa och det blev helt tyst inne hos mvc när vi tog upp det, det var inte populärt alls. Vi fick även chansen att besöka förlossningen/bb, men jag och sambon är aldrig lediga samtidigt så det klaffar inte, meeen...jag har tittat en nedrans massa på "en unge i minuten" så jag är självutnämnt proffs. Försöker se allt ur en positiv synvinkel men det är inte lätt när allt går emot en :p

förlåt, nu har jag gnällt av mig. Så skööönt :)

• Liten till
    soturi skrev 2015-05-17 17:18:31 följande:

Vecka 32 imorgon, tiden går sååå långsamt. Har inga problem alls förutom att mina fötter blir ruskigt varma om nätterna, mår oförskämt bra! Min navel petar inte bara ut, den verkligen har ett eget liv, jag hatar den och det är det första alla påpekar.. så fjantigt att tjura över en navel haha :)

Hade en hund, mitt livs kärlek som vi fick avliva i december och jag har mått skit över detta fram tills en månad sen när vi på ren chansning tog över min mammas katt, och nu har jag börjat nojja mig över att bebis ska vara allergisk. Jag tror inte jag klarar av det, jag behöver ha djur i min närhet och hund är det inte ens tal om på lääänge, uscha :(

Blev erbjuden föräldrakurs men jag jobbar det datumet och det går inte flytta på, amningskurserna ska vi inte gå på då vi ska flaskmata och pumpa och det blev helt tyst inne hos mvc när vi tog upp det, det var inte populärt alls. Vi fick även chansen att besöka förlossningen/bb, men jag och sambon är aldrig lediga samtidigt så det klaffar inte, meeen...jag har tittat en nedrans massa på "en unge i minuten" så jag är självutnämnt proffs. Försöker se allt ur en positiv synvinkel men det är inte lätt när allt går emot en :p

förlåt, nu har jag gnällt av mig. Så skööönt :)

Äh, gnälla är ett av de privilegium man har dom gravid. Såklart är man glad och tacksam, men det ÄR jobbigt och påfrestande också

Ha ha jag blev full i skratt när du skrev att bm blev helt tyst, det kan jag tänka mig jag ska prova amma denna gång med, men komplettera med ersättning så fort det behövs. Strulade tillräckligt förra gången

Nej nu åker vi ombord på cinderella, ska åka på kryssning bara jag sonen och sambon. Så mysigt!