• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Shibby
    mimixx skrev 2014-11-15 18:21:15 följande:

37 år, Stockholm, 3e IVF-försöket.

Vi har försökt i 4 år, med 1a IVF oktober 2013, nr 2 i feb 2014 och nu sista försök i oktober 2014 som verkar ha lyckats.

Ska på UL 2/12. Två embryon återinsatta. Skiträdd för missfall nu men hoppas det går bra. 

Håller alla tummar och tår för dig ????
  • Shibby
    lucylight skrev 2014-11-15 17:28:08 följande:

Hoppar in här jag också! 
    Plussade igår 2-3 veckor på digitala, BF 24/7, enl mina beräkningar (har gjort IVF). Solig

Välkommen ???? är det första barnet för dig?
  • Wiesz
    Shibby skrev 2014-11-15 19:27:40 följande:
    Vad roligt med någon som är lika gammal som en själv och bor i samma stad! ????

Var i Stockholm bor du?
    Men verkligen kul!!!
    Jag bor i Hammarbyhöjden, var bor du? :) (inte läst igenom hela tråden ännu...)
  • lucylight
    Shibby skrev 2014-11-15 19:29:29 följande:
    Välkommen ???? är det första barnet för dig?
    Tack! :) 

Japp, första barnet. Har inte läst igenom hela tråden, första för dig också? :) 

Bor strax utanför Stockholm ska jag kanske tillägga, och är 25 år. 
  • bullenochgrisen

Hej allesammans! Plussade i torsdags kväll efter vårat första försök med äggdonation, den 27/10 befruktades vårat guld ägg och den 29/10 gjorde vi vårat första Embryo transfer.

Kvällen innan testdag testade vi positivt och igår på ruvardag 16, vår testdag så var det ju såklart positivt då också :) har gjort både digitalt test och vanligt, det digitala visar gravid 2 - 3 dvs graviditetsvecka 4 - 5, men då jag inte har egen mens så kan jag inte beräkna vilken vecka jag är i, någon kanske kan hjälpa mig? Är jag i graviditetsvecka fem och går in i vecka 6 på måndag? På måndag är det 21 dagar efter befruktning.

Har haft molande värk i nedre magen, lite som mensvärk. Men läste att det kallas för växtvärk, livmodern förbereder sig.

Håller tummarna att det lilla Grynet stannar kvar i åtta månader till!!

• bullenochgrisen

Då är vi i nästan samma vecka! Satte du in ett tvådagars? Vilket datum? Jag är också 25 år och bor precis utanför tullarna. Vårat guldägg befruktades den 27/10 och sattes in i med den 29/10 ( ett tvådagars embryo alltså) på måndag tror jag att jag går in i vecka 6 eller har jag fel? Då är det 20 dagar efter befruktning. Mitt clear blue digitaltest visade också gravid 2 - 3 dvs 4e eller 5e graviditetsveckan.

lucylight skrev 2014-11-15 19:39:46 följande:

Tack! :) 

Japp, första barnet. Har inte läst igenom hela tråden, första för dig också? :) 

Bor strax utanför Stockholm ska jag kanske tillägga, och är 25 år. 

• underbaraSt

Hej! Jag hoppar gärna med här!

Jag plussade igår, kan fortfarande inte tro att det är sant! Första barnet och det tog sig på andra försöket. Jag har aldrig varit gravid (alltså inte haft några mf eller aborter) så min största rädsla är just nu att det ska sluta i mf men jag försöker bara tänka positivt och glädjas åt min graviditet, vilket jag naturligtvis gör! 

Som sagt så har jag nog inte fattat det än riktigt och pojkvännen är bortrest så vi har inte kunnat bli glada tillsammans än.

Jag skrev in min sista mens första dag i graviditetsappen och får bf 26 juli. Sen testade jag att räkna ut på andra dagar då min cykel varierar sig med några dagar från månad till månad, då får jag iaf bf 29 juli. Jag kan ju gå över och då blir det en augustibarn. Det vore dock roligt om det blev juli för både jag och killen är födda i juli :)

• lucylight
    bullenochgrisen skrev 2014-11-15 21:28:44 följande:

Då är vi i nästan samma vecka! Satte du in ett tvådagars? Vilket datum? Jag är också 25 år och bor precis utanför tullarna. Vårat guldägg befruktades den 27/10 och sattes in i med den 29/10 ( ett tvådagars embryo alltså) på måndag tror jag att jag går in i vecka 6 eller har jag fel? Då är det 20 dagar efter befruktning. Mitt clear blue digitaltest visade också gravid 2 - 3 dvs 4e eller 5e graviditetsveckan.

Jag fick tillbaka en blastis, dvs 5-dagars 6/11. De brukar räkna äggplock som 2+0 så du kan nog utgår från det när du räknar :) Jag tog Ovitrelle 30/10 så äggplock skulle ha vart den 1/11 om jag hade gjort ett färskförsök, så jag räknar därefter :D 

Tycker det är lustigt att mitt visa 2-3 veckor redan men det kanske va något fel på testet, tror inte det är två däri Tungan ute
  • Stokke

Hej på er. Jag ska på kick off med jobbet 1 vecka innan inskrivning. Vi ska på spa. Jag vill varken bubbla eller bada i pool. Kommer självklart inte dricka vin. Men jag vill inte att mina kollegor ska få reda på min graviditet i vecka 10. Jag har inte ens berättar för mina föräldrar. Jag vill vänta tills efter v 12 och vårt tidiga ultraljud. Suck, hur kommer jag ur detta? Vi är bara 9 st så det går inte att försvinna i mängden.

Svar på tråden Bf juli 2015