• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • ohhello

Aha! Ja, de i min mammagrupp har barn över 9 så, så då de är de ju i den kategorin. Häftigt att man räknar så, det visste inte jag.

• Moritzia
    Mecros skrev 2015-05-20 10:13:59 följande:

Vad roligt för er att få komma och kolla på förlossningen. Tror inte man gör något sånt här, eller hur får ni komma dit? Är det genom föräldragruppen?

Det är nog väldigt olika i landet. Jag fick erbjudande om att gå på förlossningsinfo från min BM, det finns dock ingen föräldragrupp eller liknande här. Annars hade jag gärna gått på det med!
  • Moritzia
    Ellonbellon skrev 2015-05-20 10:26:39 följande:

Igår gick jag in i vecka 34. Tycker veckorna rinner iväg! Alla inköp är klar, har varit sjukskriven ett bra tag nu så det är väl därför

Ikväll ska vi på födelseförberedande kurs. Tror du blir väldigt nyttigt för mannen, som någon annan skrev så läser han ju inget! Är lite orolig för längden på kursen, nästan sex timmar. Känns inte jättebra när man inte klarar av att jobba ens...

Hur går det för er andra med inköp? Ska vi göra en bf-lista? Jag sitter på mobil, kan göra en fin sen om ni skriver er info om ingen annan orkar!

Jag har bf 9 juli, en pojk. 29 år, första barnet. Bor i Oslo. Enligt appen borde bf vara 5 juli men det verkar som att de lägger på fyra dagar på bf här, är lite förvirrad men kör på 9 juli

Hoppas att det går bra för dig ikväll och att du orkar vara med på hela kursen!

BF-lista var väl en bra idé! Jag har BF 7 juli, första barnet, jag är 30 år och bor i Borås.
  • Liten till

Jag tycker också en Bf lista vore toppen!

Bf 8 juli, har en 6årig son tidigare och är 30 år.

• faerie

Här känner jag mig otålig att få sluta jobba. Har inte något tungt arbete och vill helst inte ta ut mammadagar innan BF så min sista jobbvecka är vecka 26. 2 veckors semester, sen föräldraledigt! Inte så lång tid kvar, hoppas det går fort. Har mycket därhemma jag vill fixa iordning, det är lite kaos just nu. 

Hade svårt att sova inatt på grund av smärtor i nedre magen, kan det vara ligamenten som värker tro? Någon annan som har samma? Känner av det mest hela tiden nu, det drar och spänner precis där man tänker att blåsan sitter, samt ner på insida lår. Svanskotan gör  också ont. Annars mår jag bra ännu! Är tacksam för hur bra jag mått under graviditeten hittills. 

Har BF 16 juli enligt RUL och väntar en pojke :)

• isaochbel

Gick in i vecka 32 igår och tycker tiden sniglar iväg. Har varit hemma hela graviditeten då jag har min 2,5åriga son hemma. Sista månaden har jag dock fått beordrad vila och i princip sängläge av läkaren pga. risk för prematur födsel. Har precis flyttat till Spanien och det här med vila och sängläge är inte lätt nyinflyttad, med en liten kille hemma och en stor tjej i skolan + hund. Tur så jobbar min sambo oftast hemifrån så jag kan få avlastning. Vi har bara hunnit med att köpa vagn och lite kläder resten får vi fixa när bebis har kommit.

BF 20/7 3:e barnet, pojke (35år har en snart 7 årig dotter och en snart 3 årig son bor i Madrid)