• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • lillefröe

Jag hoppar in här i er tråd Jag är 25 år, gift, i vecka 5 (4+6) och är både glad, spänd och nervös. Som det ska vara med andra ord  

Tog två olika gravtest, det första svagt positivt, det andra riktigt fint positivt

Jag har haft mycket ilningar i livmodertappen och i brösten men idag har det vart lugnare. Inget illamående, men brösten talar helt om att jag är gravid. 

Jag har tid hos barnmorska den 9:e december för inskrivning. 

• lillefröe
    Magnolia10 skrev 2014-11-14 10:59:25 följande:

Hej! Hoppar också in här! Är i v 5+3 efter nästan två års försök, pergotime och i väntan på IVF! Tänkte bara kolla med er som befinner er i samma vecka som mig! Fram tills igår kväll har jag haft superömma bröst som idag helt plötsligt bara försvunnit (ömheten, inte brösten ;) ) Efter allt jobb med att överhuvudtaget plussa är jag ju nu livrädd att nåt är fel? Någon som kan lugna? :)

Hej! 

Jag har oroat mig över samma sak. Har haft mycket ilningar i livmodern och livmodertappen men idag har det vart helt lugnt, men efter några googlingar så har jag läst till mig att det är helt normalt de första veckorna och så länge man inte har en större blödning samtidigt som det gör ont i magen så ska det inte vara någon fara.

Lycka till!! 

• TreTriss
    oliphant skrev 2014-11-14 19:28:02 följande:

Kul att vi är många från Stockholm, vi kanske kan ses senare på mamma fika?

Bra idé :)
  • Daniela08

Hej,

Hoppar gärna in i tråden oxå ; ) , BF 10/7 första barnet, valt att skaffa barn ensam med heminsemination, funkade på 8:onde försöket Glad!

• lindavik

Hej på er!

Jag testade positivt i tisdags och är i vecka 5 (4+5). BF 18 juli. Jag har pco och behandlats med Letrozole och Ovitrelle sedan i januari i år. Efter 7 försök satt den! :) Läkarna hade precis börjat prata om IVF med oss, tur att vi slapp det, åtminstone för denna gång. Är så hiiiiimla lycklig!

olipha­nt - Jag bor också i Stockholm; Haninge. Jag följs gärna åt här med er andra om det är fler som är intresserade. Vi verkar vara många som har BF ungefär samtidigt. Kul! :)

• lillefröe
    Godmorgon allihopa  

Idag går jag in i v.6. Kul att det går framåt om än långsamt  

• Fiorenza

Hej alla! Jag hoppar in här efter att ha plussat idag. Min man och jag har försökt i ganska precis sex år och fick jackpot på första IVF-behandlingen. Jag är i vecka 5 (4+4) och har BF 20/7. Lyckan är total!

• Faer

En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????

• lillefröe
    Faer skrev 2014-11-15 13:25:38 följande:

En fråga! Hur många försök tog de för er alla innan ni fick plus? Jag ha ätit p-piller i 8 år och slutade med ppiller i augusti iår och blev gravid i oktober! Kändes helt otroligt! ????

Det är ganska ovanligt att bli gravid så pass snabbt när man ätit p-piller så länge, tror jag. Jag har haft hormonspiral. Vi blev gravida på den 4:e cykeln. 
Svar på tråden Bf juli 2015