• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • brosan
    Shibby skrev 2014-11-13 11:24:44 följande:

Kul att du lyckats få tid för ul!  Själv har jag har ringt runt nu på morgonen men ingen som har tid (som inte är mitt under arbetsdagen). På ett ställe blev jag till och med nekad eftersom "jag var så tidigt gravid" "inte hade ont" eller "inte blödde" men att jag haft både missfall och fördröjt missfall senaste månaderna och ville se att det faktiskt är någon liten där inne gick hon inte med på.

Varför skulle hon ungefär.... 

Ja men jag fick samma svar när jag ringde till en lokal mottagning. Dom hänvisade mig till Stockholm tom så det är där jag har bokat!

Fick ett missfall i mars så man är ju lite nojig kan man ju säga...

Fick tid mitt på dagen men jag är ledig då så jag behöver inte berätta något på jobbet.

Vart i landet bor du?
  • Shibby
    brosan skrev 2014-11-13 12:28:46 följande:
    Ja men jag fick samma svar när jag ringde till en lokal mottagning. Dom hänvisade mig till Stockholm tom så det är där jag har bokat!

Fick ett missfall i mars så man är ju lite nojig kan man ju säga...

Fick tid mitt på dagen men jag är ledig då så jag behöver inte berätta något på jobbet.

Vart i landet bor du?

Jag bor i Stockholm så jag tycker ju inte att det ska vara något problem att kunna få en lunchtid eller sen eftermiddags tid. Men eftersom jag inte har körkort så kan jag ju inte ta mig hur långt som helst på lunchen ... men, jag får helt enkelt sitta still i båten och be min bm skicka en remiss till deras ul! 
    Ska på inskrivningssamtal 1/12, så inte hur långt som helst - men som sagt, det hade varit skönt att se att det finns något levande där inne .... Glad

• TomMon

Hej!

Hoppar gärna in här! Är gravid med nr fyra, övriga kids är 7 år, 5 år samt 8 månader. Jag mår illa, är trött, fiser mycket, äter mycket. Hade på denna korta tid lyckats glömma hur satans trött jag var sist... :)

Är själv 34 år gammal och bor i södra Sverige.

• brosan
    Shibby skrev 2014-11-13 13:08:33 följande:

Jag bor i Stockholm så jag tycker ju inte att det ska vara något problem att kunna få en lunchtid eller sen eftermiddags tid. Men eftersom jag inte har körkort så kan jag ju inte ta mig hur långt som helst på lunchen ... men, jag får helt enkelt sitta still i båten och be min bm skicka en remiss till deras ul! 

Ska på inskrivningssamtal 1/12, så inte hur långt som helst - men som sagt, det hade varit skönt att se att det finns något levande där inne .... 

Nej det tycker inte jag heller borde vara något problem. Jag håller tummarna :)

Jag hoppas att jag har fått brev med tid idag. Vill också ha ett datum!
  • kasovi
    Shibby skrev 2014-11-13 11:04:26 följande:
    Hmm, jag har också drömt det där. Hoppas det bara förblir i våra drömmar, eller snarare mardrömmar... Obestämd Antagligen för att man tänker på det på dagen och på natten så blir det en spegling av det... eller något! Länge sedan jag läste psykologi Skrattande

Var i norrort? Jag bor i västerort, vällingby Glad
    Ja, eftersom jag drömde så mycket om att jag plussade innan så blev jag rädd att jag skulle få missfall idag... Fast sen när jag tänkte efter om alla sjuka grejer som hände i drömmen så log jag bara och struntade i det. Så här konstig var den iallafall av det jag minns:

Jag var i lustiga huset/spökhuset på grönan, som var mitt ex föräldrars hus. Gick nån form av hinderbana, in på toaletten så passade jag på att gå på toa. När jag kissade så forsade det blod och så *plums* åkte det ut ett embryo. Den viftade med armarna och benen i toaletten så jag plockade upp den. Den levde. Sen behövde jag en binda så jag letade och letade. Sprang omkring med embryot i en handduk och droppade på golvet. Sen kom jag på att jag glömt att bajsa, så jag gick in på toaletten igen och råkade bajsa på min tunika som hängde ner i toan. Sen kom det på golvet så jag duschade av mig. Sen så var vi plötsligt hemma hos min pojkväns bror. Han visste inte om någonting men av någon anledning så sa han åt mig att jag inte fick bajsa någonstans medan han gick o köpte pizza. Sen hittade jag mina bajsiga skor, som för övrigt bestod av två tallrikar... Sen tog jag embryot, som hade blivit en bebis, och gick......

Sen vaknade jag.

Jag fattar inte ens att jag delar med mig av det här, hahahahaha

Min mamma bor i Vällingby :) jag bor i Vallentuna
  • Shibby
    kasovi skrev 2014-11-13 19:19:41 följande:

Ja, eftersom jag drömde så mycket om att jag plussade innan så blev jag rädd att jag skulle få missfall idag... Fast sen när jag tänkte efter om alla sjuka grejer som hände i drömmen så log jag bara och struntade i det. Så här konstig var den iallafall av det jag minns:

Jag var i lustiga huset/spökhuset på grönan, som var mitt ex föräldrars hus. Gick nån form av hinderbana, in på toaletten så passade jag på att gå på toa. När jag kissade så forsade det blod och så *plums* åkte det ut ett embryo. Den viftade med armarna och benen i toaletten så jag plockade upp den. Den levde. Sen behövde jag en binda så jag letade och letade. Sprang omkring med embryot i en handduk och droppade på golvet. Sen kom jag på att jag glömt att bajsa, så jag gick in på toaletten igen och råkade bajsa på min tunika som hängde ner i toan. Sen kom det på golvet så jag duschade av mig. Sen så var vi plötsligt hemma hos min pojkväns bror. Han visste inte om någonting men av någon anledning så sa han åt mig att jag inte fick bajsa någonstans medan han gick o köpte pizza. Sen hittade jag mina bajsiga skor, som för övrigt bestod av två tallrikar... Sen tog jag embryot, som hade blivit en bebis, och gick......

Sen vaknade jag.

Jag fattar inte ens att jag delar med mig av det här, hahahahaha

Min mamma bor i Vällingby :) jag bor i Vallentuna

Hahaha, jag vet inte heller varför du delar med dig, men det var väldigt underhållande att läsa om man ska se något positivt i drömmen så överlevde ju bebisen och växte! Haha
  • oliphant

Hej,

får även jag vara med här?

Jag har äntligen fått ett plus efter många års försök. Jag är i vecka 5 (4+2). Även jag ska ringa runt och se om jag kan få en tid för tidigt ul. Jag har fått lite större bröst redan (är väldigt små annars) och mår lite illa på kvällen annars är det lugnt.

Jag och min man bor också i västerort (Bromma).

• tomteblosss
    oliphant skrev 2014-11-13 20:50:00 följande:

Hej,

får även jag vara med här?

Jag har äntligen fått ett plus efter många års försök. Jag är i vecka 5 (4+2). Även jag ska ringa runt och se om jag kan få en tid för tidigt ul. Jag har fått lite större bröst redan (är väldigt små annars) och mår lite illa på kvällen annars är det lugnt.

Jag och min man bor också i västerort (Bromma).

Skönt om du skulle få tidigt ul.. Jag har inte mitt ul förrens 23 december! Känns som en evighet tills dess!

Man vill ju bara se att de är något där i magen :)
  • kasovi
    Shibby skrev 2014-11-13 20:40:10 följande:
    Hahaha, jag vet inte heller varför du delar med dig, men det var väldigt underhållande att läsa smile1.gif om man ska se något positivt i drömmen så överlevde ju bebisen och växte! Haha
    Ja alltså så jävla mycket bajs i den drömmen :P Kanske för att jag tänkte mycket igår kväll på att jag äter som en häst men går sällan på toa...

Haha, ja så kan man ju också tänka! Skrattade när jag skrev ner det här eftersom det låter ju så förbannat barnsligt. Har haft så sjukt skruvade drömmar senaste månaden... Men det var nog första och sista gången jag delar med mig! ;)
Svar på tråden Bf juli 2015