• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Anehhs
    Faer skrev 2014-11-15 13:25:38 följande:

En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????

Jag slutade med p-piller i maj 2013. Blev gravid våren 2014, men slutade med mf. Nu är jag gravid i vecka 7, så går detta vägen så har de tagit cirka 1,5 år:)
  • ninni84

Hej.
    hoppar in här med, plussade i onsdags är i vecka 5 BF har jag den 22/7-15 känns fortfarande overkligt.
    har en lite flicka på 1,5 år här hemma som vi fick kämpa som idioter för att få, det var inte lätt denna gång heller, men så helt plötsligt så händer det.
    min lilla flicka var också planerad till mitten av juli men kom hela 5 veckor förtidigt, så mitt BF litar jag inte helt på.
    väntar nu på att min gyn läkare ska ringa, (förhoppningsvis någon gång i början av nästa vecka) så jag kan boka tid för ett tidigt vul. har ätit pergotime för att kunna få ägglossning så nu föreligger det en liten chans att det är mera en 1 barn där inne.

• CookieKaka

Hoppar in jag med.

Plussade svagt igår med sticka och fick ett fint GRAVID 1-2 på cb digitalt idag.

Bf 23/7. Andra barnet som kom till via hormonstimulering. Första sonen kom efter ivf.

• johanna1989

Jag blev gravid på första "riktiga" försöket. Vilket fick mig ur fattning, jag var helt övertygad om att det skulle ta ganska lång tid. Trodde jag hade svårt för att bli gravid. Inga medicinska belägg för detta, utan helt självdiagnostiserat. Så mycket för den magkänslan. Men en positiv missbedömning!

• Sarah1990
    Faer skrev 2014-11-15 13:25:38 följande:

En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????

Vi sågs ju i den andra gruppen tidigare minns jag ;)

Tog ut min spiral i slutet av augusti och hade innan dess piller så har tillsatt hormoner i nästan exakt 9 år utan uppehåll.

Mensen kom inte riktigt igång så som den var tidigare så trodde det skulle ta ett tag. Sista mensens första dag var den 7 oktober och blev alltså gravid efter det. Så hade max en ÄL (isf mellan mellanblödningen och första "riktiga" mensen) innan det tog sig så gick tydligen VÄLDIGT fort även om det då kändes som en smärre evighet ;p
  • lucylight

Hoppar in här jag också! 
    Plussade igår 2-3 veckor på digitala, BF 24/7, enl mina beräkningar (har gjort IVF). Solig

• mimixx

37 år, Stockholm, 3e IVF-försöket.

Vi har försökt i 4 år, med 1a IVF oktober 2013, nr 2 i feb 2014 och nu sista försök i oktober 2014 som verkar ha lyckats.

Ska på UL 2/12. Två embryon återinsatta. Skiträdd för missfall nu men hoppas det går bra. 

• Wiesz

Hej!
    Jag är 23 år, bor i Stockholm.
    Plussade igår med första barnet. Är så glad!
    Enligt mina beräkningar bör jag vara i v 7+3, eller något sånt. 
    Ska ringa på måndag och boka tid för inskrivningssamtal. 

• Shibby
    Wiesz skrev 2014-11-15 19:21:16 följande:

Hej!
    Jag är 23 år, bor i Stockholm.
    Plussade igår med första barnet. Är så glad!
    Enligt mina beräkningar bör jag vara i v 7+3, eller något sånt. 
    Ska ringa på måndag och boka tid för inskrivningssamtal. 

Vad roligt med någon som är lika gammal som en själv och bor i samma stad! ????

Var i Stockholm bor du?
Svar på tråden Bf juli 2015